neděle 27. května 2018

Manželka mezi námi - Greer Hendricks, Sarah Pekkanen

Autor: Greer Hendricks, Sarah Pekkanen
Rok vydání: 2018
Nakladatelství: Motto
Počet stran: 368

"Uvědomila jsem si, že deka zakrývá pomlácené tělo. Stála jsem tam asi minutu, připadalo mi neuctivé přejít ulici a minout to místo, ačkoli přesně k tomu nás policie vyzývala. A pak jsem u obrubníku uviděla botu. Modrou lodičku na nízkém podpatku, ležící na boku, s lehce ošoupanou podrážkou."

Která je ta druhá?
Psychologický thriller o manželství, zradě a nebezpečných pravdách.
Ponořte se do příběhu Vanessy Thompsonové...
Budete si myslet, že čtete o žárlivé ženě, která je posedlá snoubenkou svého bývalého muže. Bude vám připadat příšerná a pochopíte, proč ji manžel opustil a našel si náhradu. Budete si jistí, že znáte všechny jejich pohnutky i detaily tohoto milostného trojúhelníku. Jenže ať už si myslíte cokoli, mýlíte se. Dokážete číst mezi řádky a odhalit pravdu dřív, než obrátíte na poslední stránku?

Greer Hendricks strávila více než dvacet let jako redaktorka ve společnosti Simon & Schuster. Pracovala také v časopise Allure a získala magisterský titul v oboru žurnalistiky na Columbijské univerzitě. Její tvorba se objevila v New York Times a Weekly Publisher. Žije na Manhattanu se svým manželem a dvěma dětmi. Manželka mezi námi je její první román.

Sarah Pekkanen po studiích a cestování po Evropě se stala novinářkou. Její román The Wife betweeen us (Manželka mezi námi) se stal okamžitým bestsellerem New York Times. Napsala jej společně s její bývalou redaktorkou Greer Hendricks. Je matkou tří chlapců a svou první knihu napsala v deseti letech a i když byla kniha odmítnuta, tak napsala horlivý dopis. Dodnes tento dopis nosí na setkání se svým nakladatelem, jako připomínku, že se sny můžou stát skutečností.

Psychologický thriller Manželka mezi námi si s vámi pohraje a vy to nebudete ani tušit. Dá se říct, že z vás udělá blbce, a na konci vám to vmete do obličeje. Ale samozřejmě to nemůžete brát jako urážku. Díky tomu, jak je celý příběh postavený vás čeká naprosto šokující zážitek, ze kterého vás bude lehce mrazit ještě po dočtení knihy.

Vanessa je žena, která má všechno, co ji může závidět každá druhá žena. Dokonalého muže, jenž má skvělou práci, plno peněz, luxus, kam jen oko dohlédne. Chodí na přepychové večeře, pořádají velkolepé domácí párty, kde se setkávají jen ti nejvlivnější lidé. Najednou je všemu konec, její manžel si najde jinou, mladší ženu, do které se zamiluje. Následuje rozvod a Vanessa se vrací do bytu ke své tetě, kde pomalu střádá plány, jak se Richardovi pomstít...

Budu upřímná, do poloviny knihy jsem opravdu netušila, o co vlastně jde. Byla mi nad slunce jasné, kam vedou všechny činy hlavní hrdinky a nechápala jsem, co je na tom divného. Nemůžu říct, že bych se nudila, ale ani jsem nebyla ze čtení nijak zvlášť odvařená. Ovšem to, s čím na mě autorky posléze vyrukovaly byl nářez, a nevěřila bych, že tohle je někdo schopen vymyslet. Skvěle propracované, do detailu!
Jak se píše už v anotaci, po přečtení knihy jsem si uvědomila, že jsem opravdu myš, kterou honily kočky (autorky) a pohrávaly si se mnou a mým uvažováním. Vysmívaly se mi, že ví něco, co já ne a na konci mi to tedy daly opravdu sežrat. Jelikož mě vedly jen jedním směrem, nenapadlo mne číst mezi řádky. Já osobně jsem tedy ani nebyla schopna nějaké ty mezi řádky hledat, protože jsem měla krásně nalajnový příběh a nechala jsem se jen unášet dějem, a to byla chyba! Ovšem, člověk se nechá strhnout, a kolikrát jen opravdu čeká, jestli se někde něco stane a nehledá v tom nic víc. O to větší zážitek pro mě byl závěr příběhu! Perfektní!

"Během celého manželství ve mně narůstala naléhavá potřeba zjistit pravdu. Pronásledovala mě ve snech. Bála jsem se, že mé vzpomínky vyblednou jako stará fotografie vybělená světlem, a tak jsem se je pokoušela udržovat naživu."

Rozhodně musím uznat, že tato kniha předčila mé očekávání. Tušila jsem, že se ponořím do příběhu jedné rodiny, kde nic nebude tak, jak to vypadá, ale že to dojde až do těchto rozměrů, o tom jsem neměla ani páru. Pokud máte rádi, nebo přímo vyhledáváte psychologické thrillery, buďte si jistí, že tato kniha je přesně ta pravá, po které byste měli sáhnout.

Nejde jen o to, že si pohraje s vaší psychikou, ale také o to, jak budete vnímat samotnou hlavní hrdinku. U mne se střídaly všechny možné emoce. Ze začátku jsem ji nenáviděla, poté jsem ji litovala a myslela si, že se prostě jen zbláznila, a pak, když se mi začala více otvírat a zpovídat, neskutečně jsem ji fandila. Ale stále ve mě hlodal červíček pochybností, kdo opravdu je. Jako bych měla rozdvojenou osobnost. Jednou totiž na mě působila normálně, poté zase šíleně a dokonce jsem došla ke stádiu, kdy jsem si říkala, jestli tam není více hrdinů a já něco zazdila.

Za mne tedy jedno velké doporučení. Můžete se těšit na čtivý příběh, kdy hlavní hrdinka vám přiroste k srdci, poté ji budete zatracovat a tak to bude stále dokola, dokud se nedoberete konce. Autorkám se tady povedlo ukázat, že ne vše jen tak, jak na první pohled může vypadat a že je důležité číst mezi řádky a hledat vždy to dobré. I když to v určité chvíli může být zvláštní, nikdo není "blázen" bezdůvodně.

Hvězdné hodnocení:


Děkuji vydavatelství Albatrosmedia.cz za recenzní výtisk a knihu si můžete objednat přímo tady.

Díky za přečtení a mějte se fajn!
Daramegan

Žádné komentáře:

Okomentovat