středa 17. května 2017

Knižní úlovky :)

Zdravím Vás přátelé!
Všichni jsou šťastni a spokojeni, že byli na SK. Já až do čtvrtka večer věděla, že jedu v sobotu. V pátek se něco "vymňouklo" a v sobotu jsem byla doma. Tak třeba příští rok! :)

A i když jsem nebyla nakupovat na SK, nakupovala jsem na Arara.cz, kde byl výprodej kusovek, přišly mi nějaké recenzáky, takže vám to jdu ukázat. :-)

Jako první se vrhneme na mé nákupy. Protože na mateřské mám omezený rozpočet a doma šetříme na cruizera pro malého, který je fakt drahý (jsem to nečekala), tak jsem si vybrala pouze tři kousky ve výprodeji. Jasně, měla jsem jich tam asi 20, ale pak jsem selektovala a zůstaly mi tyto tři:

Královna Tearlingu od Eriky Johansenové. Neskutečně se na ni těším, pořád jsem kolem ní chodila, váhala s koupí i když jsem moc dobře věděla, že si ji musím přečíst. Jupí, teď už je moje. :-)

Anotace:
Fascinující fantasy příběh dlouho ztracené královny, její nejisté a nebezpečné cesty na trůn a přátelství i hlubších vztahů, které vznikají, když se temné nadpřirozené síly snaží zničit poslední zbytky dobrých, spravedlivých a věrných.

Jako další jsem si objednala od Lene Kaaberbolové a Agnete Friisové, Chlapce v kufru. Už jen ta anotace mě dostala.


Anotace:
Nestává se každý den, aby někdo na kodaňském hlavním nádraží vyzvedl z úschovny kufr a našel v něm asi tříletého chlapečka v bezvědomí. Právě to se však přihodilo Nině Borgové: neměla se do zavazadla dívat a neměla by se ani starat o osud jeho obsahu, ale to by nesměla být sama matkou dvou dětí a navíc zanícenou dobrovolnicí Červeného kříže. Záhy zjistí, že o neobyčejnou „zásilku“ je velký zájem – až příliš velký, a smrtelně nebezpečný… 

Dá se – v dnešním civilizovaném světě – lidský život koupit? Prodat? Vyměnit? 

Dánský thriller roku, přeložen do 27 jazyků.

A poslední koupenou knihou je Šepot vzdálených chvil od Kate Mortonové. Moje tchýně má tuto autorku velmi ráda, pořád mi vychvaluje, jak dokáže kde co popsat tak, že má člověk pocit, jako by tam byl... Takže si ji musím přečíst, jsem zvědavá, jestli budu mít s tchýní stejný názor. :-)

Anotace:
Edie Burchillová dostane nečekaný dopis a vydává se do Milderhurst Castle, vznosného, ale chátrajícího sídla, kde žijí neprovdané sestry Blytheovy. S nimi a s jejich stárnoucím otcem zde před padesáti lety během druhé světové války Ediina matka strávila po evakuaci z Londýna část dětství. Starší sestry Blytheovy jsou dvojčata a většinu svého života zasvětily péči o nejmladší sestru Juniper, která se nikdy nevzpamatovala z psychického šoku, který utrpěla v roce 1941, kdy ji opustil snoubenec. 
Eddie pomalu začíná rozplétat matčinu minulost, v kamenných zdech Milderhurstu se však skrývají ještě mnohem větší tajemství… Co všechno se vlastně před oním půlstoletím stalo?

Takže z koupených bychom to měli všechno a teď ještě recenzáky.
Mám tady čtyři kousky z nakladatelství Mladá fronta, takže vám je stručně představím, respektive vám přepíšu jen anotace a představení samotné bude probíhat až v recenzi. :-))

Skleněný zámek od Jeannette Walls

Anotace:
Příběh čtyř dětí, které vyrůstají v nekonformní rodině v USA 60. let – otec, pokud je střízlivý, učí děti fyziku, geologii, ale hlavně umí skvěle vyprávět neuvěřitelné příběhy a podněcuje jejich fantazii. Někdy však vykradl samoobsluhu a pár dnů se doma neukázal.

Matka, umělkyně, která namísto toho, aby 15 minut svého času obětovala na přípravu jídla, raději jde namalovat obraz. Proto se děti musí protloukat životem samy. Tento životopisný příběh ale vyniká tím, jak autorka líčí své rodiče s nesmírnou láskou a pochopením, přestože celé dětství prožila v chudobě a úzkostech, co s nimi bude.

Ne náhodou se kniha po svém vydání držela tři roky na nejvyšších příčkách bestsellerových žebříčků New York Times a nyní se začíná natáčet podle tohoto příběhu film s Woodym Harelsonem, Naomi Watts a oscarovou Brie Larsson. 

Další na řadě je Záchrana českých uprchlíků 1938-39 od autora Williama R. Chadwicka

Anotace:
Nenechte Československo na holičkách! hlásaly transparenty demonstrantů v Londýně na podzim roku 1938. A právě na pomoc a práci Britského výboru pro uprchlíky z Československa se soustředil autor této knihy. V aktivitách výboru vyniká pět osob – Doreen Warrinerová, Nicholas Winton, Trevor Chadwick, Bill Barazetti a Kanaďanka Beatrice Wellingtonová.

Siru Nicholasi Wintonovi se dostalo za tuto záslužnou činnost náležitého uznání, ostatním však patřičné zásluhy přiznány nebyly. Autorovi se podařilo na základě archivních materiálů a výpovědí pamětníků zcela objektivně zrekonstruovat podíl práce jednotlivých aktérů pomoci a postarat se tak o to, aby jejich práce nebyla zapomenuta. 

Předposlední knihou je Umění v krvi od Bonnie Macbirdové.

Anotace:
Londýn, chladný prosinec roku 1888. Sherlocku Holmesovi je 34 let a po katastrofálním vyšetřování případu Jacka Rozparovače se opět uchýlil ke kokainu. Watson nedokáže svého přítele ani utěšit, ani ho vytrhnout z letargie – když tu přijde z Paříže podivně zašifrovaný dopis. Mademoiselle La Victoire, krásná francouzská kabaretní hvězda, píše, že se pohřešuje její nemanželský syn, jehož otcem je anglický šlechtic, a ji samotnou na ulicích Montmartru kdosi napadl.
Poté co Holmes s Watsonem po boku vyrazí do Paříže, zjistí, že únos dítěte je pouze špičkou ledovce v mnohem spletitější aféře: v Marseilles byla uloupena nesmírně vzácná antická socha a v továrně na hedvábí v Lancashiru bylo zavražděno několik dětí. Stopy ve všech třech případech vedou k jedinému, nedotknutelnému člověku. Zotaví se Holmes včas, aby nalezl ztraceného chlapce a zarazil další vraždění? Pokud se mu to má podařit, musí se udržet o krok před nebezpečným francouzským soupeřem a vyhnout se intrikám svého bratra Mycrofta. 

A jako poslední, dětská knížka Zmizení Šimona Šťopky od Sally Gardnerové. Ilustrace David Roberts.

Anotace:
Známá vílí detektivní kancelář Křídla a spol. má pořádný problém. Tedy… Vlastně několik pořádných problémů. Za prvé tu máme nezvěstného obra Billyho Buckla, který zmizel beze stopy a nechal po sobě opuštěnou obří dcerku. Dále se odehraje překvapivý výlet na mořské pobřeží, při kterém vyjde najevo vražda a krádež diamantů. A k tomu je tu ta zatrachtilá záležitost s televizní talentovou soutěží. Ať mě bací sleděm, jestli tohle není zatím nejzapeklitější z případů, které musela Emily s Busterem a kocourem Šídlem řešit! 

Ták, a to máme pro dnešek vše. Doufám, že se vám úlovky líbí, že jste třeba našli inspiraci, co si pořídit... Klidně mi do komentářů hoďte tipy na nějaké knihy, které jste sehnali v akcích či slevách. Já vždycky ráda nakouknu. :-)

Mějte se krásně!
Daramegan

Žádné komentáře:

Okomentovat