pondělí 30. dubna 2018

V pasti lží - B. A. Paris

Autor: B. A. Paris
Nakladatelství: Motto
Rok vydání: 2018
Počet stran: 324

"Probudí mě telefon dole v předsíni. Otevřu oči a zírám na strop. Třeba to volajícího přestane bavit. Včera ráno telefon vytrvale vyzváněl v půl deváté, ale když jsem ho zvedla, nikdo se neozval."

Komu můžete důvěřovat, když ani sobě ne?
Cass si konečně dala svůj život do pořádku, je šťastně vdaná a pracuje jako učitelka. Jedné deštivé noci se ale na neosvětlené lesní cestě stane něco, co jí převrátí život naruby. Paralyzovaná výčitkami zapomíná, kde nechala zaparkované auto, jestli si vzala prášky nebo e si domluvila schůzku. V hlavě má zmatek a mrtvou ženu, kterou možná mohla zachránit. Je blázen? Nebo si s ní zahrává její mysl?

B. A. Paris pochází z francouzsko-irské rodiny, ale vyrostla v Anglii. V dospělosti se přestěhovala do Francie, kde několik let pracovala v mezinárodní bance. Potom se rekvalifikovala na učitelku a založila se svým manželem jazykovou školu. Stále žijí ve Francii a mají pět dcer.
Její první román, psychologický thriller Za zavřenými dveřmi dosud vyšel v 35 jazycích a stal se světovým bestsellerem.

Když jsem četla autorčinu prvotinu Za zavřenými dveřmi (recenze zde) byla jsem naprosto fascinována. A přesto, že mi tady hrdinka abnormálně lezla na nervy, opět jsem se do knihy zažrala, nevnímala okolí a díky její čtivosti ji přelouskala během jednoho dne. A i když jsem tušila, aspoň částečně, kdo za vším tím zlem stojí, konec mě stejně rozsekal.

Hlavní hrdinka Cass se začátku zdá, že má přesně takový život, jaký si pro sebe vysnila, i když se ji stane jedna nehezká věc. Až do jednoho osudného léta, kdy se vše obrátí proti ní. Nejvíce její mysl, která ji zradí na plné čáře. Nebo je to snad hra někoho zvenčí?

Nejdříve se mi zdálo, že Cass bude silná postava, která ví, co chce. Ale lehce se s ní dalo manipulovat, několikrát si neověřila fakta, až jsem nechápala, proč to neudělá? V některých situacích se chovala hloupě a to mi tedy lezlo neskutečně na nervy. Myslím si, že každý normální člověk by si nejdříve ověřil všechny dostupné informace a každopádně by se snažil s tím něco dělat. Ne jen sedět a čekat a hlavně, neuzavírat se. Ale asi to je věc názoru.
Ovšem i přes tento můj negativní postoj vůči hrdince, jsem s příběhem nadmíru spokojená. Měla jsem tušení, jakým směrem se to bude ubírat, ale že to bude až tak "zamotané", to jsem opravdu nepředpokládala.

Navíc autorka znovu zvládla napsat knihu, která je nesmírně čtivá, nebyly zde žádná hluchá místa a já jsem ji přečetla během jednoho dne. Líbilo se mi, že ve mě opět vyvolala ten pocit, že musím číst, protože pokud přestanu, něco důležitého mi uteče a já ztratím nit. Navíc vědět, o co tam ve skutečnosti jde, byl silný hnací motor v tom, abych jen seděla a četla a nic jiného nedělala.

"Jedu sice tak pomalu, jak jen to jde, ale i tak jsem doma v pět. Když projedu vraty, znovu mě zaplatí strach. Je mi jasné, že dokud Matthew nepřijede domů, nezvládnu vejít do domu, a tak zůstanu sedět v autě."

Možná bych mohla mít i nějakou tu výhradu ke konci, který dle mého názoru, mohl být trochu rozvinutý. Nechci nijak spoilerovat, ale nějaké vysvětlení nebo činy i z druhé strany by stály za to, abych si je přečetla. Protože když už nějaké rozuzlení nastane, tak se vším všudy. Ovšem, někteří to můžou vidět jinak a tak se tímto příliš nezaobírám a dívám se na příběh jako celek, tak jak je v této knize podaný a musím konstatovat, že se autorce rozhodně povedl.

Ten nápad, který autorka v knize zužitkovala se mi líbil, ten pocit, kdy hlavní hrdinka ztrácela půdu pod nohama byl nezáviděníhodný, ten pocit zmatku, frustrace. Myslím si, že kdyby se kdokoliv z nás dostal do těchto situací, nastanou dvě věci - buď se necháte smést tou lavinou a skončíte tak říkajíc na krovkách odevzdaní a čekající na boží smilování nebo budete bojovat a snažit se tomu všemu přijít na kloub. Nic mezi tím.

Pokud máte rádi psychologické thrillery, tak vám můžu doporučit obě autorčiny knihy. Každá je jiná, nedají se srovnávat. Ale obě mají něco do sebe. Obě stojí za to, abyste nad nimi nějaký ten čas čtením strávili. Mi v tuto chvíli nezbývá nic jiného než doufat, že další autorčina kniha na sebe nenechá dlouho čekat a vám ostatním přeji, ať si to čtení užijete tak, jako jsem si jej užila já.

Hvězdné hodnocení:


Děkuji vydavatelství Albatrosmedia.cz za recenzní výtisk a knihu seženete přímo tady.

Díky za přečtení a mějte se fajn!
Daramegan

Žádné komentáře:

Okomentovat