středa 30. května 2018

Nikdyuš: Zkoušky, jež podstoupila Morrigan Crowová - Jessica Townsendová

Autor: Jessica Townsendová
Rok vydání: 2018
Nakladatelství: Albatros
Počet stran: 464

"Už to bylo venku. Pravda, kterou v sobě potlačovala, něco, co mohla nebrat na vědomí, ale ne zapomenout. Pravda, kterou ona i každé jiné prokleté dítě cítily až v morku kostí, měly ji vytetovanou na srdcích: Večer Nejposlednějšího dne umřu."

Morrigan Crowová je prokletá. Narodila se v ten nejnešťastnější den a všichni ji obviňují, že má na svědomí každou místní pohromu. A co je horší, kvůli kletbě je odsouzena zemřít v den svých jedenáctých narozenin. Pak ale potká Jupitera Northa, podivného muže, který ji dostane do tajemného světa Nikdyuš. Aby tu Morrigan mohla zůstat v bezpečí před hrozivou kletbou, musí najít způsob, jak úspěšně absolvovat zkoušky. Objeví nakonec svůj mimořádný talent?

Jessica Townsendová žije na Slunečním pobřeží v Austrálii, několik let však strávila i v Londýně. Osm let byla reklamní textařkou a ještě předtím šéfredaktorkou dětského časopisu o přírodě, vydávaného Australskou zoo Steva Irvina. Nikdyuš: Zkoušky, jež podstoupila Morrigan Crowová je její první román.

Nikdyuš je přirovnávána ke knihám Harryho Pottera. Ano, vím, Harry Potter je jen jeden, ale já musím konstatovat, že má opravdu skvěle našlápnuto k tomu být stejně dobrá! Hned při prvních stránkách jsem věděla, že tohle bude perfektní počtení a jsem nesmírně ráda, že jsem se nemýlila. Bylo to naprosto epické!

Morrigan je jedenáctiletá holka, která je prokletá. Všichni v jejím okolí i rodina ji vůbec nemusí, protože ona je původcem všeho zla. Všechno špatné, co se komu stane ve městě, je její vina. Rodina se za ní nepostaví, jen otec platí za škody, které údajně ona způsobila. Jednoho večera, kdy se blíží Morriganin konec, se objeví Jupiter a vezmi ji sebou do Nikdyuše. Morrigan nejdříve tápe, nevěří vlastním očím, ale pomalu a jistě se začíná nejen sžívat s okolím tohoto tajemného světa, ale začíná jej mít dokonce ráda. Aby v Nikdyuši mohla zůstat, musí podstoupit čtyři zkoušky, které ji vynesou nejen tolik toužený domov, ale také slávu a věčnou oporu ostatních lidí. Jenže... to by v tom byl čert, aby vše šlo lehce.. Morrigan se musí soustředit na to, jak zvládnout zkoušky, jak objevit svůj talent a hlavně se zbavit svého prokletí...

Kniha je určena pro čtenáře od dvanácti let, ale já si stojím za tím, že i starší ročníky si tuhle malou holku a její nový svět zamilují. Morrigan je na svůj věk docela chytrá a rozumná holka, takže vám nepoleze na nervy a budete ji fandit. Držet palce na rukou i na nohou.
Autorce se podařilo napsat příběh, který je napínavý a to nejen pro mladší, ale i starší čtenáře. Dokázala stvořit svět, který je naprosto kouzelný, kde se nejezdí obyčejným metrem, k přesouvání se po městě potřebujete deštníky, kde si některé věci (u kterých byste to vůbec nečekali - třeba lustr!) žijí svým vlastním životem.

"Stíny jsou stíny. Chtějí být temné."

Znáte ten pocit, kdy začnete číst nějakou knihu a po dočtení byste se nejraději vrátili na začátek? Všechno zapomněli a začali číst znovu? Tak přesně tento jsem měla po poslední stránce Nikdyuše. Bylo to pro mě naprosto úžasné čtení, láska na první stránku! Na první počtení!
Já nedokážu popsat, jak jsem nadšená z tohoto příběhu malé Morrigan a jejího patrona Jupitera. Nedokážu slovy vyjádřit, jak skvělé místo mi přijde Nikdyuš. Mám pocit, že už nečekám na dopis z Bradavic, ale na nějakého svého patrona, který mne zavede přes orloj do Nikdyuše a já se budu připravovat na zkoušky.

Mám neblahé tušení, že kdybych se vám snažila ještě více tuto knihu přiblížit, tak bych se jen opakovala a v každé větě by byly samé superlativa a lezlo by vám to na nervy. Což rozhodně nechci. :-) Takže jen napíšu, že Nikdyuš je mustread kniha!

A když bych to měla někomu doporučit, tak jednoznačně všem! Určitě těm, kteří milují Harryho Pottera, protože Morrigan je jeho zdatnou "sestrou", ale také těm, které Harry Potter minul. Pokud se nechcete pustit do Potterovských knih, začtěte se do Nikdyuše, objevíte nový svět, ve kterém kouzla a triky vás uhranou. Kde příběh, který budete na stránkách prožívat ožije a vy zažijete neskutečnou, napínavou, čtivou, zábavnou jízdu.

Hvězdné hodnocení:


Děkuji vydavatelství Albatrosmedia.cz za recenzní výtisk a koupit si jej můžete přímo tady.

Díky za přečtení a mějte se fajn!
Daramegan

Žádné komentáře:

Okomentovat