neděle 8. července 2018

Svůdný jasmín - Leandra Sold

Autor: Leandra Sold
Nakladatelství: Martin Koláček - E-knihy jedou
Rok vydání: 2016

"Horečně přemýšlím nad tím, jak se mu bránit a přitom neohrozit žádného smrtelníka. Mám jedinou schopnost, která by mi mohla pomoci. Zastavím čas. Zhluboka se nadechnu a upřu soustředěný pohled na hodiny uprostřed nádražní haly. Ručičky se pořád hýbou. Srdce mi tluče čím dál rychleji, a jak se blížíme ke kolejišti, derou se mi do očí slzy zoufalství. Zatímco z Pekla vedou jen dvě cesty. Do Pekla se lze dostat odkudkoliv. Pokud se nebojíte smrti. Nebo přinejmenším její iluze, protože stejně jako já, je bratr prakticky nesmrtelný."

Už je to hodně dlouhá doba, co jsem četla první díl této série (recenze zde). Takže, když mne autorka poprosila, abych se nepustila do dvou zbývajících, nejdříve jsem otevřela jedničku a všechno si musela osvěžit. Jsem ráda, že mne ještě láska k andělům, démonům a všemožným takovým to bytostem nepustila a já si čtení užila se stejnou vervou, jako před nějakým tím rokem.

A druhý díl této série, Svůdný Jasmín, je stejně napínavý jako první. Nezklamal mě. Odhalují se zde další tajemství, stránku za stránkou, ale pořád čtenář neví všechno.
Yasminne stále neví, kdo přesně je, proč a hlavně, co je jejím úkolem. Lidi, o kterých si myslela, že jsou její přátelé a nepřátelé se částečně promíchají a změní v jejím životě svou pozici. Lásku, kteoru dělí v prvním mezi dva úplně odlišné muže, pomalu rozpoznává a uvědomuje si, co je opravdu skutečné. Ale co skutečné je? Může v tomto světě andělů a démonů něčemu nebo někomu vůbec věřit?

Yasminne bojuje dál na zemi a stále neví, jaké je přesně její poslání nebo kdy se uskuteční. Zná pouze část verše, který ji napovídá, ale zdaleka ne tolik, kolik by potřebovala. Jako bytost je čím dál silnější, a přesto zranitelnější. I když se o svých vlastnostech naučila hodně, nechá se velice rychle oklamat. Přijde mi někdy ještě naivnější než v prvním díle, přitom bych čekala, že bude trochu více prozřetelnější. Postupem knihy se její postava vyvíjí a začíná být KONEČNĚ odvážnější. Což by fakt být měla, když vezmu v potaz to, jakou má sílu. :-)

"Pootevřu rty, ale přeruší mě Christina Perry svým nezaměnitelným "I have died everyday waiting for you..." 
Tu melodii jsem si vybrala ze zcela pochopitelných důvodů. Přišlo mi velmi příhodné, aby mi právě melodie ze Stmívání oznámila, že volá můj vlastní upír. Ironie! Ten film nesnáším od chvíle, kdy jsem ho s Diane viděla poprvé."

Potkáme se opět se všemi důležitými postavami, tedy těmi nadpozemskými. A čeká vás jedno velké, ale neodolatelné překvapení. :-) Vrátí se totiž někdo, komu konkrétně já fandila od samého začátku. Bratr Yasminne, Asmodeus, je pořád stejně ďábelský a má další plány, jak získat pro sebe větší a větší moc využitím Yasminne. Ta má ale svého ochránce, který se snaží zuby nehty ji před vším uchránit. Ale co jeho tajemství? Přijde na něj Yasminne včas? Zničí to její sny?

Svůdný jasmín je velmi čtivý příběh, který je napsán šikovně - záhadně. Tudíž mě to stále nutilo číst, protože jsem nejen chtěla, ale musela vědět, co bude dál a odhalit další tajemství, které je na stránkách ukryto. Spisovatelka  si hraje se slovy tak chytře, že ani netušíte, co na vás na další stránce vykoukne. Nechybí akce, napětí, milostná vzplanutí a vtipné okamžiky.
Děj je plynulý, ale přeci jen se v některých chvílích zdálo, že lehce zadrhává a pozastavuje se. Ovšem ve chvíli, kdy jsem si začala říkat, ať už se něco dozvím a posunu se v příběhu dál, k tomu došlo a já spokojeně v četbě pokračovala.

Kapitoly jsou nadepsané stejně jako v prvním díle, vždy úryvkem básně, která odkazuje na smysl kapitoly, což je velmi poutavé a myslím si, že autorka vybrala nejen krásné verše, ale také odpovídající tomu, co se v knize dělo.

Tuto knihu doporučím těm, kteří jako já, milují nadpozemské bytosti, andělé a démoni jsou jejich blízkými hrdiny a těm čtenářům, které nikdy nepřestane bavit nevraživost mezi nimi a příběhy jako je Stmívání a Upíří deníky. :-)

Hvězdné hodnocení:


Děkuji autorce, Leandra Sold za recenzní ebook a pořídit si jej můžete například tady.

Díky za přečtení a mějte se fajn!
Daramegan

Žádné komentáře:

Okomentovat