úterý 28. listopadu 2017

Mafiosa - Catherine Doyle

Autor: Catherine Doyle
Nakladatelství: Baronet
Počet stran: 376
Rok vydání: 2017

"Pokrevní válka dělá z dobrých lidí mrtvoly."

Sofie žije v nebezpečné lži - pod ochranou obávaného mafiánského klanu se snaží vést normální život. Taková přetvářka však nemůže trvat navěky. Její srdce patří muži, jenž má na rukou krev, a Sofie se stává terčem znepřátelené rodiny. Chce se pomstít těm, kteří jí nejvíc ublížili, dokáže za to však zaplatit cenu a stát se mafiánkou?

Catherine Doyle (*1990) vyrostla na západě Irka, v současnosti žije v Dublinu. Získala bakalářský titul z psychologie a magisterský titul z vydavatelské činnosti. Je autorkou trilogie Krev za krev, jež je popisována jako Romeo a Julie ve světě Kmotra. Příběh se odehrává v současném Chicagu, kde vyrůstala její matka. Už jako dítě měla Catherine bujnou představivost a pokládá za štěstí, že našla rozumný způsob, jak svou tendenci k vymýšlení příběhů ventilovat. Kromě sledování filmů, běhání a cestování si Catherine dle svých slov ráda dělá legraci ze svých dlouholetých přátel a žije převážně v noci.

Závěrečný díl série Krev za krev mám za sebou. A můžu vám říct, že nic lepšího jsem si nemohla přát. Celé to bylo maximální pošušňáníčko, každou kapitolu jsem si užívala a bála se, že nastane konec... no, nastal... A ten teda byl... DELIKÁTNÍ!

Pokud jste nečetli první a druhý díl, tak raději dál nečtěte, může se stát, že se dozvíte věci, které jsou důležité a věřte mi, že bych vás o požitek z četby opravdu připravit nechtěla.

Sofie je pod ochranou Falconeových, její máme je mrtvá, Marinovi ji mají za přeběhlíka a jdou po její hlavě. Nemá to holka vůbec jednoduché. Naštěstí má kolem sebe lidi, kterým na ni záleží. Millie, která je naprosto úžasná kamarádka, pochopí i to co nechce (a to se mi na ni líbí), a potom samotný klan mafiánů - všechny Falconeovy, s nimiž má společný cíl. Všichni ji berou jako součást rodiny. Někdo to snáší hůře, někdo lépe. Sofie ale v hlavě má jednu, jedinou věc - pomstu. Pomstít svou mámu. Vezme do rukou zbraň a stane se mafiánkou? Pomstí mámu? Přežije? Co její láska? Rozhodne se správně?

Tato série vyšla ve stejné době jako Royalovi. Ty jsem četla nejdříve a myslela jsem, že je nikdo nepředčí. Ale kluci jedni italští, mafiáni Falconeovci si mě omotali kolem prstu. Pomyslně povraždili Royaly v mém srdci a zaujímají každé místo právě oni. Luca, Nico, Gino, dokonce i Evelína. A k nim se přidává naprosto dokonalá Millie, jenž má na všechno odpověď, dokáže ironicky a sarkasticky uvažovat v jakékoliv situaci a její postava je nepřekonatelná. Už dlouho jsem nečetla knihu, kde by vedlejší postava byla tak popsána, abych si přála knihu jen o ní. Příběh Millie, s její povahou, by byl skvělý. :-)

"Už jen představa, že by mi do života vstoupil další testosteronem přetékající kluk, byla stejně přitažlivá jako useknout si malíček."

U této knihy, vlastně u všech dílů, se nebudete ohlížet na to, jak dlouhé jsou kapitoly, jaké písmo je použito, ale budete si užívat každé písmeno, každé slovo, každý řádek a přát si, aby to neskončilo.
Autorka dokázala napsat velmi čtivou, poutavou sérii, na které se doslova stanete závislí. Nezapomenu na chvíli, kdy jsem sestře volala, že mám Mafiosu doma a ta mě prosila, abych ji poslala aspoň pár kapitol a když jsem to neudělala a nechám na to Ježíškovi, tak škemrala víc, plakala, skučela... Tady vidíte přesně tu závislost. :-) A to se stane každé čtenářce, která si přečte první díl a nebude mít druhý, natož třetí... :-)

Ale za jednu věc bych autorce nejraději zakroutila krkem. Normálně mi nechala zemřít skoro všechny mé oblíbené postavy. Bez jakýchkoliv skrupulí je odkráglovala a tohle bych si s ní ráda vyřídila. Doufám, že to napraví nějakým příběhem, protože tohle je jediná, pro mě přijatelná, omluva. :)

Tohle je série, kterou si musíte přečíst. Pokud jste recenzi přečetli i když za sebou nemáte žádný díl, zase tak hrozné to není a slibuju, že se budete bavit. Autorka má totiž dar udělat i z maličkosti opravdu skvělé, napínavé, zábavné čtení.

Hvězdné hodnocení:


Děkuji nakladatelství Baronet za recenzní výtisk a pokud si ji chcete koupit, tak můžete tady.

Díky za přečtení a mějte se fajn!
Daramegan

Žádné komentáře:

Okomentovat