pondělí 28. března 2016

Farma smrti - Luca Veste

Autor: Luca Veste
Rok vydání: 2016
Počet stran: 320
Nakladatelství: Brána

Jednoho dne je nalezeno v Liverpoolu na schodech do kostela mrtvé tělo umučeného mladíka. Detektiv inspektor Murphy a detektiv seržantka Rossiová se pouštějí do vyšetřování, aniž tuší, kam je až může zavést. Nejenže se střetnou s lidmi, kteří se pomocí podivných experimentů snaží napravit svět, ale setkají se přímo s tím, který si o sobě myslí, že je ztělesněním samotné pravdy. S tím, kdo se rozhodl vzít spravedlnost do vlastních rukou. Ovšem jeho cesta je lemována mnoha, až příliš mnoha mrtvými...

"Murphy se na schodech zarazil a shrbil ramena. Nenáviděl to, když se vrátil domů pozdě a probudil Sarah. Dřív večer ji poslal textovku s tím, že se vrátí domů pozdě; doufal, že tak zamezí vyptávání se."

Já bych tuto knihu zařadila mezi detektivky a možná i do psychologického thrilleru. I když téměř od začátku víme, co se děje, tak stále je co řešit.
V příběhu máme dvě dějové linie, jedna se odehrává na policejní stanici a mezi Murphym a Rossiovou a druhá se odehrává na Farmě smrti.
Po celou dobu sledujeme jednání státních orgánů, jak se postupně dopracovávají k vyřešení případu mrtvého klučiny na schodech do kostela. A bohužel policie zjišťuje, že se nejedná o jedinou oběť Farmy. Ale kdo za tou Farmou stojí a proč? Co se tam děje? Po tom všem pátrají a i když čtenář to má "naservírované na zlatém podnose", tak je velmi zajímavé číst, jak Murphy a Rossiová si skládají kousíčky k sobě.

Velmi jsem si oblíbila Rossiovou, tato detektivka byla hodně svérázná, přímá a její nadávání v italském jazyce nemělo chybu.
Nakoukla jsem i pod pokličku Murphyho a jeho rodinného života a byla jsem docela překvapená. Od začátku jsem ho měla za staršího týpka, ale postupem stránek jsem začala pojímat podezření, že asi až tak starý nebude. :) Ale neřeknu vám proč, to se dozvíte sami, až si knihu přečtete.

"Musel si také lehnout tváří k zemi a zvednout ruce a nohy a držet je natažené, dokud mu neřekli, že je může zase položit. Tento strečink byl vůbec nejhorší. Byl nucen zaujímat nepřirozenou polohu, která vždycky způsobila, že začal křičet bolestí. Umístil pak svoje ruce na záda a stahoval lokty k sobě, aby se mu rozepínala hruď."

I když se může zdát, že je nuda, když se dozvíme, co se děje, tak opak je pravdou. Je to velmi čtivé a následně jsem začala přemýšlet jako "policajt", co by měli udělat, jak to udělat, koho vyslechnout apod. Takže z tohoto pohledu je kniha naprosto v pořádku. :)
A poté už docházíme do finále, kdy se hledá hlavoun Farmy. A to se rozjíždí opět akce, kterou už bych nečekala. Nejednou musím zadržet dech, protože se mi to nelíbí a zvraty přibývají. Troufám si říct, že autor si s námi pohrál jako kocour s myší. Ač se nám zdá, že je vše v pohodě, víme co potřebujeme a už jen nám zbývá zatýkání, najednou se na scéně objevují jiné fakta a zprávy, které nám opět pohnou se žlučí. A tohle bylo moc fajn. :)

Určitě to tedy není předvídatelná kniha a líbí se mi, že má čím překvapit. Doporučuji ji všem, kteří mají rádi detektivky, protože tohle je příběh, který není jen tak obyčejný. Pro mě je to něco nového v tomto žánru. Jsem zvyklá vždy hledat pachatele, ale nedošlo mi, že může být zajímavé to řešit i z pohledu druhého, téměř by se dalo říct, z pohledu vraha. :)
Jsem ráda, že jsem si knihu mohla přečíst a teď se jdu shánět po prvním případu Murphyho a Rossiové. :)


Děkuji nakladatelství Brána za poskytnutí recenzního výtisku a všem, kteří si chtějí přečíst něco jiného, tak doporučuji koupit zde: za pár kaček :)

Přeji krásný velikonoční den!
Daramegan

Žádné komentáře:

Okomentovat