úterý 1. září 2015

To je Život! - Dan Rhodes

Autor: Dan Rhodes
Rok vydání: 2015
Nakladatelství: LEDA
Počet stran: 392

Jmenuji se Aurélie, studuju umění v Paříži a můj život je báječný. Pak přijdu k profesorovi se svým návrhem na výroční umělecké dílo do školy... A v tu chvíli se mi změní život, a když říkám, že změní, tak je to změna s velkým Z.

Kdybych byla Aurélií, takto nějak bych začala vyprávět svůj příběh.. Příběh, který se týká sedmi dní, jednoho týdne, ve kterém se ji vše otočí o 180 stupňů. Jsou pryč bezstarostné dny, kdy se starala pouze o sebe a své umění, o radosti a strasti své věrné kamarádky, o svůj osobní, intimní život...

V rámci svého projektu se rozhodne, že mezi lidi hodí kámen a toho, kterého trefí bude týden sledovat, fotit, kreslit a tím vytvoří projekt. Jenže.. Trefí malé dítě v kočárku, dítě ve znamení vodnáře jménem Herbert a od té chvíle to začíná. Kolotoč vtipných situací, nečekaných zvratů a neskutečných událostí, o kterých by se ji nezdálo ani v nejdivočejších snech.



Kniha To je Život je týdenní vtipná jízda, kdy se seznámíte s hromadou lidí, kteří jsou pohodoví, zasmějete se nad neskutečností situací a navíc se vám bude opravdu dobře číst, jelikož je rozdělená nejen do kapitol, ale také do dnů. Vždy večer jsem si řekla, že si přečtu úterý a půjdu spát a pak se divila, že ráno začínám na čtvrtku.. :) Neuměla jsem se odtrhnout.
Nechala jsem se unést skvělým příběhem, který byl okořeněn o takové věci, které bych nevymyslela, ani kdyby má fantazie fungovala na plné obrátky. Aurélie jako hlavní hrdinka dokázala dokonale lhát, mlžit a ji to tak jednoduše procházelo, že mám pocit to vyzkoušet taky. :)


Celkově hodnotím knihu velmi kladně, opravdu, nemám co bych ji vytkla. Navíc, nevěřím, že tuto knihu napsal muž. Dokonale vystihl pocity žen, samozřejmě i mužů, dokázal krásně vyznačit jednotvárnost a jednoduchost "obyčejných" lidí, kteří se dokáží chovat jako ovce a také, např. u LE Machine zjistíte, jakým způsobem funguje reklama, jak lidé dokáží "milovat" voyaerství.
V této knize najdete opravdu vše. Vtip i sarkasmus, odpor a touhu, ironii a také oddanost. A pro mě další plus, odehrává se to v Paříži, názvy ulic a čtvrtí a památek.. Všude jsem byla, názvy jsem poznávala a i z toho jsem měla radost jako blázen. :)



Kniha vychází u nakladatelství LEDA a ať už si ji koupíte pro sebe, či pro někoho ze svých blízkých nebo přátel, neuděláte chybu. Já vám ji zcela jistě doporučuji a koupit si ji můžete ZDE.

A samozřejmostí je mé velké díky tomuto nakladatelství za poskytnutí recenzního výtisku!

Daramegan


Oficiální anotace:
Když studentka pařížské akademie Aurélie vrhne v rámci svého uměleckého projektu mezi spoluobčany kámen, zákon schválnosti se už postará o to, aby zažila týden divotvorných kalamit. Co si počít s batoletem, které trefila a dostala za trest na hlídání? Poradí jí s tím nadělením ztřeštěná kamarádka? Nebo dívku konečně spasí princ na bílém koni, který doteď ne a ne dorazit? Nejlepší kniha vyhlášeného britského satirika se v rozevláté atmosféře města nad Seinou vysmívá všemu a všem: trefuje se do našich strachů a tiků maskovaných sebejistou existencí, do opičáren a pofiderních mód, do francouzsko-anglické řevnivosti, do mediálních nafoukanců, ba i do prvního muže státu s chotí. A jako v každé správné gogolovské frašce lze i v Rhodesově světě spoléhat na prorocký „smích přes slzy“. Stačí zajít do kina nevalné pověsti, kde nahý performer na výstavě nazvané Život zodpoví nejtajuplnější otázku ze všech: Jaký má naše pinožení smysl?
zdroj: databazeknih.cz


Žádné komentáře:

Okomentovat