neděle 8. února 2015

Jojo Moyes - Stříbrná zátoka


Kathleen... Lisa.... Hannah... Mike... Gery.... Tohle jsou hlavní hrdinové této "víkendové" pohodovky. Lisa žije v Austrálii se svou dcerou Hannah u Kathleen, v zátoce Silver Bay.
Lisa má minulost, o které nemluví, něco se stalo, něco, co ji poznamenalo.. Kathleen je sestra její zemřelé matky, která si ji vzala i s dcerou pod svá křídla, vlastní malý, starý hotel v zátoce, kde sem tam přespí turisti, kteří do jejich krásné zátoky zavítají. Ale co si budem nalhávat, žádné závratné výdělky nemá.. Ale žijou si spokojeně se svými výlety na lodích, kde turistům ukazují krásu přírody a hlavně největší atrakci, kterou je migrace velryb přes jejich záliv a dalších obyvatelů mořského světa, těch usměvavých, kamarádských a hravých delfínů.

Mike, pracující ve velké developerské firmě v Anglii, se dostane do jejich zátoky, aby zde postavil super moderní hotel, který bude poskytovat nejen odpočinek, ale i sportovní vyžití, hlavně v podobě vodních sportů. A to se obyvatelům zátoky samozřejmě nelíbí. A tady začíná zápletka, když se ubytuje v hotelu u Kathleen, aby si zmapoval prostředí, sblíží se všemi obyvateli a zjistí, že žijí jako jedna velká rodina a začíná přemýšlet, jestli je to správný krok. Ovšem ty peníze, ty investice, které jsou v projektu nového hotelu už se nedají vrátit. Investoři čekají výdělky a Mike musí vymyslet, jak to udělat, aby byly všechny strany spokojeny. A upřímně, to, jak to vyřeší, by nečekal nikdo...

Ze začátku mne tato kniha nebavila, prvních sto stránek jsem se trápila, ztrácela jsem se v postavách, měla jsem sto chutí knížku odložit na později. Nebavilo mě, když se střídali hrdinové, jedna kapitola za Lisu, jedna za Kathleen, jedna za Mika a já si to pořád nedokázala pospojovat o čem to má být.
Ale jakmile se objevil Mike v Austrálii, kniha dostala ten správný šmrc, všechno do sebe začalo zapadat a knížka se mi nakonec líbila.
Není to ale kniha, kterou bych si znovu přečetla. Příběh byl milý, četla se dobře, kapitoly dobře rozdělené, když mi kniha začala dávat smysl, zjistila jsem, že jsem na sebe pyšná, když jsem ji dočetla a nenechala se odradit.

Proto říkám i Vám, nenechte se odradit při prvních stránkách, budete mile překvapeni a budete rádi, že jste vydrželi, protože to za to stojí. I když ze začátku se to jeví jinak.

Tak vzhůru do toho.

Vaše DaraMegan


Žádné komentáře:

Okomentovat