čtvrtek 12. listopadu 2015

V podezření - Michael Robotham

Autor: Michael Robotham
Rok vydání: 2015
Nakladatelství: MOBA
Počet stran: 456
Překlad: Alexandr Neuman
Orig. název: The Suspect

" Tomu se říká počáteční váhavost. Mně se to děje pořád - zvlášť, když je v televizi ragby." Oznamuje mi, že přejde místností z jedné strany na druhou, a pozoruje, jak ho mé oči sledují. "Jak spíš?" "Moc dobře ne." "Měl by sis sehnat některou z těch relaxačních nahrávek. Znáš je, ne? Někdo žvaní hodně nudným hlasem a uspí tě." "Kvůli tomu chodím sem."

Zdá se, že se Josephu O´Loughlinovi, špičkovému klinickému psychologovi, v životě daří - má nádhernou ženu, milující dcera a úspěchy v zaměstnání. Stačí však málo a jeho dokonalý život se stane noční můrou. Vše začne ve chvíli, kdy je přizván k vyšetřování smrti neznámé mladé ženy a zároveň musí řešit složitou situaci se svým problémovým pacientem. Pronásledován obrazy rozbodaného dívčího těla se vydává na cestu, jež vede do nejtemnějších zákoutí lidské mysli. Aby dokázal zastavit vraha a zachránit svou rodinu, je nucen riskovat vše...

Když si představím, jak jsem se nemohla dočkat, až tato kniha vyjde, tak se musím sama sobě smát. Chodila jsem po bytě a pořád si poskakovala. U toho jsem opakovala: "ať už to je, ať už to je vydané".. A pak ten den nastal..
Ihned, jak mi to čas dovolil, jsem začala číst.. První stránka, druhá, třetí a když jsem se nacházela něco málo za stránkou 100, stále jsem netušila, kdo tohle napsal. Vždyť jsem od autora zvyklá na knihu, která je dokonalá a u této jsem se tak nějak ze začátku nudila, nechápala jsem, proč pořád je to o ničem a co se děje.. Byla jsem docela zklamaná. Poté, po další stovce stran, jsem si řekla: "ááááááá, pan Robotham je zpátky".. ůůů :)

" Je Clintem Eastwoodem, Charlesem Bronsonem a Sylvesterem Stallonem v jednom. Spasitel. Mstitel. Soudce. Porota. Kat. Může vykonávat svou vlastní podobu spravedlnosti Může postřílet kulometem celá školní ragbyový tým nebo nechat školního násilníka přitlouct ke stromu na hřišti..."

Od poloviny knihy, kdy se Joseph zapletl s policií, s Ruizem a začalo se vše podstatné řešit (nemůžu prozradit co), tak kniha byla dokonalá. Soucítila jsem s hlavním hrdinou, to, jak se někteří chovali, mě přivádělo k nepříčetnosti a musela jsem si opakovat, že je to jen kniha.. Aby tu mou špatnou náladu neschytal někdo v mém okolí.. :)
Jednoduše řečeno, od druhé poloviny knihy, jsem byla opět ve svém živlu, byly tam zvraty, zápletky a když jsem opět četla ty mé oblíbené "meziřádky", stále jsem si říkala, že Joseph je geniální a mne by to nikdy takhle do sebe nezapadalo. Génius! :)
I když začátek díla je pro mne slabší, závěr vše napravil a já se můžu těšit na další díl. Každopádně už nebudu natěšená tak, jak na tento, protože se potvrdilo pravidlo, které říká: "Když se na něco moc těšíte, tak to nedopadá dobře". Přísahám, že už taková nebudu! :)

Za pomalejší rozjezd dávám knize 4/5, i když je to 4,5/5 :) Jsem ráda, že nakladatelství MOBA  tuto knihu vydalo a dostala se ke mě jako recenzní výtisk. Tímto děkuji!
Protože si myslím, že Robotham je vynikající autor a jeho knihy si zaslouží místo ve vaší knihovně, tak tady si můžete knihu koupit. Navíc obálka je velmi designová. :)

Přeji krásné počtení a určitě dejte vědět, jak se vám kniha líbila.
Daramegan





Žádné komentáře:

Okomentovat