pátek 23. února 2018

Valentýnské prokletí - Jodi McAlister

Autor: Jodi McAlister
Rok vydání: 2018
Nakladatelství: Fragment
Počet stran: 340

"Někde jsem četla, že lidský mozek se s nevysvětlitelnými jevy přirozeně vyrovnává tak, že navrhne obyčejné vysvětlení. "Vlkodlak vyjící na měsíc? Nikdy. Asi to ve větru někde pleská vlnitý plech v kombinaci s meluzínou v okapu." Náš mozek se naučil nepočítat s ničím nadpřirozeným. Všechno se dá nějak vysvětlit a to vysvětlení musí být realistické."

Perla Linfordová se narodila na Valentýna. A není u nich ve škole sama. Jsou čtyři a každý z nich dokáže dělat velmi zvláštní věci. Když po jednom z nich začnou jít bytosti, o kterých zatím četla jen v knížkách, začne Perla zjišťovat proč. A to za pomoci Finna - kluka, kterého zná od dětství a celou tu dlouhou dobu ho nemůže vystát. Pokud chce ale zachránit sebe a své spolužáky, bude muset hodit nesnášenlivost za hlavu. Jen společně s Finnem má totiž proti temným silám alespoň nějakou šanci...

Perlu vychovávají její sestra s bratrem, Eda a Míra. Neměli to lehké, ale zvládli to a teď tvoří spokojenou rodinu. Jednoho dne se začnou dít divné věci. Nejdříve Perla všude vidí černé kočky, vrány, dokonce i koně, kteří vypadají, jako by se dívali přímo na ni. Hned na to se začnou ztrácet její spolužačky, jiní spolužáci se chovají opravdu divně a Finn, kterého měla za svého "nepřítele" se ji začíná přibližovat. Zvláštností je víc než dost a Perla tomu prostě musí přijít na kloub...

Valentýnské prokletí je příběh, který je určen čtenářům od patnácti let. Myslím, že se více bude líbit dívkám, které hledají napětí a lásku, a také těm, kteří mají rádi nadpřirozené bytosti. Protože tady o ně půjde hodně. Hlavní postavy, když je vezmu celkově, byly docela příjemně vykreslené, i když Perla mi někdy lezla na nervy. Ovšem, chovala se na svůj věk přiměřeně a já beztak nebyla jiná. :-) Ovšem, když to čtu jako "stará hepa", tak mě to trochu iritovalo. :-))

Příběh sám o sobě nebyl vůbec špatný, ale chvílemi mi to přišlo táhlé a zdlouhavé. To hlavně ve chvílích, kdy Perla přemýšlela a mluvila sama k sobě, působilo to na mě dojmem, jako kdyby autorka se snažila dostat víc slov do děje a některé fakt zbytečně. Potom další lehký zádrhel byl závěr. Ten mi přišel oříznutý. Byl tam mnohem větší potenciál, ale jako kdyby se autorka vypsala na začátku a v konci už neměla sílu vymýšlet zápletky. Navíc mám spoustu nezodpovědných otázek. Možná si tím chtěla Jodi McAlister otevřít cestu k dalšímu dílu, abych se na něj víc těšila, ovšem mi to v tuto chvíli vadí, protože těch otázek je opravdu hodně. Celkově mám pocit, že tento příběh není ucelený a mám po dočtení v hlavě jen střípky, které se mi spojí až u druhého dílu a to je škoda. Sice mě tím nalákala na další knihu, ale teď to beru jako "nutnost", abych všechno pochopila.

"Taky bys mě mohla dát rovnou do zoo a bylo by to? Možná že mi vyrostou křídla - nebo si ze zadku vytáhnu kouzelnou hůlku! Nebo možná začnu čůrat třpytky a prdět duhu - a ty o tom napíšeš pojednání! Co ty na to?"
"Že jsi víla-"
"Nevyslovuj to!"
"- ještě neznamená, že jsi víla Zvonilka!"
"A to ses jako dočetla na Wikipedii?"

Díky všem aspektům, které jsem vypsala výše, beru tuto knihu jako průměrnou. Jsou zde postavy, které mne fakt bavily, jako Finn, ale taky jsou zde náznaky, které jsem moc dobře nepobrala. Třeba do teď nechápu, jak vysvětlili v nemocnici, proč tam všichni jsou? Sestry se chovaly, jako že to ví - a je to normální? Proč tam Holly jen tančila? Proč Zrzci? Co ten Dave? A je toho mnohem více a myslím si, že některé otázky pro druhý díl nebudou důležité a já se tak odpovědí nedočkám. Ale každopádně se do čtení druhého dílu pustím, abych se utvrdila, jestli mám nebo nemám pravdu.

Styl, jakým je Valentýnské prokletí napsáno, je hodně dobrý, i když mi chvíli trvalo než jsem se začetla, potom už to odsýpalo. Navíc autorka dokázala z některých postav udělat správné ironické puberťáky, takže místy jsem se od srdce zasmála.
Samotná kniha je příjemné čtení, které doporučím těm, co mají rádi příběhy středoškoláků spojené s nadpřirozenem.
Pokud hledáte oddechovou knihu, která vás stoprocentně donutí číst další díl, tak tahle je ta pravá. Protože věřím, že spoustu otázek budete mít také a vědět, jak to všechno je, budete rozhodně chtít. :-)

Hvězdné hodnocení:


Děkuji vydavatelství Albatrosmedia.cz za recenzní výtisk a knihu si můžete koupit přímo zde.

Díky za přečtení a mějte se fajn!
Daramegan

Žádné komentáře:

Okomentovat