úterý 12. září 2017

Zvláštní příběh - Katarína Gillerová

Autor: Katarína Gillerová
Rok vydání: 2017
Nakladatelství: Motto
Počet stran: 269

"Vezmi si do práce nočník," poradila jí malá z bezpečné vzdálenosti. "Rišo říkal, že jeho babička má jeden pod postelí, aby v noci nemusela chodit na záchod. Zjistil to, když si minule hráli na schovávanou. Schoval se pod postel a tam se mu to vylilo na hlavu."

Katarína, Karolína a Karin jsou tři sestry, tři různé osobnosti. Karolína, prostřední ze sester, si občas připadá jako neviditelná. Není ani tak vzorná jako nejstarší Katka, ani tak vzdorovitá a problémová jako Karin. Po zklamání v lásce a stresujícím zážitku v práci se rozhodne od všeho odjet a začít nový život v Londýně. Tam potká tajemného cizince s kyticí žlutých růží a postupně mu propadá... Ale proč se k ní chová tak zvláštně? A co znamenají ty žluté růže? Příběh oblíbené slovenské spisovatelky Kataríny Gillerové plný nečekaných událostí, šokujících zjištění a tajemství, která když vyplavou na povrch, zamíchají vztahy nejen v rodině.

Katarína Gillerová se narodila v Kremnici a vyrostla v Žiaru nad Hronom, kde vystudovala střední ekonomickou školu. Už tehdy publikovala v časopisech povídky a básničky, přispívala i do rozhlasu. Po maturitě odešla do Bratislavy, kde vystudovala při zaměstnání Ekonomickou univerzitu a kde v současné době žije. Je vdaná, má jednoho syna a pracuje jako ekonomka. Nějaký čas učila i na střední škole a v současné době vede účetnictví soukromým podnikatelům. Autorka, která je označována za slovenskou Danielle Steelovou, o své literární tvorbě říká: "Píšu, když mám všechno hotové, po večerech a víkendech. Je to takový můj odpočinek od účetních čísel a neustálých změn daňových zákonů."

Karolína je prostřední ze tří sester a také ta, která vyrůstala v jejich stínu. A právě díky tomu je taková, jaká je. Má přehled, ví co nesmí, ale také co si může dovolit. Když se toho doma hodně stane, rozhodne se odjet do Anglie za svou nejlepší kamarádkou Miou a začít pracovat tam... Seznámí se s mužem, který záhadně přinese na první setkání kytici žlutých růží. Zacloumá jejími pocity, ale znenadání se Karolína vrací zpátky domů, na Slovensko. Problémy v práci ji donutí... Doma taky není všechno, tak jak by být mělo a musí se toho vyřešit spousta - navíc v Anglii nechala taky spoustu nedořešených věcí... Jak tohle zvládne?

Tuto knihu jsem si vybrala záměrně podle obálky. Dýchala na mě takovou pohodou, až jsem měla pocit, že ji musím číst v posteli, pod peřinou, s pořádných plecháčkem plného čaje. A vůbec jsem se nemýlila. Příběh je velmi jednoduchý, milý, čtivý, přesně jako na jedno odpoledne (a večer).

V knize nejsou klasické kapitoly. Příběh je spíše rozdělen jen nějakým "letmým" nadpisem, žádné číslování ani nic podobného. Tím pádem jsou kapitoly delší, ale určitě to neubírá na čtivosti. Naopak, zvlášť u této knihy mi to přišlo v pohodě. Zdálo se mi, že nečtu příběh jako takový, ale spíše nějaký deník, i když to deníkovou formou napsáno rozhodně nebylo.
Autorka se ve vyprávění jednou ocitá v přítomnosti, za chvíli v minulosti, aby se vysvětlily určité věci, které nastaly, ale v žádném případě to není nepochopitelné či nepřehledné. Celý příběh je napsán jednoduše a srozumitelně.

"Ach, jak ráda vzpomínám na ten slunečný srpnový den! Byla nám tak fajn, veselo. Netušila jsem, že neuplyne dlouhá doba a všechno bude jinak. Že to začne u mne a postupně nám všem zasáhnou do života události tak, jako by se nad naší rodinou vznášel velký tmavý mrak."

Co mi ovšem trochu vadilo, tak byly některé události, jenž byly velmi těžko uvěřitelné. Je to škoda, protože celý příběh se nese v duchu "normálních" lidí, jako můžu být já nebo vy a některé zápletky byly opravdu přitaženy za vlasy. Protože se dějí buď ve filmech nebo v knihách, ale myslím tím nějaké thrillery nebo detektivky. Tady mi to moc nesedělo a celkově mi to zkazilo konečný dojem. Protože jsem měla celou dobu pocit, že čtu o obyčejných lidech a tohle se obyčejným lidem neděje...

Ale i přes tento malý problém jsem s knihou rozhodně spokojena a vřele ji doporučím všem, kteří si u příběhu chtějí odpočinout. Až na ty nevěrohodné maličkosti to bylo něco, co mě pohladilo po duši, pobavilo a Zvláštní příběh mi dal ten správný oddych od detektivek, thrillerů a fantasy. Hlavní hrdinové se mi líbili, působili a hlavně bavili se mezi sebou naprosto přirozeně a normálně, což je další plus.
Pokud si chcete přečíst něco nenáročného, u čeho si odpočinete a přijdete na jiné myšlenky, tak Zvláštní příběh je ten pravý.

Děkuji Albatrosmedia.cz za zaslání recenzního výtisku a knihu si můžete koupit tady.

Díky za přečtení a mějte se fajn!
Daramegan

Žádné komentáře:

Okomentovat