pondělí 7. září 2015

Čarověník - Marie Rejfová

Autor: Marie Rejfová
Rok vydání: 2015
Počet stran: 288
Nakladatelství: CooBoo

Začnu tradičně, nejdříve oficiální anotace z databazeknih.cz
Když se Štěpán vydá na Valpuržinu noc hledat čarověník, který si chce naroubovat, netuší, že v tomto okamžiku se změní celý jeho život. V lese narazí na tři tajemné postavy, jež promění tuto malou noční výpravu v děsivou noční můru. Ovšem Štěpán má štěstí v neštěstí, protože ve stejný den narazí na Jindřišku, která jediná mu může pomoci. A tak se začne rozvíjet příběh plný tajemství (a samozřejmě i lásky), odehrávající se v doslova kouzelné krajině Českosaského Švýcarska.


                                                          zdroj obrázku zde

A teď můj názor:
V oficiální anotaci se dozvíme hodně důležitých informací o tom, co se v knize bude dít, ale zdaleka to není všechno. Stále to má čím překvapit. Já byla ponejvíc překvapena nápadem autorky, protože námět je to skvělý. Rozebírá na pár stránkách něco, co se u nás snad ještě neobjevilo.
Přitom je to napsáno velmi záživnou formou, místy opravdu bravurně dokáže navodit atmosféru. Obzvlášť v jedné části, kdy se obloha zatáhne, přiženou se bouřkové mraky, zvedne se vítr, v celém domě se vyhodí pojistky a oni ví, že to, něco, co jim má ublížit stojí za oknem a kouká se na ně... No, pak jsem přestala večer to číst, protože chodím hodně na záchod a nemůžu budit všechny kolem sebe tím, že si pokaždé rozsvítím. :)
                                                                  zdroj obrázku zde

Jen mě mrzí jedna věc, kniha je příliš krátká. Dokážu si představit, že by si autorka pohrála s dějem více, rozebrala čarověník, rozebrala povahy postav, i když díky tomu, co chybělo, vám to přijde, že se to čte rychle a snadno, tak po dočtení máte pocit, jako by vám některé informace chyběly. A navíc, v oficiální anotaci se píše, že se vše odehrává v krásné kouzelné krajině Českosaského Švýcarska.. Mám-li být upřímná, nejsem přesvědčena o kouzelné krajině, protože jediné, co jsem si představila byli stromy a to ještě jehličnaté a tím to končí.
Naopak velice pěkně autorka mluví o hlavním městě výletu našich kamarádů a o zdejší krajině. Tam už si pohrává jak s popisem přírody, tak vody, řeky, jezera, budov a já nevím čeho všeho. O tom mám přesnou představu a líbí se mi to!

                                                                  zdroj obrázku zde

Celkově se mi kniha moc líbila, jak už jsem psala, nápad autorky je skvělý, jen více stránek by to chtělo. Například, co ta ragora? Jak nad ni vyhrát? Je to prostě chvilkami takové hrrr, jen, aby už ta scéna byla za námi. A jdeme na další...
I přes tyto chyby nebudu hodnotit negativně, protože takové hodnocení si kniha určitě nezaslouží.
Jsem ráda, že se něco takového "zrodilo" v našich luzích a hájích a jen mi to dokazuje, že čeští autoři můžou být lepší a lepší a snad se časem vyrovnat těm, kteří jsou odjinud. :)

Knihu určitě doporučuji, nejen, že podpoříte český trh s knihami, ale užijete si báječnou jízdu s fajn lidma, zábavu, trochu se budete bát a na konci smát. Bylo to moc fajn! Pusťte se do ní! :)

Daramegan

Žádné komentáře:

Okomentovat