sobota 31. ledna 2015

Cassandra Clare - Město nebeského ohně - ze série Nástroje smrti = 6 =


Wow…. Já věděla, že to je poslední díl této, pro mě veleúspěšné série, ale pořád se s tím nemůžu srovnat, nechci, aby tento dokonalý příběh skončil a jediné, co je pro mě útěchou je to, že se k těm knížkám můžu kdykoliv vrátit.

Ale popořadě…. V šestém díle se ocitá Clary a Jace, Simon a Izzy, Alek a Magnus, ve spárech Sebastiána, který útočí na Alicante, na Idris, na všechno, co jim poskytuje ochranu, nejen jim, ale všem nefilim. Sebastián se spřáhl s démony, je to pán zla a smrti, společně s Ašmodajem a Lilith je největší zlo, které se mohlo Clary a Jaceovi postavit do cesty…

Pokud nezvládnou porazit peklo, pokud vyhrají démoni, svět, takový, jak ho znají a jak ho chtějí, skončí..

" V černé se na lovu proháněj, v bílé zas hold mrtvým lovcům vzdej. Nevěsta zlatem je oděná, rudá pak pro svátek určená. Šat bílý u hranic pohřebních, modrý při návratu ztracených. Oheň nechť uvítá zrození a spálí hřích, jenž nás pošpiní. Šedý šat k tajemství ochraně, kdo háv jak kosti má, nestárne. Na vlajce vítězů šafrán plá, zelená srdce bol uspává. Stříbrná démoních věží žár, bronzem hned síly zlé přivoláš."

Nejdřív k obálce, protože tohle musím zmínit… Obálky jsou u všech dílů krásné, peckovní, ale tato obálka, asi to je i tím, že je poslední ze série, je naprosto dokonalá, když se na ni podívám, už na mě působí tím, že je poslední, vyzařuje to z ní a myslím si, že ten, kdo nezná tuto sérii, minimálně po knížce sáhne z toho důvodu, jak právě zmíněná obálka vypadá.

V knize mne nejvíce bavila ta část, kdy se mí hrdinové potýkají se samotným Sebastiánem, kdy se protíná peklo s nebem, andělé s démony, kdy se rozhoduje o tom, jak to bude vypadat. Tato část knihy je naprosto napínavá a troufám si říct, že dokonalá, protože jak autorka skloubila popis místa s postavami, naskakovala mi husí kůže, a když jsem musela knížku odložit, stále jsem byla v duchu s nima na tom místě, kde byli oni. A kde že byli? To si musíte přečíst, nebudu Vám prozrazovat, co se dělo, jak se dělo, ale stojí to opravdu za to.

Jediné, co mi vadilo, ale nedá se říci, že by vadilo moc, ale i tak, autorka zamotala vztahy moc do sebe, dozvídáme se, že ten a ten, kdysi a kdesi a s tím, k tomu i ta a ta a ten, ti zase s nima, takže po přečtení knihy mám trochu pocit, že každý s každým, ale né tím způsobem, kterým teď určitě myslíte vy.. :) každopádně, až si to přečtete, tak pochopíte, jak to myslím ..

Doporučuju Vám si přečíst celou sérii, nikdy nebudu litovat toho, že jsem pár dní u ní strávila a vím, že to jsou knížky, ke kterým se zase vrátím, zase začnu číst od prvního dílu a tak nějak předpokládám, že není člověka, který, i když by to nebyl jeho žánr a sáhnul po něm, by to shodil. 
Když se na to podívám nezaujatě, i když to u mě nejde, ale i tak, tak musím uznat, že tato série je ta nejlepší, kterou jsem za celý svůj život četla. A to teď nepřeháním, to mi věřte.



Nástroje smrti byly i zfilmovány a co říct? – Fůj! Zklamali mě herci v hlavních rolích, film jsem viděla do poloviny a okamžitě vypnula pc, protože takto si kazit celý dojem z knih opravdu nebudu. Tudíž tady doporučuju, přečíst a nekoukat na film! :) a Hlavně, Clary je zrzka nejzrzkovatější :)

Za mě knížka, 10* z 10, naprostý top ze všech topů :)


Díky za pozornost, DaraMegan

Žádné komentáře:

Okomentovat