úterý 22. května 2018

Poslední z Aporveru - David Šenk

Autor: David Šenk
Rok vydání: 2018
Nakladatelství: Fragment
Počet stran: 122

"Postavil se tedy k okraji koše a zadíval se před sebe. Samolet mířil k Futivaku a Spiro pozoroval, jak se nad zničeným sloupem života hemží ochmířené sykony. Měl dojem, že se sloup ztrácí v jakémsi mlžném oparu. Sykony přiletěly sloupu na pomoc a rozsévaly svá semínka, aby na něm opět mohl vyrašit život."

Smrt nevinného člověka proměnila pohádkový Aporver v peklo. Temnoty a jejich ďábelští přisluhovači pohlcují vše živé a naděje na záchranu jsou čím dál tím menší. Přidejte se k odvážným Obráncům, kteří se rozhodli Temnotám postavit, a doprovoďte mladíka Rybliho na jeho dobrodružných výpravách při hledání Ecidilu, bájného zdroje života. Rybliho čeká boj o holý život. Musí sebrat veškerou odvahu a vyslovit to správné přání, které zachrání celý svět.
Dny Aporveru jsou sečteny! Temnoty pohlcují vše živé. Jen ten, kdo uvěří v dobro, může Aporver zachránit. Závěr české fantasy série.

David Šenk se narodil v roce 1977 v Mělníce, vystudoval Pedagogickou fakultu UK v Praze, působí jako učitel matematiky a anglického jazyka na soukromém gymnáziu v Chebu. Žije v Plané u Mariánských Lázní.

Rybli na své pouti za bájným Ecidilem, za samotným srdcem Aporveru, potkává nové lidi, kteří mu můžou dát mnohem více, než očekává. Nejednou se dostane do úzkých, nejednou jej čeká nemilé překvapení ba dokonce tragická událost, ale chlapec se nevzdává, protože ví, že naděje stále žije. I když je s každým sluncem menší a menší, protože Temnoty a Tokrejové se rozšiřují neuvěřitelnou rychlostí a silou, ví, že důležité je držet s Obránci pohromadě a věřit v lepší zítřky...

Po prvním díle s názvem Srdce Aporveru (recenze zde) jsem se na pokračování těšila, jelikož jsem byla napnutá, jak to dopadne a navíc, oblíbila jsem si fantasy svět autora Davida Šenka. Líbily se mi možnosti, jakým způsobem cestovali lidé, žijící na sloupech, i jejich samotný styl života. Fantasie autora mi přišla bezbřehá, stále přicházel s novou dávkou "cizích" slov, které ovšem tvořily ten správný bájný, fantasy svět. V tuto chvíli se s těžkým srdcem loučím s Aporverem, se samolety, s měchurami, se sykonami a doufám, že třeba někdy na ně někde narazím... Jednou...

Je pravdou, že u prvního dílu jsem nedávala plný počet hvězd, protože jsem se ze začátku ztrácela, ale teď vím, že to byla jen a jen moje chyba. Nedokázala jsem svoji fantazii pustit z vodítka a pořád jsem se snažila si představit něco jinak. Ve dvojce jsem se cítila jako ryba ve vodě, hned jsem věděla, která bije a maximálně si užívala vše, co si autor na mě připravil. Navíc docházelo k častým bitvám mezi Tokreji a lidmi, jenž žili na sloupech, tudíž byl příběh mnohem více napínavější. Ve chvíli, kdy Temnoty pohltily téměř vše, čemu jsem fandila, by se ve mě krve nedořezal a hnala jsem Rybliho k tomu, aby už konečně na něco přišel.


"O chvilku později už malé sykony odnášely pohřební kokony pomaličku k beztížné hranici. Když jedna prolétala kolem samoletu, neduživý list kokonu se odchlípl.. Rybli stočil pohled k odkryté tváři a hrůzou vykřikl."

V knize se opět objevují kresby, které mají na svědomí Ondřej Mašek a Josef Sodomka a musím uznat, že pánové opravdu ví, co činí. Navíc jejich sykony jsou top! Přesně tak, jak je ztvárnili oni, si je já představuji, nic jiného by mi k nim nepasovalo. Jen je těch kreseb zase poskrovnu a myslím si, že by jich klidně mohlo být více. Bylo to nejen zpestření při čtení stránek, ale také potěšení pro oko. Nejednou jsem se nad obrázky pozastavila a představovala si děj, který by se tam měl odehrávat, jak by to asi vypadalo.


Už samotná obálka knihy vám dává vědět, že vás čeká neotřelý příběh, který se vymyká jakékoliv realitě. Při čtení je nutné mít pořádnou dávku fantasie a hlavně ji popustit uzdu, abyste si tohle čtení užili na maximum. Knihy jsou určeny pro čtenáře od dvanácti let, ale já pevně věřím v to, že i dospělý čtenář se ztratí v tomto bájném světě, jenž jej uhrane svou krásou, temnotou a smyslností.

Pokud patříte mezi ty, kteří si rádi pohrávají s fantazií, kteří se chcete unášet na vlně snění a představovat si, jak by mohl vypadat život v jiném čase a v jiné době, tak se určitě po této útlé knize a jejím prvním díle, poohlídněte. Věřím, že to bude výlet do fantazie nejen pro vás, ale také pro vaše děti či mladší sourozence a užije si jej celá rodina.:-)

Hvězdné hodnocení:


Děkuji vydavatelství Albatrosmedia.cz za recenzní výtisk a knihu si můžete koupit přímo tady.

Díky za přečtení a mějte se fajn!
Daramegan

Žádné komentáře:

Okomentovat