neděle 22. března 2015

Mortdecaiův záhadný případ s knírem - Kyril Bonfiglioli


Nakladatelství: 
Počet stran: 
256 str.
Rok vydání: 
2015

Anotace: Světem protřelý aristokrat, excentrik a obchodník s uměním Charlie Mortdecai, zaujatý právě kultivací nové ozdoby svého horního rtu, je povolán do Oxfordu, aby v roli neoficiálního vyšetřovatele přišel na kloub tragické nehodě tamní profesorky provázané řadou podezřelých okolností. Cesta k odhalení pravdy o celém případu se však ukáže být mimořádně spletitá a neohroženého pátrače čeká řada těžkých zkoušek v podobě brutálních násilníků, tajnůstkářských bankéřů, řecky psaných poznámek, záludností zákonů optiky či půvabných ruských agentek. Navzdory všem překážkám spěje Charlie neochvějně k cíli své mise - jak ale tuší, ani ten nejďábelštější z protivníků neprověří jeho schopnosti tak, jako jeho neodolatelná žena Johanna, odhodlaná nevpustit jej do manželského lože, dokud se nezbaví svého tolik hýčkaného kníru...

Zdroj anotace zde - a po přečtení těchto pár řádků jsem věděla, že nejen musím býti vlastníkem knihy, ale hlavně, co nejdříve musím věděti, kdo je Charlie!

" Král při lovu si může zvolit cíl;
nuž vy, kdo máte z lásky štěstí díl,
zvažte jen, ký se mi osud přihodil:
ač kroky činím, netočím se v tanci;
dál láskou hnán - snad získám ještě šanci!"

Začala bych asi takto, Charlie je blázen! Naprostý cvok, šílenec, ale přitom člověk, kterému to myslí!
Jeho myšlenkové pochody jsou natolik odlišné od mých, že svým způsobem mi přišel stejný jako já.

Hodně, ale opravdu hodně se mi líbí překlad knihy, styl, jakým je kniha napsána, spousta cizích slov, které mě to nutilo si vyhledat, nejdříve jsem myslela, že to bude zdržovat, ale našla jsem v tom neskutečné zalíbení a těšila se, až bude další slovo, abych si ho mohla vyhledat.

" Co říct, když víra
zhynula
a pravda s proudem
splynula?"

Kniha se na první pohled může zdát "těžká", ale při začtení zjistíte, že je to super oddychové čtení, u kterého se nudit nebudete, bude Vás to opravdu bavit, budete čekat, co se semele a hlavně, budete mít v ruce knihu, která má děj, nic "neobkecává", aby byly nahnány stránky a je přímá. V této knize je přesně vyobrazeno opak přísloví "huba plná keců a skutek utek".
Nekecej a čiň, hned na věc, hned víme, co se děje, proč se děje a co se bude dít.

"A lepší plat,
než směla dát,
teď sama dostane,
neb sama ač
mi dala pláč,
teď získá srdce mé."

Za mě, kniha je perfektní, budu dávat reference dále, budu chtít, ať si ji lidé v mém okolí koupí a přečtou a je pravda, že když jsem mluvila s otcem, tak jsem mu, mezi řečí, citovala pasáže z knihy, jako například tuto: "Jeho dech soupeřil s nohama o prvenství v soutěži o mohutnější příspěvek ke znečištění ovzduší".

100% nadšení, 100% užití si knihy, 100% spokojenosti.

Doporučuji a ten, kdo nečetl, už včera bylo pozdě! :)

Vaše DaraMegan





Žádné komentáře:

Okomentovat