Nakladatelství: Baronet
Rok vydání: 2017
Počet stran: 224
"Vím, kdo je Cam Boxer. Ten nejlínější žák z celé školy! Nepřipadá v úvahu, že by byl šéfem něčeho, jako je S.D.S. Skutek znamená činnost, a Cam ten výraz popírá už svojí pouhou existencí. Jestli někdy někomu posloužil, tak jedině sám sobě, a sice sušenkami pří výročním plese pro rodiče."
Cameron Boxer dovedl svůj takzvaný životní styl do dokonalosti: ve škole prolézá s odřenýma ušima a svůj veškerý volný čas tráví hraním videoher ve speciálně upravené suterénní místnosti. To všechno mu hladce prochází až do okamžiku, kdy kvůli svému koníčku málem způsobí doma požár.
Je třeba napravit vzniklé škody - proto Cameron se svými dvěma věrnými kamarády "založí" smyšlený školní klub, takže se navenek zdá, že koná dobré skutky, místo aby se ulejval. Geniální! Až na to, že některé děti si myslí, že klub opravdu existuje - a Cameron je jeho předsedou.
Než se Cameron naděje, pomáhá, kde se dá, a účastní se velké akce na záchranu bobra Elvise před jistým vyhynutím. Přitom získá řadu přátel, ale i několik velmi vlivných nepřátel. Kluk, který se vždycky snažil být nenápadný a do ničeho se nepletl, je naráz středem všeobecné pozornosti... a aby v tomhle kole zvítězil, bude muset zapojit všechny svoje povalečské schopnosti.
Gordon Korman se narodil v roce 1963 v Montrealu v Kanadě a vyrůstal v Torontu. Jeho knihy byly přeloženy do 32 jazyků a prodalo se více jak 28 milionů kusů po celém světě. Nejvíce se proslavil sérií The 39 Clues. Nyní žije na Long Islandu v New Yorku s rodinou a když zrovna nepíše, tak se věnuje svým dětem nebo projíždí státem po školách, univerzitách, knihovnách a potkává se se svými fanoušky.
Cam Boxer je žák základní školy, který miluje videohry. Slovo miluje asi není to správné, je to jeho celý život. A ve chvíli, kdy se odehrává náš příběh má největší poslání. Musí soustředit všechny síly na to, aby vyhrál životně důležitý boj, takže jeho jediná povinnost je trénovat videohry. Ale... Jednoho dne, jako obvykle sedí a hraje, přijde maminka, dá mu úkol, který Camovi vleze jedním uchem tam a druhým ven. Vznikne z toho problém takových rozměrů, že je ohroženo i jeho trénování na nejlepšího hráče videoher. A to nesmí dopustit! Takže se rozhodne založit jen na oko spolek, který bude pomáhat lidem, ale jen papírově. Nic dělat nebude on sám, pouze to dělá pro to, aby mohl nerušeně pokračovat v hraní... Ale co čert nechtěl, spolek se probírá k životu a jeho vidina nic nedělání se rozplývá jako pára nad hrncem. Ovšem, pořád musí trénovat videohry - jde to skloubit? Dokáže to?
Lenoch je kniha, která bude bavit všechny kluky a i vlastně i holky. Autor jde s dobou a působivě vypráví příběh o tom, kam až může dojít "závislost" na videohrách. Hlavně u mladých lidí, zvláštně dětí, se jedná o fenomén a pokud to nějakým způsobem nebudou rodičové držet v mezích, nemusí to dopadnout úplně nejlíp. Na druhou stranu, může to také dopadnou ještě lépe než očekáváme! :-)
"Kdyby mi oznámil, že budu viset na vlajkovém stožáru před školou, nemohlo mě to šokovat víc. Spolek Dobrý skutek? O něm přece nemá nikdo vědět!"
U čtení jsem se bavila, je tam dost akčních scén, napínavých jako kšandy. Taky se mi líbil přístup některých spolužáků Cama a to jakým způsobem se chovali. Byli to vtipní, milí a srandovní výrostci, kteří postupně s přibýváním stránek zjišťovali, jak to funguje v reálném světě, mezi dospělými a dospívajícími.
Kapitoly byly krátké a písmo větší než v normálních knihách, takže se to četlo dobře a rychle. Taky bylo super, když končila kapitola, z většiny případů končila tak napínavě, že byl čtenář natěšen a musel číst dál. Proto mi příběh, jako dospělému, přišel čtivý a zajímavý.
Taky se tam od začátku zjevuje jeden zloduch a i když jsem téměř od startu tušila, kdo to je, byla jsem ráda, že se mi to potvrdilo. Chvílemi jsem měla pochyby, jestli jsem si tipla správně. :-) Ale nemýlila jsem se, yes! :-)
Doporučuji tuto knihu všem, ať už rodičům, kteří budou předčítat, tak dětem, které už si čtou sami. Dle mého, ideální věk 12-13 let. Možná i 11 let. :-) Prostě doba, kdy se děti zažírají do počítačových her, protože je v příběhu velmi milé ponaučení, které z toho všeho plyne.
Děkuji nakladatelství Baronet za recenzní výtisk a pokud si jej chcete koupit, tak přímo tady.
Díky za přečtení!
Daramegan
Žádné komentáře:
Okomentovat