pátek 3. března 2017

Šestý smysl Dáši Koulové - Petr Jirounek

Autor: Petr Jirounek
Rok vydání: 2017
Nakladatelství: MOBA
Počet stran: 296

"Nezapomeňte, že se jedná o neřízenou střelu. Až do doby, než začne jednat pod vlivem své intuice, mohou její aktivity vypadat poměrně neškodně."

Svérázná tajná agentka Dáša Koulová se stává svědkyní brutální vraždy ve švýcarských Alpách - kdosi zastřelí jejího průvodce, s nímž se vydala sjet neupravený svah. Po návratu do Prahy úmrtí přibývají. Nejprve případ ubodané ženy, vedle které se ráno s hrůzou probudí její manžel, a potom další mrtvola ve vile Na Malvazinkách. Vyšetřování se ujímá Dáša a díky intuici, snad až šestému smyslu, se jí podaří najít a usvědčit pachatele všech tří vražd.

Detektivka z edice Původní české detektivky. Tyto knihy jsou typicky zelené a nepřehlédnete je, Někdy se za nimi skrývá perfektní příběh, jindy je to trochu slabší.
Šestý smysl Dáši Koulové patří mezi ty lepší. Možná to je tou hrdinkou, možná tím prostředím, kde se to odehrávalo, ale právě tohle dělalo ze zelené detektivky pro mě zábavné čtení.

Hlavní hrdinka, Dáša Koulová, je velmi svérázná, ale také sympatická baba. Jede si po své ose, dokáže všechny, kteří ji vadí, vykázat do patřičných mezí a to slušným, ale rázným způsobem. S ničím se nepáře, využívá ženské přednosti a instinkty a umí používat selský rozum.
Vůbec nemám co bych ji vytkla.
Řešení vražd, průběh pátrání po vrahovi, bylo taky dobré. Možná trochu překombinované, ale ve výsledku docela překvapující.
Autor dokázal také vykreslit některé postavy jako správné ignoranty, arogantní maníky a celkově se mi charaktery postav líbily.

"Dnes byl teplý a slunečný den. Podívala se opět do údolí a ucítila podivné mrazení v zátylku. Obrátila se znovu k neznámému lyžaři."

Když to podtrhnu a sečtu, tak můžu říct, že se mi kniha líbila. Mělo to smysl, děj, zápletku, dobré postavy. Jen jediné mě trochu vytáčelo - a to byla jistá překombinovatelnost v podezřelých z vraždy. Docela tam autor přeskakoval z jednoho na druhého a místy jsem se ztrácela. Ale já to neřešila, četla jsem dál a po pár větách se opět chytila. Držela jsem se jen toho, co mi bylo jasné a čtení jsem si užila.

Pokud máte rádi české autory, detektivky, které nejsou žádné krvavé, zhýralé díla, a jen tak si chcete zkusit "vyšetřit" případ vraždy, tak tahle zelená je přímo pro vás. Já teda netrefila pachatele. Byla jsem vedle, jak ta jedle. :-)

Děkuji nakladatelství MOBA za zaslání recenzního výtisku a pokud si ji budete chtít koupit, můžete přímo tady.

Díky za přečtení a přeji krásný den!
Daramegan


Žádné komentáře:

Okomentovat