pátek 11. srpna 2017

Vendeta - Catherine Doyle

Autor: Catherine Doyle
Rok vydání: 2017
Nakladatelství: Baronet
Počet stran: 318

"Zvonek nade dveřmi zacinkal a do bistra vešly tři holky. Dvě z nich jsem znala ze školy. Erin Reyesová a Jane Lederová byly dlouhonohé mrchy a pomlouvání lidí měly na plný úvazek."

Když se do opuštěného sídla nastěhuje pět bratrů, Sofii Gracewellové se změní život. Jednomu z nich nedokáže odolat - a varovných znamení si nevšímá. Brzy začnou tajemství rodiny vycházet na světlo a Sofie tak nedobrovolně odhalí i palčivou pravdu o vlastní rodině. Bude si muset vybrat, zda dá přednost loajalitě, nebo lásce. A až se tak stane, nic nebude jako dřív - protože v tomhle temném světě je čest to jediné, co stojí mezi životem a smrtí.

Catherine Doyle (*1990) vyrostla na západě Irska, v současnosti žije v Dublinu. Získala bakalářský titul z psychologie a magisterský titul z vydavatelské činnosti. Je autorkou trilogie Krev za krev, jež je popisována jako Romeo a Julie ve světě Kmotra. Příběh se odehrává v současném Chicagu, kde vyrůstala její matka. Už jako dítě měla Catherine bujnou představivost a pokládá za štěstí, že našla rozumný způsob, jak svou tendenci k vymýšlení příběhů ventilovat. Kromě sledování filmů, běhání a cestování si Catherine dle svých slov ráda dělá legraci ze svých dlouholetých přátel a žije převážně v noci. (zdroj: obálka knihy Vendeta)

Jakmile jsem dočetla tento první díl nové série Krev za krev, tak jsem nedokázala nad tím přemýšlet. Musela jsem začít číst něco jiného, úplně jiný žánr, protože Vendeta, téměř hned po Prokletém princi, mě totálně rozsekala. Možná se budete divit, co na tom vidím, když mi je už přes třicet, že bych měla číst něco jiného. Ale tyto young adultky, kde se setkává pan božský se svou vyvolenou mě vždy chytnou za srdce, navíc, když je to napsáno tak čtivě, že nejde knihu odložit, je zaděláno na totální pecku! :)

Hlavní hrdinka, Sofie, mi byla celou dobu příjemná. I když jsem v průběhu čtení probírala děj s kamarádkou, která říkala, že ji lezla na nervy, já si k ní našla cestu a byla mi sympatická pořád. Hlavně jsem byla ráda, že když šlo do úzkých, tak nezdrhla, ale začala jednat, i přesto, že to nebylo nejrozumnější.
Jediné, co mi fakt vadí na tomto typu knih je, že jakmile se hlavní hrdinky dozví něco důležitého, co se jim vůbec, ale vůbec nelíbí, tak většinou vyhledávají záchod a zvrací - to jako fakt? Teď čtu další YA a tam je to nemlich to stejný. Tohle mi hlava nebere, ale budiž.

Samotný děj je vystavěn klasicky, jak jsme zvyklí, "chudá" holka, dokonalý týpek, který má své temné tajemství... I když je to klišé jako blázen, tak stejně je to něco, co budu vyhledávat pořád, protože mě zajímá, jak se s tímto autoři poperou.
A za mě, Catherine Doyle to dokázala perfektně! Udělala z klišé tématu skvělý příběh, který je velmi čtivý, napínavý, naprosto dobrý! :-)

"Obě jsme umlkly, když dovnitř vešly dvě postavy. Snažila jsem se nezírat s pusou dokořán. Nevšímat si jednoho nádherného kluka je dost obtížně, ale ignorovat dva je už skoro nemožné."

Nakladatelství Baronet nedávno vydalo první dva díly ze série Royalové a i když jsem se zamilovala, Vendeta jim šlape na paty v maximální rychlosti. Prostředí je každé jiné, hrdinové jsou jiní, ale oboje čtení je just perfect!

Vendeta není pro žádné slečinky, horkokrevní Italové vám pocuchají nervy, musíte se připravit, že se budou dít věci, které nejsou nejpříjemnější. A přesto všechno po dočtení budete spokojeni a natěšeni na další  díl. Tak jako já. Už vyhlížím říjen a nemůžu se dočkat. Další skvělá kniha.

Opět se mi tu sešlo více superlativ, než je "normální", a to píšu tuto recenzi asi tři dny po dočtení. Přesto, když si vzpomenu na příběh, nejde to jinak, pořád to ve mě je.

Opravdu doporučuji. Velmi čtivé, romantické, napínavé, plné touhy, italské vášně i nenávisti, lží a intrik. Neváhejte, nebudete litovat. :-)

Děkuji nakladatelství Baronet za zaslání recenzního výtisku a koupit si knihu můžete tady.

Díky za přečtení a mějte se fajn!
Daramegan

Žádné komentáře:

Okomentovat