pátek 29. května 2015

Hřebec - Alice Clayton

Autor: Alice Clayton
Orig. název: Screwdrivered
Překlad: Jana Doležalová - Montorio
Počet stran: 280
Rok vydání: 2015

Oficiální anotace: Po Nabíječi a Roštěnce se čtenářky mohou těšit na ztřeštěnou romantickou komedii o strhávání korzetů a vzdouvající se hrudi, o nezkrotné vášni a nekonečné lásce. Také o archivaci dokumentů a o koňském hnoji – počkat, cože?
Ve dne Viv Franklinová navrhuje softwarové programy. V noci tajně hltá zamilované románky a touží po rytíři v nablýskané zbroji, nebo po kovboji na divokém hřebci (ach bože, jen zaržát), nebo po statném požárníkovi, do kterého by se zamilovala až po uši. K tomu nosí korzet – na ten nezapomínejte.
Když se dozví, že po dávno zapomenuté tetě zdědila nádherný starý ranč v kalifornském Mendocinu, vyrazí tam celá natěšená s vidinou obrovského dobrodružství jako z románu. Jenže v každém románu nastane zvrat, že ano?
Na jedné straně kovboj, pro kterého se jí úplně zapálí lýtka (kovboj Hank totiž za spálená lýtka skutečně stojí). Na druhé straně knihovník Clark Barrow, který se jí jaksepatří dvoří. Mohou tvídová saka a záplaty na loktech soupeřit s koženými kalhotami a botami s ostruhami?

Můj názor:

Dlouho jsem čekala na tento třetí díl, protože když se na to podívám zpětně, tak první díl se mi líbil, bylo to neotřelé a vtipné,druhý díl byl už horší, uměle nastavený, sem tam se člověk zasmál, ale takovým tím nuceným způsobem. No a tak jsem s napětím otevírala tento třetí díl a vůbec netušila, co mě čeká.

A po tom, co jsem otočila poslední stránku, tak můžu s čistým svědomím vám říct, že jsem se bavila, bylo to dobré. Žádné přehnané sexuální scény (byla tam jen jedna), žádné přehnané dramatizování. Mělo to vtip. Dokonce takový, že se bojím už i holubů :) Kdo přečte, pochopí :)

Vivian je sympatická hrdinka, její přemýšlení se dá přirovnat k 90% dnešních žen, které čekají, až si prožijí svůj milostný román s tím nejbáječnějším hrdinou, který kdy spatřil tento svět.
Hrdinka zdědí historický dům i s kovbojem a od té chvíle, kdy se tam poprvé objeví, se její život od základů změní. Je to přesně to, co by si přála polovina z nás. Autorka popisuje okolí i samotný dům tak, že je to krátké a výstižné. Tudíž si dokážete představit, jak to tam vypadá, i když popis je omezen na pouhých pár slov.

K průběhu celé knihy nemám výhrady, to, k čemu ty výhrady mám, je konec. Tak dochází k tomu, že mám pocit, jako kdyby autorka spěchala, aby už už to mohla vydat. Tudíž mi to přijde trochu více zrychlené a epilog, ten už mi přijde krapet přitažený za vlasy. Ale proti gustu...

Vůbec to není špatná kniha, je přesně taková, jakou od autorky můžete čekat a pokud se na to díváte s pesimismem, že po prvním díle už nemůžete být překvapeni, tak vám říkám, že můžete. Opravdu, trojka předčila dvojku, ovšem, všude se najdou klady a zápory. To je dané.

Pokud jste četli první dva díly, tak třetí přelouskejte taky, pokud jste si řekli, že druhý byl "špatný", tak ze třetího budete mít dobrý pocit a opravíte si tak trošku náhled na autorku. Zase dokázala udělat vtip tam, kde měl být a to přirozenou cestou.

Není to na plný počet hvězd, ale je to příjemná oddechovka, na krásné slunečné dny. Kafe, deka, zahrada, sluníčko a můžeme začít.

Díky, DaraMegan

Můj blog můžete sledovat i na fb stránkách ( odkaz zde )

Žádné komentáře:

Okomentovat