neděle 20. srpna 2017

Ledová krev - Elly Blake

Autor: Elly Blake
Nakladatelství: CooBoo
Rok vydání: 2017
Počet stran: 320

"Není na tobě, abys ji pojmenovala."
"Teď už jsme ale duchovně propojené, když jsme spolu prožily dobrodružství. A to jméno se k ní hodí. Je měkká a žlutá jako máslo. Vydal znechucený povzdech. "Kdyby se každý jmenoval tak, jak se to k němu hodí, ty by ses jmenovala Osina v mém pozadí. Nebo Mor bohů."

Sedmnáctiletá Ruby žije ve světě, v němž vše ovládá led. Ovšem ona sama má moc ohně a žáru - a to se v tomto krutém světě trestá smrtí. Takže po smrti své matky se přidává k rebelům, kteří chtějí zničit ledového krále. Ovšem než se stačí zapojit do boje, je polapená a donucena bojovat proti nejlepším bojovníkům svého nepřítele. Jestliže turnaj přežije, má jedinečnou šanci zničit šíleného krále. Ale skončí tím utrpení lidí v království?
Plamen a led jsou v tomto světě nepřátelé na život a na smrt, ovšem společně by mohly vytvořit sílu, která by mohla změnit vše.

Elly Blake je kanadská spisovatelka fantasy knih. Narodila se ve Windsoru v Kanadě, kde doteď žije s manželem, dětmi a sibiřským huskym. Má ráda pohádky, staré domy a sovy. Po získání bakalářského titulu v anglické literatuře pracovala v různých zaměstnáních například jako projektová manažerka, grafička, reportérka pro místní časopis nebo asistentka v knihovně. Nyní se věnuje fantasy knihám pro děti a mládež.

Ruby je sedmnáctiletá dívka, která má v těle oheň. Doslova. Patří mezi Ohnivé, kterých ale v zemi už moc není, byli vyštváni nebo zavřeni, protože panuje vláda ledu a Mraziví mají nade vším téměř absolutní moc. Ruby je učena svou maminkou, aby skrývala její ohnivost, aby byla v bezpečí. Ale nikdy nemůže být na sto procent v klidu. Jednou při procházce v lese potká Ruby vojáky, kteří patří vládci ledu a najednou se ji život obrátí vzhůru nohama. Jediné, co ji v tu chvíli bude zajímat, je jak zachránit sama sebe a potažmo i celou zemi a zbavit se Mrazivého krále. Ale vypadá to, že to bude boj s větrnými mlýny nebo ne? A láska? Je na ni vůbec čas?

Ledová krev je kniha, která mě nezklamala. Čekala jsem fantasy příběh, který bude plný napětí, adrenalin bude na nejvyšší možné míře, nebude chybět akce, intriky a třeba také trocha té romantiky. Přesně tak, jak je to v každé young adult, fantasy literatuře. A naprosto všeho jsem se dočkala. Jako bonus jsem obdržela místy perfektně ironickou hrdinku, která věděla, co chce a musela se s tím poprat jak nejlépe dovedla.

"Záleží pouze na síle," přitakal král. "Ostatní vlastnosti jsou jen na ozdobu."

Celý příběh je postaven na touze se pomstít. Je to hnací motor pro Ruby a ta díky tomu získává na sebedůvěře. Je to až s podivem, co všechno dokázala za těch pár stránek. Některé věci, co se děly, byly taky o náhodě a štěstí, ale to potřebuje každý hrdina v každé knize. Líbilo se mi, jak si autorka pohrála s povahou hlavní hrdinky. Nebyla to žádná plačka, samozřejmě, když se stalo něco, co ji mrzelo či zabolelo, dokázala projevit své zraněné pocity, ale pokud šlo do tuhého, tak byla správně bojovná. Věděla co chce, a co udělat, aby se k tomu vysněnému cíli aspoň přiblížila.

Děj se odvíjel rychle, což jsem ocenila. Nebyla tam žádná hluchá místa a všechno odsýpalo. Proto jsem Ledovou krev přečetla v rekordním čase. Když jsem totiž knihu odložila, měla jsem pocit, že mi něco uteče, takže jsem se v co nejkratším možném čase vrátila ke čtení. Někdy od poloviny knihy jsem se už neodtrhla a četla do noci. Nešlo to jinak. Ještě, že mám hodné dítě, které spí nepřerušovaně celou noc. :-)

Určitě tuto knihu doporučuji všem milovníkům fantasy příběhů a young adult literatury. Je totiž napsána velmi čtivě, stránky ubíhají před očima samy, navíc si přijde na své každý, kdo očekává pořádnou dávku napětí a adrenalinu. Dochází tam k velkému počtu soubojů, kdy jde vysloveně o kejhák a tohle jsem si užívala. Ani nedutala, než jsem zjistila, kdo vyhraje a kdo ne.
Ale nad jednou věcí fakt přemýšlím, protože jistá situace, která nastala, jakmile se Ruby ocitla v aréně... - tohle jsem už někde četla, v jiné knize, s jiným hrdinou či hrdinkou, ale přijde mi, že to znám a prostě to už někdo napsal. Ale za nic na světě si nemůžu vzpomenout, co to bylo za knihu. Možná mi přistane komentář a já budu vědět. :-)

Jsem spokojená, jak se celý příběh vyvíjel a rozhodně jsem zvědavá, jak to bude vypadat v dalším díle. A věřím, že budete spokojeni i vy. Dle mého názoru má kniha vše, co jsem očekávala, hlavně jde o to, že jsem se nenudila a užila si příběh do posledního písmenka. Rozhodně doporučuji. :)

Děkuji Albatrosmedia.cz za zaslání recenzního výtisku a pokud si knihu chcete koupit, tak tady je odkaz.

Díky za přečtení a mějte se fajn!
Daramegan

Žádné komentáře:

Okomentovat