středa 4. července 2018

Znamení moru - Kevin Sands

Autor: Kevin Sands
Nakladatelství: Fragment
Rok vydání: 2018
Počet stran: 382

"Rozhodl jsem se přece jen kopnout do dveří. Zachvěly se pod silným kopancem, ale nebylo to zdaleka tak uspokojivé, jak to znělo. A navíc mě bolela noha. "Třeba by nám pomohl ten strážný v Toweru," řekl Tom. "Můžeme se zeptat jeho ženy, co ví." Zul jsem si botu a promnul jsem si prsty. "Ten odjel s lordem Ashcombem. Ani bych nevěděl, kde mám hledat jeho manželku."

Na Londýn udeřila černá smrt!
Nemoc se šíří městem a ruku v ruce s ní i panika a strach. Tajemný prorok předpovídá zkázu, pokud někdo nepřijde s lékem, který na mor opravdu zabere. Lékárna Blackthorn je proto pověřena, aby se o přípravu takového léku pokusila. Christopher se ihned pouští do práce. Jeho snažení však záhy začnou narušovat výhružky smrtí. Christopher a jeho kamarád Tom se okamžitě vydávají neznámého zabijáka hledat. Jedná se o útok osamoceného šílence, nebo za vším stojí skupina nebezpečných spiklenců?

Kevin Sands od té doby, co opustil univerzitu s dvěma tituly z teoretické fyziky, působil jako vědecký pracovník, obchodní poradce, učitel a profesionální hráč pokeru. Jeho bestsellerová série Alchymistova šifra získala 28 různých ocenění. Žije v kanadském Torontu.

Už u prvního dílu si mne autor získal a věřila jsem, že dalším dílem touto "pouto" upevní. Což se naprosto podařilo. Pokračuje v krasojízdě, kdy příběh má hlavu a patu, panuje tam tajemno a napětí, hrdinové jdou z jedné akce do druhé a na konci mi dokonce ukápla slzička! No jo, já vím, je to kniha určena pro čtenáře od deseti let, ale můžu zodpovědně říct, že autor mi dal fakt zabrat! :-)

Christopher Rowe se stará o Blackthrone sám, ale po svém boku má věrného přítele Toma. Jejich přátelství je pevnější než kdy dřív a jejich dialogy vám nejednou vykouzlí úsměv na rtech. Ve chvíli, kdy se v Londýně začne rozmáhat mor, dochází k panice mezi lidmi. Není se co divit, týdně umírá několik tisíc obyvatel a nevypadá to, že by jim bylo možno jakkoliv pomoct.
Najednou se z ničeho nic objeví prorok, který dokáže říct, kdo další bude nakažen. Vidí anděla smrti a jeho spletitou cestu. Všichni se mu začínají klanět a následují ho. Ve chvíli, kdy Christopherovi předpoví, že někdo mu nejbližší se také nakazí, má pocit beznaděje větší, než kdy dřív.
Na scéně se ovšem objeví další člověk, který tvrdí, že má lék na mor. Je to možné? Christopher nejen zjistí, jak se věci mají, ale také se nejednou ocitne v ohrožení. Musí bojovat nejen za sebe, ale také za Toma a hlavně za Londýn...

Znamení moru je druhým dílem ze série Alchymistova šifra a jsem ráda, že se nejedná o "doplňkový" díl, ale je to plnohodnotný příběh, který mne upoutal, dal mi vše, co jsem po prvním díle očekávala a čtení pro mne bylo velmi napínavé a poutavé.
Autor opět bohatě zapojil svou fantazii a s jeho pomocí byl Christopher v některých okamžicích v tak absurdních situacích, že by se vám o tom nezdálo, chvíli na to byl skoro supermuž, několik málo stránek poté byl zase malým klukem, který bojuje proti všem.

"Všichni jsme sešli dolů. Tom mě celou dobu tahal za rukáv.
"Přestaň," zašeptal jsem mu. "Shodíš mě ze schodů."
"Třeba by to do tebe vtlouklo trochu rozumu," odpověděl Tom taky šeptem. "Vzpomínáš, co se stalo posledně, když ses vplížil do podzemí?"
"Nepomáháš mi."
"Ani se o to nesnažím."

Celá kniha je opět doplněna ilustracemi, které má na svědomí Olga Zakis, ruská ilustrátorka, která se podílela a ilustrovala desítky knihy pro děti a mládež. Její osobitý, nezaměnitelný styl, který je u ruských čtenářů velmi oblíbený, vyniká zejména v žánru fantasy a čeští čtenáři její ilustrace znají z úspěšné fantasy série Časodějové.

To, co je opět velmi důležité, jsou šifry, které musí Christopher vyluštit. Líbilo se mi, jak se díky určitým indiciím snažil najít nejen poklad, ale také vyluštit řadu písmen, které jsou v knize i nakresleny. Musím říct, že jsem na to dlouho koukala a snažila se tu šifru vyluštit, nicméně mi chybí důvtip autora, protože jeho vyřešení bylo naprosto nečekané! :-)

Znamení moru je sice kniha určena dětem od deseti let, ale s naprostou jistotou vím, že se tohle čtení bude líbit i starším ročníkům. Příběh je plný napětí a akce, navíc si myslíte, že po celou dobu víte, kdo je špatný a kdo dobrý, ovšem věřte mi, tak jednoduché to mít nebudete. Plno intrik, lží a lstí se schovává na těchto stránkách a ve chvíli, kdy se dozvíte sebemenší detail, který vám prozradí celé rozuzlení, nebudete věřit vlastním očím.
V neposlední řadě musím taky autorovi poděkovat za poslední kapitolu, která mi ukázala, že dokáže skvěle zabrnkat i na citlivou duši holčičích čtenářek a přiznám se... slza mi ukápla. :-)

Určitě čtení doporučuji všem, kteří mají rádi příběhy, jenž jsou nepředvídatelné, obsahují šifry, skrytá tajemství, pár experimentů stylem pokus omyl (jen si počkejte na domácí vykuřovač :-)) a také boj dobra proti zlu. S poctivostí nejdál dojdeš, nebo tady by sedělo i nejdřív pojdeš. :-)

Hvězdné hodnocení:


Děkuji vydavatelství Albatrosmedia.cz za recenzní výtisk a knihu si můžete koupit přímo tady.

Díky za přečtení a mějte se fajn!
Daramegan

Žádné komentáře:

Okomentovat