středa 3. února 2016

Nejtemnější část lesa - Holly Black

Autor: Holly Black
Rok vydání: 2015
Počet stran: 216
Nakladatelství: Omega
Překlad: Adam Steinz
Autor obálky: Jiří Miňovský

"FAIRFORD BYLO NEOBYČEJNÉ MĚSTO UPROSTŘED JEŠTĚ NEOBYČEJNĚJŠÍHO LESA, KDE MŮŽETE NARAZIT NA ZAJÍCE PLAVAJÍCÍ V ZÁTOCE NEBO ZAHLÉDNOUT JELENA, KTERÝ SE MRKNUTÍM OKA ZMĚNÍ V BĚŽÍCÍ DÍVKU."

Anotace této knihy zní: V lese leží na zemi skleněná rakev a v ní spí chlapec, který má na hlavě rohy a jehož uši jsou špičaté jako nůž...
Hazel žije se svým bratrem Benem ve městě Fairford, kde vedle sebe žijí lidé a kouzelná stvoření přezdívaná Lesní lid. Sjíždějí se sem turisté, aby na vlastní oči spatřili divy pohádkové říše, zejména pak rohatého chlapce. Jenže návštěvníci nevidí nebezpečí, které se zde skrývá.
Hazel a Ben si od pradávna vyprávějí smyšlené příběhy o chlapci ve skleněné rakvi. V jejich vyprávěních je on princem a oni chrabrými rytíři. Namlouvají si, že princ je jiný než ostatní Lesní lidé, kteří uzavírají s lidmi kruté dohody a číhají na turisty ve stínech stromů. Hazel ví, že není možné, že by se rohatý chlapec probudil.
Jenže přesně to se jednoho dne stane...
Celý svět se obrací vzhůru nohama a Hazel musí přijmout roli rytíře, na kterého si kdysi hrála. Je vtažena do víru nové lásky, musí se vyrovnat se zradou a rozhodnout se, na čí straně stojí. Dokáže v této roli obstát?


Dočetla jsem, za jeden den! :) Asi začnu nejdříve tou negativní stránkou. Nevím totiž proč, ale dost špatně se mi kniha četla. I když se mi líbil děj, postavy, všechno, tak jsem se kolikrát musela donutit otevřít knihu a pokračovat, přestože jsem chtěla moc vědět, jak to bude dál. Nevím, čím to bylo, zdali rozvržením stránek, písmem, ale chvílemi to pro mě byl nadlidský výkon, ale já to zvládla. A to je tedy jediná negativní stránka.

A teď ta pozitivní? Příběh je super, hrdinové jsou cool, napětí nechybělo, humor byl. V tomto kniha splnila mé očekávání. Jelikož jsem s autorkou měla už tu čest, ale pouze ve spolupráci s Cassandrou Clare, tak jsem měla jisté očekávání a to bylo splněno.

"KDYBY VĚDĚLA, ŽE JI ZABIJE, ASPOŇ BY SE NALÍČILA."

Téma malého městečka a vílí říše bylo perfektní. I když mi to ze začátku připomínalo jistou sérii, která u nás vyšla, ale nebyla až tak populární, tak věřím tomu, že tento příběh si najde mnoho fanoušků. Protože každá bude chtít být jako Hazel a každý jako Jack nebo Ben nebo Severin. Bojovníci srdcem i tělem. :)

Myslím si, že každý z nás, který si to přečte, si najde to jeho, přesně to správné, co jej na tomto příběhu upoutá. U mě konkrétně to byla sama hrdinka, Hazel a její život. Možná můžu říct její dvojí život. To, jak autorka dokázala kombinovat nemožné s neskutečným, to bylo skvělé!
V jednu chvíli dokonce autorka věnovala kapitolu z pohledu Bena, přesně v době, kdy to bylo zapotřebí a bylo to načasováno tak, aby to krásně zapadalo do sebe a mi hodně pomohlo ve vytváření obrazu děje. A možná si troufnu říct, že z pohledu Bena by to mohlo být hooodně zajímavé dílo! :)


Četla jsem názory, převládají z 90% ty pozitivní, což Vás jen může utvrdit v tom, že tento příběh za to opravdu stojí.
Určitě to doporučuji všem, kteří mají rádi fantasy, s nádechem romantiky, špetkou humoru a pořádnou dávkou napětí a kbelíkem fantazie.

Děkuji nakladatelství OMEGA za poskytnutí recenzního výtisku a pokud jste se rozhodli, že ano, koupíte si ji, tak můžete přímo tady učinit tento krok. :)

Daramegan





Žádné komentáře:

Okomentovat