středa 27. června 2018

Jízda - Guy Adams

Autor: Guy Adams
Rok vydání: 2017
Nakladatelství: Slovart/Booklab
Počet stran: 224

"Je to pekelně dlouhý, nikdy nekončící seznam klientů. Některé požadavky Fletchera překvapují. Domníval se, že většina lidí se bude prostě jen chtít vyspat s co nejvíc lidmi, aniž by tím přitížili svému svědomí. To ale vypovídá spíš o něm než o ostatních lidech."

Poppy je tichá dívka. Až do chvíle, kdy ukradne auto a projede s ním výlohou sázkové kanceláře. Max je hodný kluk, ale jednoho dne vyvraždí celou svou rodinu. Jen tak, pro zábavu. Amar byl vždycky plný radosti ze života, tak proč se chce zabít skokem ze školní střech? Někteří studenti z Coal Hill nejsou tak úplně sami sebou. Někteří z nich umírají. Ram se právě vzbudil v cizím těle, a pokud nepřijde na to proč, může být na řadě právě on.
Ve zběsilém románu Jízda se setkáváme s Charliem, Ramem, Quillovou a dalšími postavami populárního britského seriálu Class, situovaném do světa kultovní seriálové ságy Doctor Who (Pán času). Scenáristou seriálu Class je Patrick Ness, který vytvořil i námět k románu.

Guy Adams žije v Kentu, více jak deset let se živil jako profesionální herec a komik. Je autorem románu World House, seriálu Deadbeat nebo podivné trilogie westernu Heaven´s Brate. A také je pravidelným spisovatelem pro Big Finish.

Seriál Doctor Who nebo Class je pro mne velkou neznámou. Možná jsem někde, někdy zaregistrovala, že něco takového je, ale nikdy jsem neviděla ani minutu. A proto můžu jako nezaujatý čtenář říct, že tato kniha, potažmo celá série Class, kterou už mám přečtenou a další recenze budou následovat, jsou nejen pro fanoušky těchto seriálů. Nevěděla jsem do čeho jdu, ale můžu zodpovědně říct, že to tedy byla jízda!

Je pravdou, že ze začátku jsem měla problém pochopit, o co přesně jde. Je tam partička mladých lidí, Charlie, Tanya, Ram, April, Matheusz a pak jejich učitelka Quillová, kteří nepatří mezi tak úplně normální lidi. Co se jim stalo nebo čím si museli projít jsem se v knize nedozvěděla, jen něco v náznacích, takže to asi ani nepochopím, protože seriál zkouknout neplánuji. Ale nic to nekazí na tom, co se v Jízdě odehrává. Je to samostatný příběh, kdy se dějí v jejich okolí zvláštní věci. Lidé kolem nich jsou najednou někým jiným a na nich je zjistit, proč to tak je.
Objevuje se zde postava Fletchera, který je bohatý podnikatel, ale své peníze nevydělal zrovna poctivě. Jednoho dne se Ram probudí v těle někoho jiného a začne mu docházet, o co tady vlastně jde. S pomocí ostatních členů jejich "spolku" přijdou všemu na kloub a musí čelit přímo smrtelnému nebezpečí...

Musím říct, že některé postavy mi byly sympatické a jiné méně, a právě tím se všechno vyrovnalo. Nejvíce jsem si oblíbila Quillovou, která je správně ironická, náladová a dělá jen to, co se hodí jí. A naopak Ram, věčně nespokojený, protivný floutek mi chvílemi lezl na nervy. Charaktery těchto postav, i když zde nejsou bůh ví jak popsány, jsou různorodé a skvěle se doplňují.

"Opře se o stůl a zahledí se z okna. Vidí jen vzdálené hřiště, ale aby si zlepšila náladu, představuje si, jak vybuchuje v oblacích kouře a hlíny, zatímco na školu dopadá bomba."

Kniha Jízda vznikla na motivy seriálu Class, ale vůbec se toho nebojte, jestli nevíte, o co jde. Pokud máte rádi scifi čtení, rozhodně zde nesáhnete vedle. Jde o útlou knížku, která má krátké kapitoly a tím, jak je napsána, se vám bude příjemně číst. Je to taková jednohubka, kterou jsem třeba já zvládla po cestě Ostrava - Plzeň a to jsem ještě začala číst i další díl. :-) Pokud se začtete tak věřím, že to jen tak neodložíte. I když to nebylo napínavé jak kšandy, přesto jsem měla pocit, že musím číst dál, ať zjistím, jak to všechno je. V jednu chvíli mi i zatrnulo, protože jsem netušila, co od autora očekávat a vypadalo to, že zabije někoho, komu jsem to vůbec, ale vůbec nepřála (no, i když trochu ano). :-)

Líbilo se mi, že autor dokázal příběh napsat vtipně, trefně a k tomu jednoduše. Rozhodně jsem se čtením bavila a můžu vám slíbit, že další knihy (zatím je to trilogie), jsou stejně dobré. Některé možná lepší.
Takže, pokud hledáte knihu, která je odpočinková, ale chcete se u ni pobavit, nevadí vám mimozemšťani, máte rádi knihy, u kterých vám fantazie pojede na plné obrátky a jsou dostatečně akční, určitě si Jízdu přečtěte. I přesto, že je tento titul řazen mezi young adult literaturu, tak věřím, že se bude líbit i starším ročníkům. Já teda young nejsem ani nepamatuji, a užila jsem si ji fakt parádně! :-)

Hvězdné hodnocení:


Děkuji nakladatelství Booklab/Slovart za recenzní výtisk a knihu si můžete zakoupit přímo tady.

Díky za přečtení a mějte se fajn!
Daramegan

Žádné komentáře:

Okomentovat