čtvrtek 7. dubna 2016

Harry Potter a Princ dvojí krve - J. K. Rowling

Autor: J. K. Rowling
Rok vydání: 2005
Počet stran: 538
Nakladatelství: Albatros
Překlad: Pavel Medek

Harryho šestý školní rok na Škole čar a kouzel v Bradavicích je pokažen válkou mezi Voldermortovými přívrženci a stoupenci dobra v níž náš hrdina s jizvou ve tvaru blesku na čele buď vyhraje, nebo zemře. Profesor Brumbál ho zasvětí do temné minulosti Toma Riddlea a přitom poodhalí příčinu Voldemortovy nesmrtelnosti. Když Harry objeví starou a počmáranou učebnici lektvarů patřící tajemnému Princi Dvojí Krve, spoléhá se na kouzla z ní i přes Hermionino varování stále víc. Válka mezitím zasahuje i do domácnosti Harryho spolužáků v té nejnepředstavitelnější podobě a začátek konce se blíží....

I když jsem opět totálně nadšená, tak za to mé nadšení může spíše až konec knihy, kde se toho hodně vyzradilo, co jsem potřebovala vědět. V první polovině, víc jak polovině se nic moc nedělo a přišlo mi to trochu zdlouhavé.. Kdyby se ty šílenosti, co se začaly dít na konci hezky rozprostřely.. Tak by to byl záhul, že bych chvílemi neměla ten problém, který nastal - chuť na chvíli odložit knihu... Ale zase jako že to vyústění, ach můj bože! :) Opět mě autorka dokázala překvapit a hlavně mě utvrdila v jednom názoru, který mám od prvního dílu - a zasvěcení mí čtenáři ví! Já to prostě věděla!! :))

"Formy černé magie," pokračoval Snape, "jsou četné, rozmanité, proměnlivé a věčné. Boj proti nim se podobá boji s mnohohlavou nestvůrou - kdykoli přeseknete některý z jejích krků, naroste jí hlava ještě zuřivější a vychytralejší, než byla ta stará. Bojujete proti silám, které mají pevnou podobu, jsou přizpůsobivé a nezničitelné."

Nevím, co víc tady psát. Je to super pokračování série a kdybych si neslíbila, že ke každé přečtené knize hodím na blog pár slov, tak tento článek ani nepíšu. Řekněme, že jsem potřebovala jen napsat kratičký názor, ten jsem zvládla v minulém odstavci a teď už jen doplním, že tato série opravdu nemá chybu a těším se na poslední díl, který už mám v papírové podobě.
Joooo, já si začala hezky sbírat celou sérii a chybí mi poslední tři díly. :) Takže důkaz, že tato série si zaslouží místo v mé knihovně :))

Kdo nečetl, tak šup šup, už je nejvyšší čas... Protože červenec se blíži... :))

Mějte se krásně,
Daramegan


Žádné komentáře:

Okomentovat