pátek 22. ledna 2016

Stepfordské paničky - Ira Levin

Autor: Ira Levin
Rok vydání: 2010
Počet stran: 160
Nakladatelství: Knižní klub
Překlad: Zora Wolfová
Autor obálky: Ivan Brůha

Jaké tajemství skrývá městečko Stepford za nablýskanou fasádou svých domů? Co vede zdejší muže k tomu, aby trávili veškerý volný čas v uzavřené společnosti pánského klubu? Když se do Spefordu nastěhuje Joanna Eberhartová se svým manželem Walterem, ještě netuší, že sen o skvělém živtě se může snadno změnit v noční můru... Slavná hororová próza již inspirovala nejednoho tvůrce k převedení na filmové plátno.

Jednohubka na jeden den, ale originální jednohubka! :) 

Vůbec jsem netušila, co mám od tohoto díla očekávat. A protože jsem měla čas maximálně jeden den něco číst, využila jsem tenkosti této knihy a pustila se do ní. Čekalo mne překvapení. Joanna se přestěhuje se svým manželem Walterem a jejich dvěma dětmi do domu ve Stepfordu. Nikoho tam nezná, nemá žádné kamarádky a závidí manželovi, který dochází do mužského spolku. Také by chtěla ženský spolek, kde by si našla přítelkyně a mohly prodrbat odpoledne. Proto se pustí do hledání potencionálních členek a zjišťuje, že žádná žena nemá čas - všechny musí uklízet, prát, žehlit, prostě se starat o domácnost, manžely a děti. Není to nějaké divné?? Seznámí se s Bobbie, sympatickou manželkou Davida, která je "normální" a začnou shánět členky spolu. Ovšem bez úspěchu. Až se jednou Bobbie objeví na prahu jejich dveří, zjistí Joanna, že všechno je špatně....

Začátek knihy mi přišel rozpačitý, pořád jsem se nějak nedokázala začíst, čekala jsem akci, zápletku, né že budu číst o dokonalých manželkách u plotny. A jupííí, dočkala jsem se. :)
Kniha je jednoduše napsána, žádné sáhodlouhé popisy postav a okolí, tím pádem se čte rychle. I když dělení kapitol není - pouze částí, tudíž jsem pořád měla zafixováno, že ještě musím číst, ještě chvilku, ještě trochu... A byl konec :)
Je to originální příběh, který má své tajemství a nejvíc mne štve, že to zůstalo tak trochu otevřené (aspoň pro mě určitě) - protože já tápu a tápat asi budu dál. Něco mi je jasné, něco méně a něco vůbec. Nechápu to a chtěla bych to pochopit! :)

Každopádně je to klasika, kterou by si měl přečíst každý čtenář. Je to útlá kniha, která má spád, zápletku a není nudná. Není "překudrlinkovaná". :)

Dávám ale 4* protože mi nějak uniká ten konec. :))

Četli jste? Vysvětlí mi to někdo??? :D

Daramegan

Žádné komentáře:

Okomentovat