středa 23. března 2016

Odkaz mrtvého kostelníka - Milan Růžička

Autor: Milan Růžička
Rok vydání: 2016
Nakladatelství: MOBA
Počet stran: 278

Žádné tajemství nezůstane ukryto navěky, ani to, které střeží starý a umírající kostelník Havelka. Mladý knihkupec Mikuláš Kameník trpělivě vysedává u jeho lůžka a zapisuje zdánlivě nesrozumitelné útržky pohasínající paměti, ze kterých začíná být patrné, že souboj svedený na ochranu vzácné relikvie není u konce. Mikuláš navíc není jediný, kdo usiluje o odhalení důmyslné skrýše...

"Mikuláš se zatvářil velmi nelibě. Matematika málem pohřbila jeho gymnaziální studia a vzpomínky na všechny nezdary v oboru čísel byly ještě stále živé."

Kdybych neviděla na knize jméno českého autora, tak bych nevěřila, že je to pravda. Tahle detektivka se může rovnat se světovýma. Bylo to pro mne vzrušující, záživné a nepředstavitelné. Do poslední chvíle jsem netušila, kdo za vším stojí a líbilo se mi, jak autor schválně vynechával jména. I když hlavní postavy v příběhu už věděli, čtenář stále netuší a je napínán až do posledních chvil. Užívala jsem si ji od prvního do posledního písmene a místy jsem byla opravdu po... strachem, protože takoví magoři jsou všude. Skvělý počin! :)

Setkáváme se s hlavními hrdiny, kterými jsou Mikuláš a jeho přítelkyně Lucie. Ovšem nejdůležitější osobou je Maxmilián Havelka, strýček Mikuláše, který má tajemství a před svou smrtí jej musí svěřit někomu, komu věří a v hádankách podává po malých částech, celý příběh Mikuláši.
A Mikuláš se snaží rozluštit jak minulost strýčka, tak to, co by mělo být velkým pokladem. Ale bohužel není sám, kdo po všech informacích prahne a nejednou se dostanou s Lucií do totálního průseru problému.
Víc hlav, víc ví, proto jsou Lucie a Mikuláš správná dvojka, ale přece jen je to žena a v tu chvíli stojí Mikuláš proti přesile. Dochází k vraždám, krádežím, únosům, omámením a nevím, k čemu všemu a zdá se, že hádanka spolu se skrytým pokladem zůstane nevyřešena.

"To je můj konec, prolétlo Lucii hlavou a v ten okamžik vše kolem utichlo, pohaslo a ztratilo smysl. Šedivé šero vystřídalo temnotu hustou jako olej."

S autory těchto původních českých detektivek jsem se už setkala. Ať už to byla paní Černucká, pan Cílek nebo právě autor této knihy pan Růžička, tak vždy je to zárukou dobrého detektivního příběhu. V některých je více humoru, v tomto například více vražd. Možná proto mě to tak bavilo, mám ráda mordy. :)
Opravdu jsem se u této knihy velice bavila a dokonce si všímala detailů, které jinak vypouštím. Je to strhující příběh, který přestanete číst, až když se dozvíte jak to všechno je, přitom je to napsáno krásně jednoduše, v krátkých kapitolách a tudíž se to dobře čte. K tomu připočítám kladné hodnocení za prolínání dvou dějových linií, přítomnosti s Mikulášem a Lucií a minulostí s kostelníkem Maxem a dostaneme z toho opravdu skvělý děj se super zápletkou. A k tomu trocha historie. Co víc by si člověk mohl přát.
Jsem opravdu spokojená a hlavně ráda, že jsem si ji mohla přečíst. :)

Tímto samozřejmě děkuji nakladatelství MOBA za poskytnutí recenzního výtisku a všem milovníkům detektivek a českých autorů doporučuji zakoupit zde: koupit za skvělou cenu :)

Mějte se krásně,
Daramegan

Žádné komentáře:

Okomentovat