úterý 16. května 2017

Kyvadlo - Adam Hamdy

Autor: Adam Hamdy
Rok vydání: 2017
Nakladatelství: XYZ
Počet stran: 573

"Současně s tím Wallace ucítil, jak se mu okolo předloktí sevřel pár silných rukou. Do zad mu vrazilo koleno a přinutilo svalit se k zemi. Vykřikl, protože bolest, kterou přitom pocítil, byla skutečná."

Probudí se. Zmatený. Dezorientovaný. Kolem krku má uvázanou oprátku. Jediné, na co se dokáže soustředit, je muž v masce, který utahuje lano. John Wallace nemá tušení, proč se stal cílem. Nemá ponětí, kdo je jeho vrah. Jediné co ví, že konec je nevyhnutelný.
Pak se kyvadlo osudu zhoupne v jeho prospěch. Má jednu jedinou šanci uniknout, najít pravdu a zastavit zlo. Ale zabiják je mu stále v patách a všechno se může změnit s pouhým zhoupnutím smrtícího kyvadla...

Když jsem si přečetla anotaci, vůbec jsem neměla tušení, co mám od knihy očekávat. Tak nějak podvědomě jsem si představovala, že to bude dobrý thriller. Ale pozor! On je naprosto úžasný. Přišel mi skvěle propracovaný a děj byl velmi překvapivý.

John Wallace je "obyčejný" člověk, který se živí focením. Vede si svůj život tak, jak si ho sám zařídil až najednou má na krku oprátku, nad ním stojí muž v masce a dlouhém plášti, který tu oprátku přitahuje. Jde o vteřiny. Už ví, jaké to je, když vám zbývá jen několik málo sekund do konce života. Jak z vás vyprchává život.
Něco se stane, najednou může popadnout dech, který ale brzy ztrácí, protože se začne honit za zlem, které nastartovalo tu nejhorší noční můru. John to musí vymyslet tak, aby přežil. Ale maskovaný muž v dlouhém plášti je jeho stínem...

"Agenti a administrátoři tak museli roztřídit všechna hlášení do tří základních kategorií - JPP, tedy jedna paní povídala, TUVN, to už vypadá nadějněji, a NTMP, na to se musíme podívat. A teprve na základě toho se rozhodnout, kdy je čas postavit do pozoru policajty někde v Horní Dolní."

Kniha je rozdělena do krátkých kapitol a díky tomu má člověk pocit, že děj ubíhá rychle. Autorovi se povedlo mě dokonale uzemnit. Polovinu, co polovinu, tři čtvrtinu děje bych vůbec nečekala a můžu vám říct, že jsem z toho byla rozhozená, jako už dlouho ne.
Závěrečná část Kyvadla je pojmenována jako "Peklo" a myslím, že to hovoří za vše. Opravdu jsem místy měla chuť si kousat nehty, protože jsem byla napnutá jako struna.

Adam Hamdy mne navíc dokázal skvěle mystifikovat. Pořád jsem nechápala, tápala, byla nervozní, kdo a proč a jak, potom jsem pochopila jednu jedinou věc a vše se mi začalo skládat dohromady. Stačilo jedno malé nakopnutí od autora a já zírala s otevřenou pusou. Perfektní.

Jako bonus jsou všechny postavy velmi uvěřitelné, není tam žádný superhrdina, který by přežil nemožné. A také chování všech odpovídá situacím, do kterých se dostali, takže i za to, palec nahoru. Je tam jedna postava, která se mi líbila obzvláště hodně, protože používala zdravý selský rozum. Když budete knihu číst, určitě budete vědět, koho jsem teď měla na mysli. Jsem team Ashová!, ta nakope zadek každému. Jen díky normálnímu uvažování. :-)

Pokud máte rádi akční a napínavé čtení, tak Kyvadlo je pro vás ta správná kniha, po které byste měli sáhnout. Navíc je zde krásně popsáno, jak v dnešní době sociální sítě můžou ublížit určitým jedincům, takže kniha má i své poslání. I když přes nesprávného hrdinu. :-)

Děkuji Albatrosmedia.cz za zaslání recenzního výtisku a pokud si knihu chcete koupit, můžete tak učinit přímo tady.

Mějte se krásně!
Daramegan

Žádné komentáře:

Okomentovat