čtvrtek 5. listopadu 2015

Dotek zla - František Niedl

Autor: František Niedl
Rok vydání: 2015
Nakladatelství: MOBA
Počet stran: 368
Autor obálky: Karol Lament

"Budliky, budliky, vy škaredí chlapečkové..."


Michael Dabert má jasno. Chce si užívat svého "důchodu", starat se o svou přítelkyni Joan Hartingovou, slavnou americkou filmovou herečku a provázet ji na každém kroku. Nepotřebuje už žádné honičky za zločinci a přeje si jen odpočívat. Avšak tohle se změní, když s Joan navštíví její přátele, jistou rodinu Brookerových. Hlavou rodiny je Sam, bývalý soudce, který tuší, že věci, jenž se dějí kolem něj a jeho rodiny, budou mít něco společného s jeho bývalou kariérou. Proč ovšem jsou do toho zataženi i Wahlbergovi? Mstí se snad za něco? Proč ovšem tolik vražd?
Na všechno se snaží odpovědět Dabert, který má stále kolem sebe lidi z dob minulých a věrné pomocníky. Navíc, když dochází k dalším úmrtím, už nezbývá málo, a půjde o život i Joan a Dabertovi...

                                                                     zdroj obrázku

Děj knihy se odehrává v okolí Velkých kanadských jezer a také z části v České republice. Nejvíce se mi líbilo, když autor nechal hlavní postavu Daberta (který byl Čech) toulat se po krásách naší země s jeho americkou přítelkyní a vkládal mu do úst i kousky historie. To jsem si užívala s úsměvem na rtech.
Přiznám se, že já mám pana Niedla zaškatulkováno jako autora historických románů, proto jsem byla překvapena, že tento thriller spatřil světlo světa díky jeho umu. Věděla jsem, že jeho jméno na obálce bude jistou zárukou, ovšem přesvědčit jsem se musela. Proto jsem zvolila tuto knihu a nedočkavě se vrhla do čtení.
Kniha je naprosto fantastická. Co nejvíce oceňuji jsou propracované spojitosti. Jelikož dochází k vraždách a Michael Dabert se je snaží rozuzlit, líbí se mi styl, jakým přemýšlí nad možnými i nemožnými pachateli. A ještě jedna perfektní věc.. Michael je naprosto boží postava, je něco jako Dr.House ze seriálu. Je ironický, satirický, přímý, vždy má odpověď, černý humor mu není cizí, no..prostě parchant. A to já žeru. Hihi. :)
Například tak je odstavec, kdy má rozhovor s mužem na vozíku, má k němu určité otázky a na jeho otázky odpovídá nevybíravě a když už se muž na vozíku naštve, tak mu Dabert říká něco ve smyslu, "vstanete a nakopete mi pr...?" :)))

Oficiální anotace: Život už zavál Michaela Daberta, bývalého příslušníka francouzské Cizinecké legie, ale také elitního žoldáka, do mnoha koutů světa, po dlouhé době i do jeho rodné země, odkud utekl ještě za minulého režimu. Nyní si chce užít toho, čeho každý "zasloužilý důchodce" - odpočinku, cestování a společnosti své krásné přítelkyně, herečky Joan Hartingové. Ale nebyl by to Dabert, aby ho po nějaké době nezačalo pálit dobré bydlo... A tak jako na zavolanou přichází nabídka na ochranu soudce, rodinného přítele Joan, který je původně pozval jen na návštěvu k Velkým kanadským jezerům. Zdá se však, že soudci nejde pouze o ochranu vlastní osoby... Události nabírají rychlý spád, když někdo začne systematicky likvidovat obyvatele blízkého města. Podaří se i tentokrát Dabertovi odhalit zlo, které se plíží nad Hořejším jezerem? Nebo bude tentokrát tímto zlem pohlcen i on?

                                                                    zdroj obrázku

"Ben se podíval na Daberta si tak, jako kdyby mezi ně spadl ze stromu domorodec jen v bederní roušce."


Pan Niedl tuto knihu napsal dokonale, skvěle se četla, byla napínavá až do konce, nechyběl zde humor ani historie. Já se u této knihy náramně bavila a věřím, že vy budete taky! :)
Proto knihu vřele doporučuji a děkuji nakladatelství MOBA za poskytnutí recenzního výtisku.
Když se rozhodnete si pořídit tuto knihu, určitě neprohloupíte a já vám ukážu, kde ji najdete - je to právě tady.
Za mě plný počet bodů.

Daramegan

Žádné komentáře:

Okomentovat