neděle 19. listopadu 2017

Zimní lidé - Jennifer McMahon

Autor: Jennifer McMahon
Rok vydání: 2017
Nakladatelství: Omega
Počet stran: 318

"Mrtví nás nikdy doopravdy neopustí."

Městečko West Hall v americkém Vermontu je opředené legendami. Za podivných okolností se zde ztrácí lidé a obyvatele postihují nejrůznější tragédie. V zimě roku 1908, pouhých pár týdnů po tragické smrti své dcerky Gertie, je na poli za svým domem nalezena zavražděná Sára Harrisonová. Mezi místními se proslýchá, že duch mrtvé Sáry se po setmění prochází ulicemi městečka a lidé ji nechávají přede dveřmi dárky s vírou, že je nechá na pokoji.
Devatenáctiletá Ruthie Washburnová nikdy nevěnovala příliš pozornosti povídačkám, které se ve West Hall vykládaly. Vyrostla na odlehlém statku se svou matkou Alicí a mladší sestrou Fawn a vždycky snila o tom, jak jednoho dne ospalé městečko opustí a vymaní se tak z vlivu své podivínské matky, která rodinu nutí žít mimo společnost, bez internetu a s utajeným telefonním číslem. Ruthie se však jednoho rána probudí a zjistí, že její matka beze stopy zmizela. Začne se tázat sama sebe, zda matčin podivný styl života přece jen neměl nějaký hlubší důvod. Její podezření zesílí, když v její ložnici mezi prkny v podlaze nalezen výtisk Sářina deníku...

Jennifer McMahon se narodila v roce 1968 a vyrostla v domě babičky v Connecticutu. Byla přesvědčena, že v podkroví tohoto domu žije duch Virgil. První příběh napsala už v první třídě. V roce 1991 získala bakalářský titul na Goddard College a poté studovala poezii a tvůrčí psaní na Vermont College.
Od roku 2000 se na plný úvazek věnuje psaní. Je autorkou šesti bestsellerů, mimo jiné také úspěšného thrilleru Island of Lost Girls. S manželem a dcerou žije ve Vermontu.

Autorce se v tomto díle povedlo hned několik věcí, které je potřeba vyzdvihnout a pochválit.
1) Dokázala napsat opravdu poutavý a čtivý příběh, který vás totálně semele a bude nutit číst dál, protože touha vědět, co se stalo je neskutečně silná.
2) Dokázala vykreslit k příběhu odpovídají atmosféru. Dům na samotě, obklopen lesy, který je obydlen po mnoho generací. Děj se odehrává v nehostinné zimě, kde všude je plno sněhu, půda je zmrzlá, zima vás štípe do tváří...
3) Dokázala mistrně přeskakovat z minulosti do přítomnosti tak, aby pomalu a jistě spojovala všechny indicie v jedno velké odhalení u kterého vám bude rozum stát.

Příběh jako takový vám popisovat nebudu, protože mám strach, že bych mohla prozradit i malou informaci, která je důležitá a já bych vás připravila o potěšení z celého čtení. Přijde mi, že autorka dokázala nacpat na každou stránku v knize plno důležitých bodů, jenž dávají dohromady příběh, který je naprosto skvělý.
To, že mám velmi ráda duchařiny, už víte. Ale je pravdou, že ne každý to umí napsat tak, aby se mi to opravdu líbilo a já si kousala nehty. V tuto chvíli vám můžu slíbit, že jakmile se pustíte do čtení Zimních lidí, tak budete nejen nadšeni vším, co se na stránkách odehrává, ale také budete tak jako já, teď nakukovat za každý tmavý roh, jestli se tam nehýbe nějaký stín, nebo jestli necítíte závan spáleniny...

"Takové věci se občas stávají."

Při samotném čtení jsem strach necítila, nebála jsem se, ale následky jsou téměř katastrofální. Ono je fakt "super", že jsem knihu dočetla v noci, kdy jsem si chtěla odskočit ještě na záchod přes chodbu, všichni už spí, všude je tma a já si v hlavě hraju s myšlenkou, co když někdo mě pozoruje ze skříně - no,víte co? Už se mi na ten záchod ani nechce... :)

Jak už jsem psala výše, kniha patří mezi ty čtivé, kdy vám stránky ubíhají samy a vy se nestačíte divit, že už se blíží konec. Navíc, na konci je příslib něčeho temného, co  mě nabudilo a tajně můžu doufat, že autorka se popere s nějakým podobným příběhem a to, co se zde dělo v přítomnosti, bude v nové knize jako minulost...

Z knihy mám jen ty nejlepší pocity. Užila jsem si napětí, které se tam skrývalo, mystično, kterého bylo také dost a hlavně, promyšlený, poutavý příběh, který mne překvapoval, malinko mrazil, ale hlavně opravdu bavil.
Pokud patříte mezi fanoušky duchařiny, nadpřirozených jevů a dobře zpracovaných příběhů, tak se pusťte do této knihy, nebudete zklamáni.

Hvězdné hodnocení:


Děkuji nakladatelství Omega za recenzní výtisk a pokud chcete, tak knihu Zimní lidé si zakoupíte:
nakladatelství Omega
knihy Dobrovský

Díky za přečtení a mějte se fajn!
Daramegan

Žádné komentáře:

Okomentovat