pátek 8. ledna 2016

Modlitba za mlčení - Linda Castillo

Autor: Linda Castillo
Rok vydání: 2015
Nakladatelství: MOBA
Počet stran: 312
Orig. název: Pray for Silence
Překlad: Lenka Faltejsková

TŘI MOHOU UDRŽET TAJEMSTVÍ, JEDINĚ POKUD JSOU DVA Z NICH MRTVÍ. BENJAMIN FRANKLIN

V městečku Painters Mill v Ohiu tvoří zhruba třetinu obyvatel amišové, pro něž je typický prostý a mírumilovný životní styl bez vymožeností civilizace. O to větší šok vyvolá, když se na farmě amišské rodiny Plankových najde sedm mrtvých těl. Někdo zavraždil celou rodinu, dcery Annie a Mary byly navíc surově mučeny a pohlavně zneužity. Případ je svěřen náčelnici místní police Kate Burkholderové...

Kate je přibližně 165cm vysoká, štíhlá, 31 let stará náčelnice u policie v Painters Mill a taky bývalá amiška. Z komunity se rozhodla odejít někdy po 16ti letech, protože... Prostě proto. Musela.. A vlastně i chtěla. Díky jejímu odchodu taky dělá, co dělá. Chytá vrahy, zloděje, kriminální živly. Je šikovná a má velkou budoucnost. Tohle jsem v průběhu čtení zjistila o ní. Udržuje vztah s Johnem, který pracuje u BCI, což je taky kriminální policie, ale v jiném městě.
Když jeden ze členů jejího sboru má noční hlídku, uslyší křik z usedlosti Planků, mezi kukuřičnými poli, mimo město a rozhodne se zjistit, co se stalo. Najde vyvražděnou celou rodinu a začíná hon. Nejdříve to vypadá, že otec rodiny všechny zabil a pak spáchá sebevraždu, ale docela rychle se přijde na to, že to bylo úplně jinak. Vyšetřování jim odkrývá neskutečné, zvrhlé a příšerné okamžiky, které zažívala celá rodina. Nejvíce jejich dcera...

WER LAUERT AN DER WAND, HEERT SIE EEGNI SCHAND - KDYŽ PŘILOŽÍŠ UCHO KE STĚNĚ, USLYŠÍŠ, JAK OSTATNÍ PROBÍRAJÍ TVÉ CHYBY.

Už při čtení prvních stránek jsem se musela uklidňovat, rozdýchat to, co jsem se dozvěděla a v hlavě si pořád dávala otázku, zda je možné, aby toto dílo napsala žena. Popisy vraždy, zavražděných a následky byly tak surové, kruté, hrůzostrašné, až jsem neměla tušení, jestli to zvládnu. Ale je to jen pár stránek.. Naštěstí.
Kniha je skvělá a víte proč? Netušíte, kdo je vrah. Spousta náznaků a myslíte si, že víte, ale přitom vám to na další stránce vyvrátí. A ten konec? To rozuzlení? Tohle teda ne! Ani v té největší noční můře bych to nečekala.
Autorka mne velmi překvapila. Kniha byla napínavá, pořád jsem čekala, co se ještě objeví. Co víc bude Kate potřebovat, aby se našlo, abychom porozuměli..
Navíc je tam perfektně navozena atmosféra. Když dochází k dalším hrůzám, tam blesky pročísnou oblohu, strhne se prudký déšť a pouze při osvětlení bleskem v okolí vidíme, zda tam jsme nebo nejsme sami.. Až jsem měla husinu a takový ten pocit, kdy si říkáte - neotvírej ty dveře! Prostě je neotvírej! :))

DO LEVÉ PAŽE SE MI ZATNE BOLEST JAKO DLÁTO. SLYŠÍM VÝKŘIK, KTERÝ NEUTICHÁ, MATNĚ SI UVĚDOMUJI, ŽE KŘIČÍM JÁ. PODÍVÁM SE DOLŮ. Z LEVÉHO PŘEDLOKTÍ MI JEN PÁR CENTIMETRŮ POD LOKTEM VYTÉKÁ KREV. LÁTKA ŠATŮ UŽ JE CELÁ NASÁKLA. BOLEST A ŠOK MĚ UDEŘÍ DO MOZKU JAKO MIKE TYSON V ZÁCHVATU ZUŘIVOSTI.

Tento thriller doporučuji všem, kteří rádi přemýšlejí nad dějem, hledají stopy a vodítka vedoucí k dopadení pachatele a jsou u vytržení, když zjistí, že to tak není. :) A taky všem, kteří mají rádi, když kniha je napínavá, záživná a čte se skoro sama. Kdybych nemusela ještě otáčet stránky, tak bych byla naprosto spokojená. :)
Bylo to super počtení a děkuji tímto nakladatelství MOBA za poskytnutí recenzního výtisku a pokud si po vánocích potřebujete udělat radost, a já věřím, že knih není nikdy dost, tak si ji můžete koupit přímo tady, kde máte i speciální cenu oproti obchodům. :)

Díky za přečtení,
Daramegan

Žádné komentáře:

Okomentovat