neděle 8. března 2015

Hedvábník - Robert Galbraith


Anotace: "Když se spisovatel Owen Quine ztratí, jeho žena se obrátí na soukromého detektiva Cormorana Strika. Domnívá se, že se manžel sám uchýlil na pár dní do ústraní - stejně jako to už dříve udělal - a chce, aby ho detektiv našel a přivedl zpátky domů. Jakmile Strike zahájí vyšetřování, je stále jasnější, že za Quinovým zmizením je více, než si jeho žena připouští. Spisovatel právě dokončil rukopis nové knihy, ve které vykreslil velmi jedovaté karikatury téměř všech svých známých. Pokud by byl román vydán, rozvracel by životy - je tedy mnoho lidí, kteří by si mohli přát Quina umlčet."
zdroj:Databazeknih.cz

              .... nejezme k večeři syrové maso,
             neb ještě budeme míti dost čerstvé krve,
             až vykonáš svou pomstu.
                                    Thomas Dekker a Thomas Middleton: Počestná děvka

 Cormoran na scénu podruhé! A přišel po červeném koberci, všechny převálcoval, zanechal v nás naprostý čtenářský gurmánský požitek a s velkým aplausem odešel...

Myslím, že tato věta mluví za vše, mé pocity z knihy jsou naprosto luxusní, kniha byla od začátku do konce napínavá a hlavně, což nechápu, nepředvídatelná, to, jak to Cormoran vyřeší, nikdo nepochopí, když si tuto knížku nepřečte! Jeho myšlenkové pochody jsou dokonalé!

A to mám věřit člověku, o kterém vím, že zradil přítele?!
              William Congreve: Obojetník

Kniha je napsaná srozumitelně, není to každopádně "typická" detektivka, kde máte nějakého zločince/vraha a vše se točí kolem toho, je zde příběhů, i když o pár řádcích více, ale co pro mě bylo skvělé, to bylo jeho investigativní chování a vyšetřování. To, jakým způsobem si autorka pohrála s případem, jak si pohrála s postavami, jak je dokázala zanalyzovat, ale přitom se v tom nemáchala...
No jo, léta praxe a zkušeností.

Co jsem také ocenila, byla to lehkost knihy, jakou je napsána a krátkosti kapitol, kdy každá kapitola začínala určitou citací z jiných knih, dodávalo to knize ten správný nádech.

Musím se přiznat, že už dlouho jsem nečetla tak dobrou detektivku, když jsem chodila do postele, tak se mi zdálo o všech těch postavách, které se tam objevují a přemýšlela, jak vlastně k tomu došlo a jak to dopadne? Vymýšlela jsem si své vlastní scénáře a jaké to bylo pro mě překvapení, že ten správný scénář jsem ani netušila?!

Bombyx mori!!!!!


Za mě 5* a hlavně, tuto knihu doporučuji všemi deseti, je to výborná kniha, skvělý a rychlý děj, nenudíte se a posledních 15 stránek - pozor na nehty! Já si je okousala!

Autorce tleskám a skláním se před tímto dílem!

Vy z Vás, kteří jste nečetli - tak kupte zde !

Děkuji portálu  za poskytnutí recenzní knihy a za tak bezvadný zážitek a pár dní strávených s jednonohým soukromým očkem, bylo mi potěšením a ctí!

Vaše DaraMegan

Žádné komentáře:

Okomentovat