pondělí 28. srpna 2017

Jak vyléčit zlomené srdce - Anna Bellová

Autor: Anna Bellová
Nakladatelství: Motto
Počet stran: 389
Rok vydání: 2017

"Panebože, to byl dneska den! Měla jsem to od začátku brát jako zlé znamení a jít rovnou domů místo do sportovního obchodu. Moje peněženka je teď o devadesát liber lehčí, a kromě toho mi ta žena v obchodě dala výtisk úvodního tréninkového plánu. Kdo má vědět, že na desetikilometrový běh je potřeba tolik trénovat?"

Od chvíle, kdy se Joseph rozešel s Abi se slovy, že se k sobě nehodí, samým žalem téměř nevylezla z postele. Pak ovšem na svém prahu našla krabici s věcmi, které si u něj zapomněla. Nějakým omylem se v ní ocitl i Josephův seznam deseti věcí, které by chtěl ještě stihnout, než mu bude čtyřicet. Abi se hned chopila příležitosti seslané osudem: Je snad lepší způsob, jak mu dokázat, že se k sobě oni dva hodí, než splnit vše, co si předsevzal? Ano, plán má pár úskalí, Abi nikdy nebyla žádný sportovec, a navíc se hrozně bojí výšek, takže absolvovat túru na kole kolem ostrova Wight, zvládnout windsurfing nebo slanit nejvyšší budovu ve městě, to může být problém.
Pokud chce zvládnout celý seznam, musí zatnout zuby, posbírat všechnu odvahu a požádat o pomoc přátele. S každým dalším splněným úkolem léčí své zlomené srdce a získává ztracené sebevědomí. Podaří se jí ale získat svou životní lásku?

Anna Bellová je v současné době autorkou pravidelného týdenního sloupku Tajná říše snů začínající autorky na webových stránkách Novelicius. Psaní se věnuje profesionálně. Stále věří na šťastné konce a nejraději má, když se lidé nad jejími knihami hodně smějí. Ve volných chvílích ráda chodí na procházky s manželem, jejich dvěma malými dětmi a labradorem.

Abi je taková, velmi opatrná dívka. která se do ničeho nehrne. Má ráda svou jistotu a nepokouší štěstí. Když se s ní ale její životní láska rozejde, všechno se obrátí naruby. Začne spřádat velmi ambiciozní plán, jak jej získat. A aby svou lásku získala zpátky, musí podniknout mnoho velmi adrenalinových zážitků, vyfotit se u toho a dokázat mu, že ona dokáže žít tak, jak chce on. Ale při zdolávání úkolů získává sebevědomí. Navíc si léčí zlomené srdce a nachází mnoho dalších dobrých věcí. A už jen zůstává otázkou, zda získá svou životní lásku zpátky...

Od této knihy jsem měla jen jedno očekávání. Odpočinout si od všech hororů, thrillerů, detektivek a to jsem dostala. Příběh je to velmi laskavý, milý, pomalu plynoucí a zábavný. Místy mi Abi připomínala slavnou Bridget Jonesovou. Nemyslím teď spoďáry, ale tím, že v každém důležitém okamžiku dokázala šlápnout vedle. A to vtipně. Ovšem, není to tak, že bych se za břicho popadala, jen jsem se lehce usmívala.

Jak vyléčit zlomené srdce je napsáno velmi jemně a nenásilně, přišlo mi to jako pohlazení na duši, i když více jednodušší. Už od začátku jsem tušila, jakým směrem se to bude ubírat, a vlastně jsem se nemýlila. Abi jako hrdinka mi ale začala už od poloviny knihy lézt neskutečně na nervy. Ty její myšlenkové pochody někdy byly opravdu na pravý hák - no, možná na levý. :-)

"Trochu jsem si začala dělat starosti, jestli nejdeme špatně. Ale viděla jsem jen jeden úzký pruh zdupané trávy a neměla jsem chuť plahočit se po pás vysokým porostem. Byl to ten druh divoké trávy, která člověka dokáže na holém těle pořádně poškrábat a kromě toho v ní žije bůhvíjaká havěť."

Když se rozhodnete tuto knihu přečíst, budou vám řádky ubíhat před očima, nebudete muset přemýšlet a jen si počkáte, jak všechno dopadne. Je to napsáno tak, že mě nenutilo být napnutá, jestli získá svou lásku zpátky nebo ne, jen jsem prostě čekala, jak to dopadne.
Možná jsem to čtení neprožívala tak, jak by prožívaly jiné čtenářky. Protože mi vadila jedna zásadní věc - kdyby mě pustil chlap k vodě, já bych tohle nepodstupovala kvůli něj ani boha. :D

Co si ale myslím, že knize by neuškodilo, kdyby se odebralo pár stránek. Příběh mi místy přišel velmi vláčný, nějaké "hluché" místa jsem tam taky objevila a možná, kdyby autorka ubrala stránky, bylo by to svižnější a o něco více záživnější. Takto je to pro mě průměr. Průměrná romantická kniha, která ničím nenadchne, ale taky neurazí.
Jak s oblibou říkám, je to oddychová četba, ideálně někde na dovolenou, kde se ničím nechcete stresovat, nechcete přemýšlet, ale chcete si něco přečíst. :-)

Děkuji Albatrosmedia.cz za zaslání recenzního výtisku a koupit si jej můžete přímo tady.

Díky za přečtení a mějte se fajn!
Daramegan

Žádné komentáře:

Okomentovat