pátek 1. ledna 2016

Kafe a cigárko - Marie Doležalová

Autor: Marie Doležalová
Rok vydání: 2015
Nakladatelství: Domino
Počet stran: 264
Ilustrace/foto: Jan Hofman

"DNESKA MÁŠ DVOJITÝ DOJENÍ, CO?" POUŽÍVÁ SE PRO SITUACE, KDY HEREC STIHNE DVA RŮZNÉ KŠEFTY ZA DEN. NAPŘÍKLAD TOČÍ A JEŠTĚ VEČER HRAJE. DVOJITÉ DOJENÍ, TO JSOU DVĚ KRAVIČKY, ZE KTERÝCH TEN DEN TEČOU PENÍZE.

Když jsem zjistila, že má oblíbená herečka z Comebacku Saša vydává knihu, byla jsem nadmíru zvědavá. Vím, že má svůj blog, ale nikdy jsem neměla náladu tam vlézt, tím pádem jsem se více a více těšila na knihu, protože mi bylo naprosto jisté, že její nejlepší a nejvtipnější, nejtrefnější články a fejetony se objeví na těch stránkách. A nemýlila jsem se. Už dlouho jsem se takto nepobavila.
Vše popisuje a vysvětluje s vtipem sobě vlastním, např. jak být moderátorem dětských pořadů mne naprosto uchvátilo, jejdamane! :)
Nebo když se dozvíte, že prdel není sprosté slovo. Tahle informace je velmi užitečná, no nemyslíte?

Mne, jako správného blogera už samotná anotace nalákala a věřím, že to tak má většina z vás, no koukejte: Jak v době blogové vytvořit ze svého blogu fenomén, který se pro zástupy čtenářů stane čtvrteční drogou? Jak přetavit spontánní (rozuměj úplnou náhodou vzniklý) nápad v prestižní Magnesii Literu? A jak dosáhnout toho, že vám lidi za celý rok nenapíšou jediný negativní ohlas?
Jednoduše: především nesmíte mít nic z toho v úmyslu. Právě naopak! Vy musíte jen tak mimochodem uskutečňovat sen o vlastním blogu, aniž byste si stavěli jakékoli vyšší cíle.
Pak už zbývá jen pár dalších předpokladů: důvěrně znát svět, o kterém píšete. Psát tak, aby se všichni aktéři popisovaných příhod poznali, a cítili se polichocení či pobavení, nikoli dotčeni. Musíte být vtipná a inteligentní a psát tak dobře, že vaše články vyhledávají i lidé, kteří by za jiných okolností žádný blog ani historky z hereckého zákulisí nikdy nečetli (ze zásady). A hlavně - musíte umět shodit sama sebe a dělat to s takovým šarmem a grácií, že všechny vaše chyby a trapasy budou čtenáři milovat.
Zkrátka a dobře: musíte psát jako Marie Doležalová.

No, co na to říkáte? Už toto vás nemůže nechat chladnými, chcete pochopit, co na tom je zvláštního. Co je na té Marušce tak dobrého, že její blog a její osoba mají vlastní knihu, která je navíc velmi úspěšná a hodnocení je výborné? Jakto? To zjistíte po přečtení knihy.
Velmi milé, vtipné počtení, které někteří můžou číst na jeden zátah, jiní (jako třeba já) to budou číst někdy od začátku prosince a budou to prokládat něčím jiným. Ptáte se proč jsem to tak dělala? Jelikož její fejetony jsou vtipné a a příjemné. Je pravda, když jsem ji četla dlouho, tak jsem se "přejedla" písmenky, ovšem, když mi bylo ouvej, nic mne nebavilo, vzala jsem knihu opět do ruky (čti čtečku do ruky) :)) a hned jsem měla lepší náladu. Pobavila jsem se a zjistila jsem, že takto mi to vyhovuje. Tak cca 20 stránek denně a měla jsem permanentně dobrou náladu a vyhovovalo mi to. :)

                                                                   zdroj obrázku

Je mezi vámi někdo, kdo Sašu nezná? :D Věřím, že ne. Ale pokud by nááááhodou tady někdo takový byl, tak vězte, že se narodila v Karviné a ZŠ absolvovala v Trutnově. Maturovala v roce 2007 na hudebně dramatickém oddělení Pražské konzervatoře. Byla členkou souboru Strašnického divadla a hrála ve svém vlastním muzikálu Krysy.
Je členkou hudební skupiny Olats otesoc (pozpátku Coseto stalo), jejíž základ tvoří spolužáci z konzervatoře.
Marie Doležalová píše blog Kafe a cigárko o životě herečky, který získat Literu za blog roku v rámci cen Magnesia Litera 2015.

                                                                     zdroj obrázku

Pokud jste zvědavi, jak to tedy všechno v knize je, kdo je Maruška, jaká je, tak určitě si vezměte knihu Kafe a cigárko a pusťte se do ní. Zlepší vám náladu a budete se bavit. :)

Štastný nový rok všem :)
Daramegan


Žádné komentáře:

Okomentovat