neděle 22. července 2018

Podzim, na který nezapomenu - Robin Constantinová

Autor: Robin Constantinová
Rok vydání: 2018
Nakladatelství: Fragment
Počet stran: 334

"Wren si odhrnula vlasy z očí a připomněla mi tak první večer, kdy jsem ji viděl. Neměla ani potuchy, co to se mnou dělá, jak roztomile přitom vypadá. Stejně jako tenkrát, kdy mě zachránila. Copak jsem nějak tušil celou tu dobu, že tahle chvíle přijde? Ty oči, o které jsem s takovým odhodláním usiloval, byly teď doširoka otevřené a vpíjely se do mě."

Wren je úplně obyčejná hodná holka. Průměrně oblíbená, průměrně chytrá, vždycky ochotná udělat to, co se od ní čeká. Jenže s nástupem na střední má už té své nijakosti právě dost. Chtěla by být jiná, zajímavější. Jenže neví, jak na to. 
Grayson byl na střední Wreniným opakem: hvězda lakrosového týmu, jeden z nejlepších ve třídě, zářnou budoucnost měl jistou. Pak ho ale vyloučili ze školy za podvody při psaní esejí. Jeho skvělý život se v tu ránu změnil a on dopadl na tvrdé dno.
Ačkoliv to tak nevypadá, Wren a Grayson mají hodně společného: minulost, které se chtějí zbavit, a budoucnost, pro kterou chtějí žít. Jak dopadne jejich osudové setkání? Dokážou společně najít svá nová já, nebo jim jejich nadšený, leč poněkud rozpačitý podzimní románek přinese jen další starosti a trápení?

Podzim, na který nezapomenu je příběh dvou mladých lidí, kteří se vyrovnávají se svými chybami, povahovými rysy a okolím. Podaří se jim najít k sobě cestu, i když jsou tak odlišní? Změní své dosavadní životy k lepšímu?

Wren Caswellová je mladá šestnáctiletá dívka, která má před sebou celou střední školu a hned v prvním ročníku po ní chtějí, aby si vybrala, na jakou vysokou školu půjde a ona ani neví, zda na vysokou chce. Je tichá a bezproblémová, nezapojuje se do dění kolem sebe a to ovlivňuje její postavení ve škole, budoucnost i jí samotnou. Když potká Graysona, uvědomí si, že chce být jiná a snaží se změnit. Podaří se ji to nebo jen vypluje napovrch její pravé já?

Grayson Barrett je její opak - jednoduše je ho všude plno. Je oblíbený a podnikavý. Jeho život je jedna velká nebezpečná jízda. Když ho ve třetím ročníku vyhodí ze soukromé střední školy za podvody a potká Wren, začne přemýšlet více o své budoucnosti.


"Bývaly časy, kdy telefon od Lukea znamenal svolávání k lovu. Večírky. Holky. Epické noci, o kterých jsem věděl, že se stanou legendární v historii naší školy. Můj kámoš, se kterým po letech budu hrát hru nepamatuješ, jak jsme...? Brácha od jiný mámy. Když mě na jaře vykopli, můj brácha, který tvrdil, že mi vždycky bude krýt záda, mi zmizel ze života."

Opravdu umí láska lidem změnit život? Za sebe musím říct, že tomu věřím, že to není jen v knížkách a filmech, že je to často realita, která je předlohou právě k těmto příběhům. Podzim, na který nezapomenu je návykový. Jediné, co mi nesedělo, tak byl věk hlavních postav. Wren je na svých šestnáct let až moc dospělá a tak stejně i sedmnáctiletý Grayson. Vím, že náctiletí dělají spoustu chyb, nebyla jsem jiná, ale to co má Grayson za sebou, bych zasadila věkově výše. Jeho na vysokou školu a ji na konec střední.

Kniha se četla skvěle. Děj je plynulý, zábavný a drží vás v napětí, jak se s tím vším oba poperou. Kapitoly na sebe navazují, takže i když knihu odložíte, nemusíte mít strach, že byste nenašli cestu zpět do příběhu. Vtáhne vás to ihned zpátky.

Pokud máte rádi zamilovanou romanci, která má šťastný konec, je to příběh pro vás. Nenáročná literatura, u které si odpočinete a zůstanete zasnění od první stránky až do poslední.

Hvězdné hodnocení:


Za recenzní výtisk děkuji vydavatelství Albatrosmedia.cz, kde si můžete knihu Podzim, na který nezapomenu také zakoupit.

Díky za přečtení a mějte se fajn!
Daramegan

Žádné komentáře:

Okomentovat