pátek 11. března 2016

Tajné sestry - Amanda Quick

Autor: Amanda Quick
Rok vydání: 2016
Nakladatelství: Baronet
Počet stran: 312
Překlad: Daniela Čermáková

" Správně." Zvedl zbraň a vykročil ke dveřím do svého pokoje. Tam se zastavil a otočil se k ní. "Jen z čiré, morbidní zvědavosti, když jdeš s někým na rande, hádáš se takhle často?" "Ne, tohle je poprvé." Střelila po něm oslnivým, vítězným úsměvem. "A musím říct, že to dělá s mojí náladou zázraky. Cítím se teď mnohem líp než před dvaceti minutami." "To je zatraceně děsivá představa."

Madeline a Daphne jsou kamarádky, které si v dětství říkaly "tajné sestry". Madeline žila v hotelu Aurora se svou babičkou, jež byla majitelkou a Daphne tam žila se svou matkou, která tam pro ni pracovala. Jednoho večera došlo k tragické události a v tu chvíli se holkám rozpadl svět. Daphne odjela se svou matkou neznámo kam a Madeline s babičkou se také odstěhovaly. Všechny znaly jedno tajemství, které je spojovalo, ale také rozdělilo.
Po 18ti letech se cesty tajných sester opět střetnou díky jejich velkému tajemství. Nejen, že se seznamují se svými osudy, které se udály za celou dobu, co byly bez sebe, ale také se seznamují s kousky jejich tajemství, které se pro ně stává noční můrou a v tu chvíli začíná boj o přežití.
Na pomoc přichází Jack, majitel bezpečností agentury, bývalý pracovník pro FBI a jeho bratr Abe, ale ani ti si nejsou jistí, jak daleko jim dokážou pomoct. Nezbývá než věřit... a doufat...

Tato kniha v sobě ukrývá jedno kouzlo - krásné propojení romantiky a detektivky.
Autorku znám jen z její doby "sladkých" knih, které mi nikdy moc nepřirostly k srdci. Proto, když jsem měla možnost si od ní tuto knihu vybrat, tak jsem pečlivě četla anotaci a také jsem se nechala trochu unést obálkou (která se mi fakt líbí).
Jakmile jsem se začetla, bylo pro mě velké překvapení, jak snadno a rychle se kniha čte. Kapitoly jsou krátké, prolíná se tam více osudů a na žádné stránce jsem se nenudila. Děj mi doslova utíkal před očima. Můj pocit byl, že se koukám na film. I když jsem měla v plánu si jít udělat kafe až dočtu kapitolu, tak stejně z toho sešlo, protože kapitoly končily většinou tak, že jsem musela číst dál. Takže mi vlastně toto dílo pomáhalo i s mým zdravým životním stylem. Hihi :)

Líbila se mi postava Madeline a vlastně i Daphne. Mám ráda samostatné ženy, které jsou schopny se o sebe postarat, mají určité postavení ve společnosti, ale přitom jsou odkázány i na pomoc ostatních. Nehrají si na hrdinky a vše se snaží zvládnout, ovšem nestydí se požádat o pomoc. A v tomto mi byly obě sympatické.

"Záblesk strachu v dalším okamžiku zmizel. Teď se vznášela, ztracená v úchvatném oparu čisté touhy. Jedna její část věděla, že je to nerozumné. Bezpochyby to skončí tak jako vždycky - pláčem, a ne radostí."

Když bych měla příběh ohodnotit slovně, tak napíšu, nebo řeknu, že je super. Opravdu. Líbilo se mi tajemství, které jsem odhalovala společně s hrdinkami a nikdy jsem nevěděla, kdo a jak tahá za provázky. Teda osobně měla pár podezření, některé mi vyšly, ale jedna z těch velkých ryb mi uplavala.
A to je to, co mě těší. Že se to nedalo předvídat. Pravda, konec byl už trochu více překombinován, ale rozhodně to nevadilo, tak jsem si prostě přidala další kousek skládanky.
Samozřejmě v knize nechybí ani kousek romantiky, ale je dávkován opatrným způsobem, tak aby toho nebylo moc ani málo. Oslazené dokonale.

Doporučuji knihu všem, kteří mají rádi jak napínavé, tak romantické příběhy a věřím, že všem se to bude líbit. Protože to tajemství je opravdu pojistka pro budoucnost všech hrdinů a hrdinek románu. :)

Děkuji nakladatelství Baronet za poskytnutí recenzního výtisku a Vám, které jsem navnadila, sem přidávám odkaz, kde si knihu můžete koupit - přímo tady.

Daramegan


Žádné komentáře:

Okomentovat