čtvrtek 30. června 2016

Bez duše - Eva Molíková

Autor: Eva Molíková
Rok vydání: 2010
Nakladatelství: Nová Forma
Počet stran: 355

Susan Lerrisová si nikdy nemyslela, že je dítě štěstěny. Ovšem když ji o ruku požádal muž, kterého nadevše milovala, zdálo se tak snadné tomu uvěřit. Stačil ale pouze jeden večer, aby přišla o všechno. Její nejbližší byli najednou mrtví a ona nechápala důvod. O to horší bylo zjištění, že právě ona je z jejich smrti obviněna. Jenže udělala to? Sama moc dobře věděla, že potom, co se z ní stalo, se dalo uvěřit jenom jediné odpovědi.
James Rogers by za svou snoubenku dal i život. Tak velká byla jeho láska, a přesto se otřásla v základech během jediného večera. Je možné někoho nenávidět a zároveň milovat? James věděl, že ano. Jenže chuť po pomstě mu nedala zapomenout a už vůbec ne odpustit. Co na tom, že ji miluje?! Člověk by neměl milovat stvůru a právě tou se ona stala!

"S lehkostí přeskočila postranní branku vedoucí do zahrady. Znovu se zaposlouchala, jestli nic neuslyší, ale dočkala se stejného výsledku. Přestala si tedy dávat pozor a svižným krokem se dostala až k zadnímu vchodu. Bylo zamčeno. Povzdychla si a opřela se dlaněmi o dřevo. Stačil pouze nepatrný tlak a dveře povolily jako skořápky oříšku."

Ocitáme se v Anglii v období, kdy muži jsou dokonalí gentlemani, dámám otvírají dveře brydžky, která je tažena koňmi, debutantky se na plesech předvádějí, která udělá lepší dojem a tím pádem získá i lepšího a hlavně bohatějšího ženicha... Svítí se loučemi, svíčkami, hraje živá hudba, jezdí se na koních, honosné společenské akce, plesy, pozvánky na večeře či sušenky a čaj... A v tu chvíli se na povrch dostávají zvěsti, že v této dokonalé společnosti existují i lidé, kteří jimi nejsou...
Hon na čarodějnice či hon za přeludem?....

Začnu nejdříve trochu negativně, i když je to trochu netypické. Na můj vkus byla knížka zdlouhavá. Některé pasáže bych s klidným srdcem vyloučila, Rozjímání, tak typické pro Angličany této doby, bych vynechala, pár stránek ubrala a příběh by získal na intenzitě. Protože jsem při čtení měla pocit, že se dostávám do víru dění, už jsem myslela, že skončím s okousanými nehty, ale v tu chvíli přišla pasáž, kdy se mi uklidnil tep, skoro jsem si přála, abych ty řádky mohla přeskočit, aby tam nebyly. Ale tímto hasne jakákoliv negace této knihy.

Už jsem četla pár prvotin, ale tuto knihu bych za ni rozhodně nepovažovala, kdybych to nevěděla. Příběh byl velmi zajímavý, já upíry fakt mám ráda, takže jsem si přišla na své, k tomu to bylo napínavé a ten závěr mě dostal. :-) Využívání slovních obratů bylo dokonale načasováno a používáno, takže jsem opravdu pocit, že čtu něco od autorky, která je "čtecím" průmyslem již otřelá a má za sebou více knih. :-)

"Pro dnešní den by to bylo všechno, kdyby poslední adresa nebyla tou nejzajímavější. Ještě před několika dny by se svému tušení ze srdce vysmál, ale najednou do sebe všechno hladce zapadalo."

Příběh sám o sobě mě bavil. Byl napínavý, byl zábavný a velmi oceňuji, že se nejednalo stále o jednu a tutéž osobu, ale dokázala bych říct, že pro mě každá osoba, která se v knize objevila, byla hlavní. Jak se říká u filmu - nebylo malých rolí. Každý měl to své a dohromady to dávalo báječný zážitek. :-)

Opravdu skvělý autorský počin a věřím, že pokud autorka napíše něco dalšího, nejlépe v obdobném duchu, tak po knize určitě sáhnu.
Jsem spokojená, jsem ráda, že jsem měla možnost si toto přečíst a tímto také děkuji autorce, Evě Molíkové (pseudonym Molly Crow) za poskytnutí recenzního výtisku i s věnováním.

Věřím, že těm, kteří mají rádi fantasy a romantiku, se tato kniha bude určitě líbit, takže si ji můžete objednat přímo zde.

Mějte krásný pátek! :-)
Daramegan



Žádné komentáře:

Okomentovat