úterý 22. března 2016

Zrcadlení - Howard A. G.


Autor: Anita Grace Howard
Rok vydání: 2016
Nakladatelství: CooBoo
Počet stran: 432
Překlad: Magdaléna Stárková

Alyssa přežila maturitní ples i bitvu, která se kolem něj rozpoutala, akceptovala své šílenství a získala nadhled. Je teď rozhodnutá bojovat za oba dva své světy i lidi v nich. Chce zachránit všechny, které miluje. I když to znamená, že musí vyzvat Červenou královnu na závěrečný souboj vůle a intrik... 
V tomto díle se Alyssa a její otec vydávají do srdce magické země a chaosu, do Kdekolijinde, aby hledali Alyssinu matku a napravili vše, co se stihlo pokazit. Společně se Zachem a Morfeem musí zachránit Říši divů a odvrátit rozklad i zkázu, jež se zrcadlí v každém zrcadle na světě. Ale pokud uspějí a přežijí, opravdu je čeká šťastný konec?

"Morfeus nese mé bezvládné tělo do komnaty a pokládá ho do sněžných peřin. Na chvilku se zastaví, drahokamy se mu zbarví do bouřkové šedi, zatímco kolem nervózně pobíhá máma. Ta mi otírá krev ze rtů a roní nade mnou slzy zoufalství. Morfeus se raději stáhne a Šklíba visí vyděšeně ve vzduchu."

Doufám, že autorka v nejbližší době napíše něco nového, protože tyto její knihy jsou dokonalou ukázkou toho, jak má fantazie a fungovat. Užívala jsem si každou větu a teď jsem naštvaná, že je konec.
Al nejen, že musí zachránit mámu, ale do nebezpečí se dostanou i její blízcí, jako je Zach a Morfeus a táta. Musí vynaložit všechny síly, aby nikoho z nich neztratila. I když, chvílemi se to zdá nemožné...

Tímto dílem spisovatelka zakončila sérii, která mě strhla všemi díly. Ovšem, troufám si říct, že co se týče popisu a představivosti o Říši divů, tak tento třetí díl byl nejdokonalejší, nejbarvitější. A dá se říci, že i nejzáživnější, protože jsme se dostali také do Kdekolijinde, kde je to snad stejně vzrušující jako v Říši divů.

A. G. Howard dokázala tímto dílem vygradovat celou sérii na maximum! Pořád člověk neví, jak to bude, jak to dopadne, přemýšlí nad nežádoucími účinky i nad rozhodnutími, které by bylo asi nejlepší udělat a nakonec nás Alyssa všechny převeze. Bravo! :)

Když se zmíním celkově o celé sérii, tak musím říct, že je to jedna z těch top, které si zaslouží mít své místo v mé knihovně. Nejen, že ráda sním, ale také pro to, že nic není černobílé. Vždy je více možností řešení a to se mi právě na této sérii líbí. A úplně nejvíc nejlepší je Morfeus. Já ho žeru už od prvního dílu, ale přijde mi, že v posledním je ještě dokonalejší než v předchozích (je to vůbec možné? - Ano, je!)

Rozhodně tuto knihu doporučuji všem. Bez rozdílu věku a pohlaví. Ovšem možná jedna podmínka tam je - musíme mít fantazii a chtít snít. Dokázat si představit, jak Říše divů funguje, koho tam potkáte a když se vžijete do stránek knihy a do popisů všeho možného, tak ji nebudete chtít zavřít - tak jako já. :)

Četli jste tuto sérii nebo se chystáte? Napište mi do komentářů :)

Mějte se krásně!
Daramegan

Žádné komentáře:

Okomentovat