úterý 26. června 2018

Žena z čísla 24 - Juliet Ashton

Autor: Juliet Ashton
Rok vydání: 2018
Nakladatelství: Baronet
Počet stran: 375

"Sarah dřív přirovnávala svou lásku k Leovi k vodovodnímu kohoutku. Byla přesvědčená, že ji nemůže jen tak vypnout pouze proto, že ji opustil, teď však kohoutek vyschl sám od sebe. "Zdá se mi, že se to stalo přes noc, ale jako to chvíli trvá, že se člověk zamiluje a pak bum, tak mi zase chvíli trvalo, než se odmiluju."

V domě číslo 24 na Merrion Road v londýnské čtvrti Notting Hill bydlí pestrá směsice obyvatel se vzájemně propletenými osudy. Ženy, muži, bývalí manželé i budoucí milenci zde žijí své každodenní životy a vypadá to, že karty jsou jednou provždy rozdány. Jenže nic není, jak se zdá. To, co vypadalo jako láska, je jen faleš, a to, co se zdálo nemožné, se najednou promění v jedinou volbu, co se prostě musí stát.
Dětská psycholožka Sarah se trápí, protože její exmanžel se od ní odstěhoval a bydlí teď s novou partnerkou jen o patro níž. Sarah si také dělá starosti o malou Unu a její unavenou a úzkostlivou matku. A jaké tajemství skrývá věčně nabručená Mavis ze suterénu? Situace se pro Sarah ještě víc zamotá, když se v domě objeví noví nájemníci Jane a Tom. Mezi Sarah a Tomem přeskočí jiskra, ale nevěra přece nepřipadá v úvahu! Nebo je nakonec všechno úplně jinak? Stane se dům číslo 24 místem plným lásky?

Doma v Surrey Juliet Ashton celé dny píše ve své malé pracovně a přitom na ni zírají dva psi. Zbytek domu, plný hudby a knih a pohodlných místeček k usednutí, sdílí s třináctiletou dcerou a s manželem, který je skladatelem (odtud ta hudba). Autorka celým svým srdcem věří v sílu, jíž knihy dokážou zlepšit život, vzbudit porozumění a přinést spoustu šťastných chvil.

Žena z čísla 24 mě velmi překvapila a to kladně. Čekala jsem klasický příběh, žádné velké zvraty, žádné překvapení. Spíš odpočinkovou četbu, kde bych měla jisté tušení, co se bude dít. Ale opak je pravdou. Můžu říct, že už dlouho jsem se nesetkala s takovou romantickou knihou, která by mne vyvedla z omylu.

Hlavní hrdinka Sarah, která je dětská psycholožka, řeší manželské problémy. Její manžel Leo ji byl nevěrný s jejich sousedkou Helenou a tak se rozvedou, on se znovu ožení za Helenu a dál žijí ve stejném domě. V dnešní době nic nenormálního. Postupně se k příběhu přidávají ostatní sousedi. Každý má svůj problém, své vlastní tajemství. A tady to začíná. Spisovatelka vás nechá si myslet, že už víte, co skrývají, dá vám naprosto jasné signály a pak najednou BUM a je to úplně jinak. Sedím s pusou otevřenou a nechápu. Pak to chvíli zase jde klasickým tempem a i když jsem se snažila být ostražitější a neskočit ji na naviják, opět - BUM. Nemohla jsem se dočkat, co tam na mě ještě vyskočí a těšila jsem se, co dalšího si na mě autorka připravila.
Zmínila bych ještě jednu postavu a to Mavis. V každé době někde najdeme starou paní, která je nesnesitelná, nemá nikoho ráda a všem dokáže jen nadávat. Přišlo mi to nejen legrační, ale hlavně velmi opravdové a díky tomu se pro mne příběh stával reálnějším, jako bych četla o domě vedle nás (nebo v mém případě o vlastním). :-)

"Její nahrbená ramena už nepůsobila výbojně, spíš jako výmluvné zobrazení zmařených nadějí a ztracené lásky. Sarah to riskla. Položila ji ruku na záda a doprovodila to chápavým úsměvem. Lisa překvapením zamrkala a odešla. Sarah, která věděla, jaké to je, když se zhroutí obyčejné sny, se dívala za ní. Dotek na paži ji připomněl Tomovu přítomnost."

Žena z čísla 24 je kniha, která je velmi chytře napsána a dokáže zaujmout. Vtáhnout vás do děje a jen čekat na jakékoliv zvraty, jako byste byli sledující přímo na chodbách domu. Kapitoly jsou akorát dlouhé a navazují na sebe - žádné přeskakování v ději nečekejte. Na začátku každé kapitoly je uveden citát či přísloví, které dává předurčení, tušení, o čem daná kapitola bude. To se mi moc líbilo.

Nakonec chci napsat, že tady najdete vše, co do románu patří. Lásku, přátelství, ale také rodinné problémy, nečekané zápletky a šťastný konec. Doporučuji si udělat klidnou chvilku, dát nohy nahoru, nalít si skleničku vína a začíst se. Ať už to bude na zahradě, doma nebo na dovolené, tato kniha se vám zalíbí. Je to milé pohlazení pro duši i mysl. :-)

Hvězdné hodnocení:


Děkuji nakladatelství Baronet za recenzní výtisk a knihu si můžete objednat přímo tady.

Díky za přečtení a mějte se fajn!
Daramegan

Žádné komentáře:

Okomentovat