pátek 21. dubna 2017

Dobří sousedé - A. J. Bannerová

Autor: A. J. Bannerová
Nakladatelství: Kniha Zlín
Rok vydání: 2017
Počet stran: 242

"Parlez-moi d´amour. Povídejte mi o lásce."

Shadow Cove je městečko, o kterém každý sní - má malebné uličky, bujné lesy a dobré sousedy. To si alespoň myslí Sarah, když se sem přistěhuje za svým čerstvým novomanželem doktorem Johnnym McDonaldem. Brzy však objeví spodní proud klamu. A pak ji jednoho říjnového večera, když je Johnny zrovna pryč, připraví  náhlá tragédie o veškeré štěstí.
Sarah s Johnnym, otřeseni a zdrceni zármutkem, se pokouší znovu vybudovat roztříštěný život. Když se Sarah probírá kousky zničeného domova, odhalí šokující tajemství, které ji přiměje pochybovat o všem, co dosud považovala za skutečné - o svých sousedech, přátelích a dokonce i o svém manželství. S každým dalším odhalením se Sarah musí znovu a znovu ptát sama sebe: Můžeme vůbec kdy opravdu poznat ty, které milujeme?

Nevím, co mi chce čtenářský bůh sdělit, ale v krátké době, vlastně ihned za sebou, jsem přečetla dvě knihy s plus mínus stejným námětem. Vždy šlo o to, že lidi kolem sebe neznáte, nemůžete věřit ani svým nejbližším. Partnerovi, manžílkovi. Nikomu.
Tak teď budu asi trochu přemýšlet, jestli to není nějaké vyšší znamení. :-)

Jinak, Sarah jako hlavní hrdinka byla sympatická ženská, která si dokázala udělat v hlavě a ve svém životě pořádek. Možná byla trochu měkká, ale na druhou stranu, kdo z nás někdy nemá růžové brýle, že? :) Snažila se vidět jen to nejlepší na každém, koho znala. Když došlo k nějakému zklamání, byla z toho "omámená", ale zase se rychle postavila na nohy. Jen v některým případech, kdybych byla Sarah, tak bych se nemazlila s jistými lidmi a normálně bych je poslala do patřičných mezí. Ovšem, já nejsem Sarah, ta kniha není o mě a proto je taková, jaká je.
Za to její manžel, Johnny, mi byl nesympatický už od začátku. Nevím, jak se to autorce podařilo, ale dokázala ve mě vzbudit k němu takový odpor, až jsem se zarazila, jestli to vůbec je možné. Ostatní postavy, jako třeba Jessie, Mia, Eris, to byli lidé, které byste klidně mohli potkat někde na ulici. Dokud neudělají něco ztřeštěného, tak si jich nevšimnete. A skvěle doplňovali celý děj.

"Co vlastně můžeme vědět o lidech, které milujeme? O lidech, kterým chceme věřit?"

Celá kniha je napsaná velmi čtivě. Zmákla jsem ji za jeden den. To čtení bylo naprosto vzrušující. Pořád jsem přemýšlela, proč a kdo a jak. Když jsem zjistila proč, zajímalo mě jak. Autorka mě uměla zmást, dělala to fikaně. Jasně vám ukazuje viníka, aby jste poté zjistili, že to vlastně viník není a je to oběť! Skvěle napsané. Jediné, co mě trochu trápí je, že mi zůstaly dvě otázky, na které jsem nedostala jasnou odpověď, proto místo pěti hvězd dávám jen čtyři a půl. :-) Ale já se s tím nějak poperu a jednoduše to vypustím. Aspoň se o to pokusím. :-)

Určitě, co stojí za zmínku tak je, že se jedná o autorčinu prvotinu, která slibuje, že její další díla budou stát za to. A když v příští knize budou odpovědi na všechny mé otázky, tak nebudu pochyb o tom, že jsem našla dalšího oblíbeného autora.
A. J. Bannerová se narodila v Indii, vyrůstala v Severní Americe a "kradla" rodičům napínavé knihy.
Vždy snila o tom, že bude psát napínavé příběhy, ve kterých nic nebude tím, čím se na první pohled zdá. A v Dobrých sousedech se ji to na sto procent povedlo!

Jsem ráda, že jsem si mohla tuto knihu přečíst a za to děkuji Albatrosmedia.cz.
Pokud si knihu chcete koupit, což doporučuji všem, kteří mají rádi napínavé příběhy, dá se říct ze života, protože nikdy nevíte, kdo je váš soused, tak můžete přímo tady.

Díky za přečtení, mějte se krásně!
Daramegan

Žádné komentáře:

Okomentovat