pátek 6. května 2016

Miluju tě... i s natáčkama - Alena Jakoubková

Autor: Alena Jakoubková
Rok vydání: 2016
Nakladatelství: MOBA
Počet stran: 190

"Ani jsem si nevšimla, že si na talíř nakládám další porci tataráku, tři topinky a pak, s pocitem ponížení, ale nemohla jsem odolat, i pořádnou porci čokoládového dortu, kterým přispěla ke zdaru společného stolování Pavoučnice."

Chiara je půvabná mladá žena se zajímavým zaměstnáním - pracuje jako letuška. A právě v letadle se seznámí s budoucím manželem Radimem. Počáteční idylka však netrvá dlouho a než se Chiara z manželovy proměny vzpamatuje, má na krku péči o dům i zahradu a několik kilo navíc. Když zjistí, že je jí manžel nevěrný, uvědomí si, že takhle to přece nemůže nechat...

Dokážu si představit, že budou čtenáři rozděleni na dva tábory - jedni budou knihu milovat a druhé bude vytáčet do vývrtky. Já se řadím ovšem mezi ty, které hlavní hrdinka vytáčí, ale přitom se při čtení náramně baví. Tudíž jsem takový ten zlatý střed.

Nejdříve se o příběhu zmíním jako vývrtka. Ať přemýšlím, jak přemýšlím, ať se snažím sebevíce, nedokážu pochopit uvažování hlavní hrdinky Chiary. Já chápu, že možná mezi námi existují ženy, se kterými můžou muži manipulovat, ale už tak nedokážu pojmout to, že ony to nevidí a navíc, neposlouchají ani své okolí. Tvrdí, jak jsou šťastné, ale strojené úsměvy nic nezachrání. Vadila mi ta její naivita, jak sebou nechala zametat, lítala jako hadr na holi, nikdy nebyla dost dobrá. Tohle jako vážně?!
A teď napíšu dojem jako čtenář, který knihu miluje. Ačkoliv mi byla Chiara svým chováním velmi nepříjemná, tak svým způsobem jsem ji zbožňovala. Vtipné a úsměvné historky, které se odehrávají na stránkách, byly vždy suprově vyřešeny. Její kamarádky ovšem byly nejvíc. Mít kolem sebe takhle báječné lidi, tak si nikdo na nic nemůže stěžovat. :)

"Otevřela jsem okno, abych vyvětrala, a z lednice vytáhla čokoládový polárkový dort. Než skončily televizní zprávy, byl ten tam."

Ač mi příběh přišel docela smutný, protože mi stále nejde do hlavy to, jak se Chiara nechala shazovat, tak je také velmi milý a radostný a troufám si říct, že i zajímavý. Minimálně pro ženy. Pro mě bylo třeba fajn si přečíst tuto knihu a utvrdit se v tom, že jsem spokojená s tím, jaká jsem, Chvílemi velmi hlučná, někdy hádavá, jindy pokorná, ale jsem svá. A to chvílemi Chiara nebyla, i když to vše podstupovala ze zištných důvodů, i tak to nebylo správné. Však až si to přečtete, tak věřím, že se mnou budete souhlasit.

Nejhlavnější ale je, že jsem se při čtení bavila. A když myslím, že jsem se bavila, tak opravdu jsem hltala stránky. Buď jsem kroutila hlavou a nechápala a nebo jsem se usmívala a pokyvovala hlavou, jako že je to v pořádku. Střídaly se ve mě emoce, které byly sem tam tak silné, že jsem musela na pár minut odložit knihu a jít třeba... Umýt nádobí... Dát prát prádlo... Vyvenčit psa... Uvařit... Nakoupit... :)))

Ženy, přečtěte si to, bude se vám to líbit, budete po tom nabité energií a budete rády za to, jaké jste a co máte. :)

Děkuji nakladatelství MOBA za poskytnutí této knihy a zajištění mi tohoto emotivního zážitku a pokud si budete chtít knihu koupit, tak můžete využít přímo tento odkaz, kde to budete mít finančně nejlepší. :)

Mějte se krásně!

Daramegan






Žádné komentáře:

Okomentovat