středa 16. září 2015

Nové případy inspektora Rádla - Marek Skřipský


Autor: Marek Skřipský
Rok vydání: 2015
Nakladatelství: MOBA
Počet stran: 368

... Netrvalo dlouho a Blažek nad sebou v ostrém úhlu spatřil u okna Koulovu siluetu. Respicient k němu byl otočen zády a zrovna cvakl závěrem pušky...

Na tuto knihu jsem se těšila, nemohla jsem se dočkat podzimu, když jsem zjistila po prvním díle, že se chystá další, byla jsem jako na trní.... A co se nestalo, mám ji u sebe, čtu a zjišťuji....

Po nějaké době se opět vracíme za Honzou Rádlem do Prahy, opět přihlížíme jeho práci u Zpravodajské služby a pronikáme také do životů jiných postav, jako je například Blažek či Brázda. Inspektora jsme v prvním díle opustili, když začal chodit s Janou a v tomto díle již bude nejen manžel, ale i otec od rodiny.
Ono se vlastně nic ani nezměnilo od prvního dílu, snad jen to, že NSDAP vystrkuje růžky více než obvykle.

Oficiální anotace z databáze knih:
Vrchnímu inspektoru Rádlovi přibývá vrásek… Bezstarostná léta pomalu odcházejí. Hospodářská krize radikalizuje národnostní menšiny prvorepublikového Československa, stejně jako fašistické i komunistické síly. Německo i Sovětský svaz se po přechodném vyřazení znovu vrací na scénu a podporují své páté kolony v srdci Evropy. Rádl už dávno není čtyřiadvacetiletým dobrodruhem jako na začátku celé ságy. Má zázemí, rodinu a dobré přátele, se kterými ho spojila služba ve Zpravodajské ústředně. Musí přijímat čím dál větší a větší zodpovědnost v pracovním i osobním životě...

Kniha je opět skvostná. Je rozdělena na kapitoly, kde každá kapitola má svůj vlastní případ, ale přitom se děj prolíná, protože s každým případem roste zkušenost nejen inspektorů Zpravodajské služby, ale i všech ostatních (hlavně zločinců). Nejvíce ve mě, kupodivu, utkvěla první kapitola, Šnaps, kdy jsem si díky tomu živě vzpomněla na aféru s metanolem.

A snad poprvé jsem se poučila, neměla jsem tušení, že Jung (předseda NSDAP) měl volební okrsek na Opavsku (odtud pocházím :))

Na této knize nejvíc obdivuji to, jak se autor dokázal popasovat s historií a zasadit ji do velmi poutavého děje. Troufám si říct, že díky panu Skřipskému, začínám chápat politiku jako takovou. :)

Určitě Vám knihu doporučuji, tak jako první díl, i druhý je napínavý, čtivý a nepostrádá jistý šmrc, díky kterému Vás kniha určitě nezklame.

Tento výtisk jsem obdržela od nakladatelství MOBA a tímto jim samozřejmě děkuji.

Daramegan

Žádné komentáře:

Okomentovat