pátek 25. září 2015

Kotrmelce - Jana Maternová

Autor: Jana Maternová
Rok vydání: 2015
Nakladatelství: makniha.cz
Počet stran: 287


"Procházíš-li peklem....kráčej dál."


Už touto větou by se dalo popsat dění v knize. Knihu jsem získala na základě nabídky serveru makniha.cz a přiznám se, moc jsem nestudovala anotaci. Pouze jsem hledala obálku, která mne zaujme, něco nového, co nebude typicky profláknutá kniha. Když už se mi tato možnost naskytla, napsat recenzi na českého autora, chtěla jsem si vybrat něco s příjemným názvem a hezkou obálkou. Tak jsem vzala Kotrmelce a tato kniha mi dopomohla i k pár mým osobním kotrmelcům v posteli, když jsem ji četla...

Silná kniha. Opravdu, velmi emotivní, velmi lidská, přitom jednoznačná. Setkáváme se zde s hlavními hrdiny, kterými jsou Kateřina a Jonáš a s jejich společným životem. Jdeme s nimi ruku v ruce jejich životem, radostmi i strastmi. I když se přiznám, někdy mi Kateřina lezla na nervy, nechápala jsem, jak může nechat své vědomí si zahrávat s její osobností, když ví, že jsou kolem ní lidé, kteří ji potřebují.
Ovšem, nikdy nedávejte na první dojem, že?! :)

Kniha se také dost zabývá tématem pěstounů a věcmi okolí dětí všeobecně. Líbilo se mi, jak autorka dokáže člověka vtáhnout do děje tím, že čtenář pochopí co musí, a díky tomu má představu, jak daná věc funguje.

Ale nejvíce obdivuji na autorce její autentičnost, schopnost popisu citů a pocitů a dějových zvratů. Protože já brečela, já nadávala, já se smála, ale hlavně, dokážu říct, že jsem knihu prožívala spolu s hrdiny, s Kateřinou, Jonášem a jejich dětmi.
Tato autorka ve mně dokázala vyvolat emoce, které ovšem nejsou umělé, protože to, co autorka popisuje jsou naprosto lidské a přirozené věci, které se dennodenně dějí v našem světě. Odvážila se to dát na papír a díky tomu vznikla kniha, která opravdu nesmí uniknout vaší pozornosti. Tato kniha si to opravdu zaslouží!
Poslední výbornou věcí, kterou musím zmínit je to, že autorka vypráví příběh jak z pohledu Kateřiny, tak z pohledu Jonáše, tím pádem si dokážeme krásně srovnat, jak přemýšlejí muži, jak ženy a kdy se shodují, kdy naopak ne.

Abych vás, mí drazí věrní čtenáři neošidila o oficiální anotaci, tak tady je, ze serveru makniha.cz
Vzali se dva a měli se rádi. On ji o něco více, ona trošku tápala. Jonáš se díky své zamilovanosti pustil do doživotního souboje s neporazitelnou anorexií své ženy. Zamilovanost se změnila v lásku, která ho v tom stále nenechávala. Vypiplal si se svojí drahou ženuškou první miminko, hned na to druhé, brzy poté třetí. Téměř ideální manžel a tatínek. Kdyby nemusel řešit svoje vlastní selhání při automobilové nehodě a dokázal nést jeho spravedlivé důsledky. Kateřinu podvedl a ztratil její důvěru. Do toho přicházejí zdravotní potíže Kateřiny, její váhání mezi jistotami a nejistotami a stále ta anorexie…
  Když už by se mohlo zdát, že se rodina rozjíždí po rovné cestě, přichází Kateřina s osudovým rozhodnutím. Její srdce jí hlásí rezervy. Žádost o pěstounskou péče podávají samozřejmě on i ona. Jonáš svou ženu stále upřímně miluje.
  Rovná dálnice se mění v překážkovou dráhu. Trať za „opuštěným ptáčetem“ není vycházkou laskavou krajinou. Někdo vytrvá, přeskakuje i podlézá, jiný se s krizemi v tomhle závodě nevyrovná. V rodině Jonáše a Kateřiny se však už všichni moc těší. Budou pomáhat, dávat, chovat i vychovávat, každý po svém, ale každý rád. Rozárka bude chůvičkou, Šíma parťákem pro hry, Eliška plyšákem do postele. Kateřina macechou, Jonáš otčímem. Všechno bude fajn. Celý zdlouhavý a těžko pochopitelný proces přípravy pěstounů je tak pod záštitou dobra. Není se čeho bát.
  Do rodiny přichází Sabinka. Malinká, překrásná cikánečka, kterou by si každý hned od pohledu zamiloval. Ne až tak Kateřina, která by to měla mít v popisu svého úvazku. Kotrmelce jsou pak důsledkem chybných odhadů, falešných iluzí a neustálého škobrtání. Doplácí na ně ten nejméně vinný, děvčátko v pěstounské péči.
  On a ona žijí stejný příběh, ale žijí jej doopravdy stejně? Vyprávějí vám ho oba po svém. Zkuste jim věřit. Něco o tom všem skutečně vědí.

Tak co na to říkáte? Knihu seženete od 74korun a opravdu za to ta investice stojí. Jdete do toho? Určitě mi to napište.

Ještě tedy oficiálně děkuji portálu http://makniha.cz/ za poskytnutí recenzního výtisku a vám všem ostatním přeji krásné nadcházející minuty a hodiny a užívejte si život na maximum! :)

Daramegan

Žádné komentáře:

Okomentovat