neděle 8. července 2018

Čertí babička - Iva Gecková

Autor: Iva Gecková
Nakladatelství: Bambook
Rok vydání: 2018
Počet stran: 72

"Jako prvního potká Nedožeru. A přesně jak čekala, uprostřed nosu mu zeleně světélkuje velký baňatý nos. Zaslouženě schytá ránu přes hřbet. "Já ti dám, ty neřáde, chodit mi na povidla!" zakřičí babička. Pak si ale všimne hloučku asi šesti čertů. Něco si tajemně špitají a přitom ji po očku pozorují."

V každém pekle je samozřejmě plno čertů, ale musí tu být i někdo, kdo se postará o pořádek, legraci a dobré jídlo. Ten někdo je babička! Čerti vědí, jak by to bez ní s peklem dopadlo. Čertí babička se o svoje nezbedné pekelníky trpělivě stará, léčí jejich bolístky a učí je v pekelné škole. A když začne vyprávět, to je něco... Na tomhle pekle bude něco moudrého.

Iva Gecková pochází z jihočeského Písku, kde vystudovala obchodní akademii. Po studiu dlouhou dobu pracovala ve státní správě a při třetí mateřské dovolené se konečně začala naplno věnovat svému koníčku - psaní. Pro Český rozhlas napsala několik pohádek, jejichž knižní vydání se chystá. Se svojí velkou rodinou žije v Lysé nad Labem.

Od té doby, co mám syna, jsem velmi zatížená na pohádkové knížky. A vždy, když objevím nějakou úžasnou, mám velkou radost. Synovi jsou necelé dva roky, poslední dva měsíce usíná u čtení pohádek. Vím, že to ještě nevnímá, a spíše ho uspává můj hlas, ovšem pro můj pocit, je to něco úžasného.
U Čertí babičky, kterou jsme četli spolu poslední týden opravdu platilo, že usnul s posledním slovem každé kapitoly. Jako naprogramovaný. Jako by opravdu věděl, pochopil, vnímal...

Knížka obsahuje sedm krátkých kapitol, kdy v každé se dějí nějaké špatnosti a dětští čtenáři v nich poznají, jak to chodí v pekle. Jak se pečou pravé čertí koláče, jak to čerti udělají, aby na zemi, mezi lidmi, sněžilo nebo padaly kroupy.
Jako v každé správné pohádce, ani tady nechybí pořádní vykukové, kteří provádějí velké lumpárny. Ale co je hlavní, na děti čeká velká porce zábavy, lehkého poučení, laskavého humoru a příjemných chvil u krásných pohádek doplněných nádhernými ilustracemi.


Ilustracemi doplnil knihu kreslíř Drahomír Trsťan, který skvěle ztvárnil nejen čerty, ale hlavně Čertí babičku. Dokázal do každého obrázku dát tu radost, kterou cítíte při čtení a proto obrázky působí přirozeně a skvěle doplňují atmosféru knihy.


"Jen počkejte, vy čertí kolohnáti, eště sem se s váma nevypořádala za ty spořádaný povidla. Rána holí po hřbetě se nedá počítat. A že jste odnesli moji maličkost, když jsem omdlela, to se taky nepočítá. Já si to s váma ještě vyřídím! Chachacháááá," rozevře babička nad hlavou paraplíčko a na to tata je v kuchyni prázdno. Jen se otevřou a zase zavřou vstupní dveře."

Věřím, že díky většímu písmu a mnoha obrázkům se bude kniha číst dobře i začínajícím čtenářům. Ovšem i pro předčítání je skvělá. Když jsem ji četla nahlas, nezadrhávala jsem se a dařilo se mi měnit hlas a intonaci tam, kde to bylo zapotřebí. Vyplynulo to vždy ze situace a působilo přirozeně. Jako kdybych tam sama byla a zažívala všechny situace na vlastní kůži. :-)

Čertí babička se mi svými příběhy moc líbila a rozhodně ji můžu doporučit ke koupi pro vaše děti.  Určitě touto koupí neprohloupíte a myslím si, že tuto knihu si oblíbí i rodiče. Příběhy jsou vtipné, laskavé a i když je čertí babička fakt rázná a ráda nějaké ty čerty přetáhne přes hrb, budou ji děti mít rády. :-)

Hvězdné hodnocení:


Děkuji nakladatelství Bambook za recenzní výtisk a knihu si můžete koupit na stránkách Grady - Čertí babička.

Díky za přečtení a mějte se fajn!
Daramegan

Žádné komentáře:

Okomentovat