sobota 30. května 2015

První mezi trapáky - N. H. Kowitt

Autor: N. H. Kowitt
Nakladatelství: MOBA
Počet stran: 192
Rok vydání: 2015
Překladatel: Veronika Volhejnová

Oficiální anotaceDanny Shine se snaží vyhnout rvačce v tělocvičně. Zamíří proto raději na informační schůzku ohledně volby nového předsedy třídy. Sice se nechá přemluvit k účasti ve volbách, ale ani za mák netouží uspět. Všichni přece dají svůj hlas skvělé Chantal, to je jasné! Jenže Chantal je nečekaně diskvalifikovaná a... Danny ji má zastoupit. Teď by se konečně mohl vyšvihnout a postavit do čela třídy. Zjišťuje však, že výhra s sebou někdy přináší i pěkné nepříjemnosti!
zdroj: databazeknih.cz

Můj názor:

Jsem si naprosto vědoma toho, že tato kniha je pro jinou věkovou kategorii. Cca pro děti o 20let mladší než jsem já. Ale když jsem ji viděla v nabídce recenzních výtisků, schválně jsem po ní sáhla, jednoduše jsem chtěla vědět, jaké to je, být zase mladším a číst "dětské" knížky.
A jsem velmi mile překvapena! Měla jsem ji přečtenou za necelé dvě hodinky čistého času, čte se dobře, má to jednoduchý děj a pěkné ilustrace. Prostě vše, co kniha pro děti má obsahovat.

Když jsem se začetla do prvních stránek, měla jsem strach, jelikož jsem vůbec netušila, co bych měla o té knize napsat. Ale po zavření jsem věděla, co Vám chci říct. Protože ta kniha má hlubokou myšlenku skrytou uvnitř. :)
A to takovou, že když chcete před něčím utéct, stejně Vás to dřív nebo později dostihne a budete se muset tomu postavit čelem.

Průběh děje, kdy Danny se stává předsedou, kterým původně být nechtěl a kdy začíná přebírat zodpovědnost za činy rady, je vtipný. Teda, vtipný asi pro dospělé, mladším čtenářům to vtipné připadat nemusí. Je to úsměvné a hlavně, milé, neotřelé a chytré.
Dokonce jsem se v určité části, kdy se jedná o peníze začetla trošku více a přemýšlela s Dannym, jak tu věc vyřešit. Já přicházela na dospělácké rady, on přišel s bravůrním rozzuzlením. Nebo možná spíše školní rada jako celek a ne Danny sám. Ve většině je síla, že? :)

Každopádně, vůbec se nebojte knížku pořídit svým ratolestem. Bude se jim určitě líbit, něco si z ní vezmou a věřím, že budou chtít další.
Takové knížky jako je tato, musí zákonitě probudit knihomola i v dítěti, budou mít potřebu číst a dostávat knihy, žádné videohry a tablety. :)

Zakoupit si knížku můžete zde. Navíc si myslím, že cena knihy je hodně nízká a lákavá.

Děkuji nakladatelství MOBA za recenzní výtisk a Vám všem ostatním díky za přečtení tohoto článku.
A přeji krásný zbytek slunečného víkendu.

DaraMegan

Můj blog můžete sledovat i na fb (odkaz zde) a už vám nic neuteče. :)

Žádné komentáře:

Okomentovat