čtvrtek 26. července 2018

Řekni něco legračního - Penelope Ward

Autor: Penelope Ward
Nakladatelství: Baronet
Rok vydání: 2018
Počet stran: 288

"Hluboce mě dojímalo, že to takhle vnímá. Měla jsem pocit, jako kdyby vzal všechnu naši bolest a přetavil ji v něco nádherného. Nedokázala jsem vyjádřit slovy, jak moc jsem mu byla vděčná za to, že mi tohle všechno svěřil."

Rana ani po třinácti letech nezapomněla na svého kamaráda z dětství Landona. Jednou večer se posilněná několika sklenkami vína rozhodne mu zavolat. Vychrlí na něj vše, co v sobě celé roky dusila, a tím jedním hovorem to má i skončit. Stane se však něco nečekaného. Rana a Landon si spolu začnou pravidelně telefonovat a jejich rozhovory jsou stále důvěrnější.
Obstojí však vztah, který mezi nimi vzniká, v souboji s temnými tajemstvími a vnitřními démony, s nimiž ve svých životech bojují?

Penelope Ward napsala již jedenáct románů, kterých se prodalo více než milion výtisků a jež se ocitly mezi nejprodávanějšími tituly dle USA Today, na žebříčku Wall Street Journal dokonce dosáhla na první místo a na žebříčku New York Times se ocitla již šestnáctkrát (z toho třikrát se umístila na druhé příčce). Její čtvrtý román Stepbrother Dearest byl v roce 2014 nejprodávanější nezávisle vydanou elektronickou knihou na serveru Amazon. Několik jejích knih bylo přeloženo do cizích jazyků a najdete je v knihkupectvích po celém světě.
Několik let se živila coby moderátorka televizních zpráv, než změnila profesi, aby se mohla více věnovat své rodině. Vyrostla v Bostonu s pěti staršími bratry. Ráda čte romány ze žánru new adult, miluje kávu, často si přes mobil píše se svou kamarádkou a občasnou spoluautorkou Vi Keelandovou a víkendy tráví s rodinou a přáteli.
Je matkou dvanáctileté dcery, která je autistická (a stala se inspirací pro postavu Calie v románu Gemini), a desetiletého syna. Obě děti jsou světlem jejího žviota. Se svým manželem a dětmi žije v Rhode Islandu.

Máte rádi romantiku? Tajemství? Sexuální napětí? Pokud jste si odpověděli ano, tak Řekni něco legračního je kniha pro vás. Krásný, zlobivý kluk a tentokrát i krásná ale zamindrákovaná holka. Příběh trochu odlišný od ostatních kde on je darebák a ona andílek. V této knize jsou si oba rovni, oba mají špatnou minulost a kostlivce ve skříni.

Rana Banana pravým jménem Rana Saloomi je chytrá, hezká a nešťastná žena, ale ne vždy to tak bylo. V dětství prožila něco, co ji změnilo život a nejen to. Vyrovnává se s tím velice těžce. Když se jednoho večera opije a zavolá svému kamarádovi z dětství, na kterého nemůže zapomenout, začíná se její život ubírat směrem, o kterém ani nesnila. Její příběh je pro mě reálný, takže jsem neměla problém ji ho uvěřit, i to, jak se cítí. Držela jsem ji palce, ať ji budoucnost přinese trochu toho štěstí a vše bude lepší a růžovější.

Landon Roderick je svalnatý, potetovaný, hezký, ale i chytrý, citlivý a pracovitý muž. Jeho dospívání i následující období se neodvíjelo bez problému, snaží se z toho vzpamatovat, ale pořád ho to brzdí. Neumí si odpustit a smířit se s tím a tak má pocit, že si lepší život nezaslouží. To se ale změní jedné noci. Když mu zazvoní telefon a uslyší rozčílený a opilý hlas ženy, která mu nadává. Jakmile v ní pozná svou kamarádku z dětství a následujících pár dní s ní tráví chvíle času telefonováním, rozhodne se bojovat za lepší život a za lásku.

"Uvnitř balíčku číslo šest byla černá mikina s kapucí. Jeho mikina. Vypadala stejně jako ta, kterou měl podle svého popisu dnes večer na sobě. Látka byla silná. Zvedla jsem ji k nosu a zhluboka se nadechla. Byla cítit cigaretami a kolínskou. Voněl přesně tak, jak jsem si představovala. Čichala jsem si přímo k němu."

Nejvíce se mi líbil smysl pro humor hrdinů, u některých pasáží jsem se rozesmála nahlas, ale pokud jde o zbytek jejich společného putování knihou, nevím proč, ale jejich zamilovaný příběh jsem jim nevěřila. Jejich životy jsou si podobné a sama jsem si říkala, že takový dva lidi si musí rozumět a klapat jim to. Nevím, jestli je to stylem psaní nebo mnou. Hlavně mi neseděl Landon, jeho vyjadřování bylo až moc přeslazené, nebylo to vyvážené s jeho vzhledem drsňáka.
Přesto jsem knihu Řekni něco legračního přečetla jen s jedním odložím, drží vás v napětí, co se všechno v těch jejich skříních schovává.
Celkový děj se mi moc líbil, bylo tam vzrušení, napětí, láska, vtip, vše co v takovém příběhu má být. Ale můj konečný pocit je, že některé situace byly až moc umělé a některé hodně málo důvěryhodné, bohužel na mě celý příběh nedýchal takovou atmosférou, jakou asi autorka původně zamýšlela.

Název knihy a zároveň věta, která se tam několikrát objevuje, a to Řekni něco legračního, skrývá několik humorných historek, které vás hodně pobaví a navíc, Landonovi sexuální zkušenosti vás nenechají chladnými.
Všem, co tenhle žánr mají rádi, tak vzkazuji, ať si tuto knihu přečtou, je to odpočinkový příběh, který vás pobaví, neoslní, ale ani nenudí.

Hvězdné hodnocení:


Za recenzní výtisk děkuji nakladatelství Baronet, kde si knihu Řekni něco legračního můžete zakoupit.

Díky za přečtení a mějte se fajn!
Daramegan

Žádné komentáře:

Okomentovat