úterý 12. dubna 2016

Mafián - Jana Javorská


Autor: Jana Javorská
Rok vydání: 2016
Nakladatelství: Martin Koláček - E-knihy jedou
Počet stran: 170

Vyrůstal jako velmi zlobivé dítě. Není divu, že díky svým výstřelkům skončil za mřížemi. Když se vrátil z vězení, neuměl pořádně dělat nic jiného než vraždit. Jakmile zjistil, že po něm jde ruský mafiánský boss kvůli smrti svého syna, utekl raději do Německa, kde se nechal naverbovat k francouzským legiím.
Při jedné akci byl vážně zraněn a pod falešnou identitou se vrací domů do Čech. Chce žít novým životem. Téměř se mu to podaří, ovšem pak se stane něco, čímž se mu temná minulost náhle vrátí jako bumerang. Jeho život ztrácí smysl. Jedinou myšlenkou je jen a jen okamžitá pomsta.

"Jakýsi dávný instinkt lovce mu napověděl, že něco není v pořádku. Nedaleko parkovalo černé SUV se zablácenou poznávací značkou. Když Johanes zastavil svoje auto, vozidlo se rozjelo a on si sotva stačil všimnout muže za volantem. Měl čepici s kšiltem staženou do čela a ostře řezaný orlí nos."

K této knize jsem přišla úplnou náhodou. Byla doslova za pár korun na jednom  portále s ebooky a já si řekla, proč ne, protože obálka mi přišla sympatická a svým způsobem mi to připomínalo Kateřinu Petrusovou, kterou nevýslovně zbožňuji. Tak jsem ji zakoupila a čekala, kdy na ni přijde řada. A právě se to stalo.

Překvapilo mě, jak je příběh krátký, čte se rychle, snadno a má to spád. Není stránka, aby se něco nedělo. Když dojde ke zlomové situaci, tak mi to trochu hlava nebrala, nemohla jsem pochopit a stále nemůžu, jak věděl ten dotyčný, že je to mířeno proti němu a ne čistě jen ze zisku? Nad tím přemýšlím do teď, jestli jsem někde nevstřebala pár písmen a proto mi to uniklo. Ovšem je to nepodstatný detail. V rámci příběhu myslím.

"Vymyslí plán tak dokonalý, že se mu útěk zaručeně musí povést. Jen co zjistí, jak to na novém místě chodí. Bude sekat latinu. Má přece motivaci."

Paní Javorská je autorka mnoha velmi úspěšných erotických povídek a milostných románů, ovšem s touto knihou se pustila do zločineckého prostředí mafiánů v České republice. Musím říct, že některé věci mě opravdu zaujaly, například, když hlavní hrdina byl v legiích nebo jaký skrýval svůj arzenál v tajném sejfu. Tohle byly maličkosti na příběhu, které jsem opravdu ocenila. Protože tomu dodávalo švih.
Celkově se mi ta kniha líbila, sice to není jako Petrusová, ale nápad to je dobrý a i to zpracování děje bylo fajn. Brala bych i pokračování, jelikož v určitém směru tam vidím potenciál. :)

Dostala se k Vám tato kniha? Líbila se? :) Nebo se chystáte číst?

Daramegan


Žádné komentáře:

Okomentovat