úterý 6. listopadu 2018

Dokonalá kořist - Helen Fieldsová

Autor: Helen Fieldsová
Nakladatelství: Plus
Rok vydání: 2018
Počet stran: 413

"Roztáhl křídla a letěl ke mně,
můj labutí muž šarlatový, má múza rozšklebená.
Zasytil mě svou láskou k životu,
obohatil mě svými slzami tklivými."

Edinburgh se stává evropskou metropolí hrůzy. Během hudebního festivalu rozetne ostrá čepel břicho charitativnímu pracovníkovi. V mnohatisícovém davu si vraha nikdo nevšimne. Nedlouho poté je na dně popelnice nalezena učitelka z mateřské školy, uškrcená vlastní šálou. Policie nezná motiv a nemá ani žádné stopy - dokud se po městě nezačnou objevovat podezřelá graffiti. Vrah jimi totiž oznamuje svou další kořist... a čím nevinnější, tím lépe.

Helen Fieldsová třináct let pracovala jako právnička, přičemž se věnovala i vážným případům vražd nebo pašování drog. Po narození druhého dítěte s manželem založila filmovou produkční společnost, v níž se uplatnila jako scenáristka i jako producentka. Sama si vydala dvě první fantasy knihy, ale do světa velké literatury pronikla teprve díky sérii thrillerů, v nichž proti zvlášť rafinovaným vrahům stojí dvojice vyšetřovatelů: "krasavec" Luc Callanach a svéhlavá, ale i přívětivá Ava Turnerová. Fieldsová s rodinou a dvěma psy žije v Hampshiru, má ráda divadlo, filmy, ale také karate nebo létání ve větrném tunelu.

První díl ze série s Lucem Callanachem s názvem Dokonalé stopy, byl dokonalý. Ale Dokonalá kořist byla ještě dokonalejší. Propracovanější, krvavější, brutálnější a zamotanější. Autorka si dala opravdu záležet, aby se čtenář ani na chvíli nenudil, aby měl nějaké pochybnosti, aby smutnil i radoval se. Musím říct, že tohle byla opravdu dokonalá jízda.

Luc Callanach a Ava Turnerová pracují každý na svém případu. Zdánlivě se zdá, že spolu nesouvisí. Ale čím více těl objevují, tím jsou si jistější, že je všechno propojené. Edinburgh se mění v město zabijáka a Luc ani Ava nemají nejmenší tušení, kdo za tím zabíjením stojí. Na scéně se objevuje Joe, který vtrhne Avě do života jako ničivá tsunami a díky tomu její přátelské vztahy s Lucem ochladnou. Luc se do vyšetřování pouští sám, ví, že nemá o co přijít a proto všemožnými prostředky (oficiální a neoficiální cestou) se vydává vstříc poznání, kdo je zabijákem. Hrozí mu nebezpečí, ale to není nic v porovnání s tím, kdyby se objevila další mrtvola... A ta na sebe nenechá dlouho čekat...

Musím říct, že Luc je pro mě opravdu pan úžasňák. Jeho postava je skvěle napsána, jeho charakter je ryzí. Jeho úmysly jsou velkorysé a čisté. Já ho naprosto žeru! Oproti tomu Ava mě štvala. Vím, že měla určité problémy, které ji obrátily život vzhůru nohama, ale kdyby chvílemi zapojila srdce a nedělala jen to, co je "správné", tak by mi tak nevadila. Ovšem ke konci příběhu už to byla zase ta moje dobrá postava, tudíž vše odpuštěno.
Autorka se pořádně na postavách vyřádila, to se ji musí nechat. To, co napsala pro Joea, chudák chlap - nikdy ho nikdo nebude mít rád. A co připravila pro Salterovou? Ach! Zlomila mi tím srdce!

"Zazubila se a natáhla ruku, aby ji zvedl na nohy. "Promiň, že jsem ti vtrhla do ložnice," řekla a snažila se nesmát. Měl sto chutí dát jí pusu. "Ale až příště budeš mít tu drzost zase se přede mnou svlíknout, osobně ti nasadím klepeta."
"Měla bys mi zaplatit, ne mě zatýkat," prohodil a popadl klíče od auta.
"Až se budu chtít za poplatek pořádně zasmát, zajdu si na nějaký stand-up," vrátila mu to."

Dokonalá kořist je mnohem lepší než první díl. Celý děj mi přišel propracovanější. Ve vyprávění se v kapitolách střídalo docela dost lidí, protože to bylo potřeba, ale v žádném případě to nebylo zdlouhavé a ani matoucí. Navíc jsem se dozvěděla mnoho zajímavých informací, co se týče "darknetu" a taky věcí, které se na této temné straně internetu můžou objevit. Díky tomu byl celý příběh zajímavější a také tajuplnější.

V poslední době mám štěstí na samé thrillery a detektivky, kde neuhádnu, kdo za vším stojí. A nejinak tomu bylo i tady. Byla jsem vedle, párkrát jsem změnila názor, kdo by to mohl být, ale ani jednou mi na mysl nepřišlo to, co autorka nakonec vymyslela. Musí se jí nechat, že její fantazie a smysl pro psaní a napínaní čtenáře je odzbrojující. Hovoří za to jasně i čísla. Tuhle knížku, která má 400 stran, jsem zhltla za jeden večer a část dopoledne. Nemohla jsem se odtrhnout a proto jsem také první noc usnula na knize a řádně si "označkovala" stránku, kde jsem odpadla.

Líbilo se mi, jaké jsem měla pocity, co se týče vztahu hrdinů. Ta jejich chvilková netolerance mě místy "zabíjela", pak se vrátili ke svým obvyklým ironickým srandičkám a já se radovala jak malá holka, jako by vůbec nebyli zabředlí až po kolena v krvi - jako bych zapomněla, proč tam jsou a co je jejich úkolem. Při čtení jsem se dokázala oprostit od všeho, co se kolem mne dělo (no, vlastně nedělo, když jsem četla v noci, že?!) a užívala si každé písmenko.
Tato kniha rozhodně má označení TOP THRILLER správně a já ji vřele doporučuji.

Hvězdné hodnocení:


Za recenzní výtisk děkuji vydavatelství Albatrosmedia.cz, kde si knihu Dokonalá kořist můžete zakoupit.

Díky za přečtení a mějte se fajn!
Daramegan

Žádné komentáře:

Okomentovat