neděle 3. září 2017

Maminčin mazánek - Sarah Flint

Autor: Sarah Flint
Rok vydání: 2017
Nakladatelství: Omega
Počet stran: 264

"Bakterie, které se za normálních okolností vyskytují ve střevech, se začnou rapidně množit a trávicí enzymy začnou trávit vlastní tělesnou tkáň. Za předpokladu, že je tělo nedotčené, se hmyz objeví velmi záhy, jelikož je velmi citlivý na zápach rozkladu. Mouchy nakladou vejce do poraněné kůže a tělesných otvorů - nosu, uší a úst - a vylíhnou se červi."

Sleduje...
Vyčkává....
Kdo je na řadě?
Tento thriller o precizním sériovém vrahovi není pro slabé povahy. Musíte být připraveni na šok! Ideální pro fanoušky Angely Marsons.
V hrobě v lese jsou pohřbeny matka s dítětem. Ale jeden z nich je naživu, druhý je mrtvý. Detektiv Charlie Stafford je přiřazena ke svému šéfovi Geoffreymu Hunterovi, aby mu pomáhala s tímto případem, kde matky a jejich děti beze stopy mizí. Ztrácí se čím dál více párů a tlak na oba sílí. Podezřelý je dopaden, ale je to skutečně on? Dokáže Charlie zastavit sadistického vraha, jehož jediným přáním je potrestat ty, kteří udělali chybu? Nebo se ona sama nevědomky stala obětí?
Nová série s členkou Londýnské metropolitní policie Charlotte Charlie Stafford v hlavní roli je tu!

Sarah Flint je pseudonym britské autorky, která 35 let pracovala u Metropolitní policie. Práce policistky se stala jejím posláním. Mezitím se však roky snažila prosadit jako spisovatelka, a když od svého vydavatele obdržela smlouvu, rozhodla se svou kariéru u policie ukončit a začít se naplno věnovat psaní. Ve svých příbězích čerpá z mnoha skutečných případů, na jejichž vyřešení se během své služby podílela. Maminčin mazánek vyšel v roce 2016 a je její prvotinou. Její druhý detektivní příběh Trophy Taker vyšel v roce 2017.
Sarah ráda čte a pilně se připravuje na svou velkou výzvu: výstup na Kilimandžáro. Žije a pracuje v Londýně s partnerem a třemi dcerami.

Charlie a Hunter jsou dva detektivové, které si musí oblíbit naprosto každý čtenář. Mají správnou míru všeho, co má policajt mít, od empatie až po ironii. Jsou dokonalá dvojka, aspoň mi to tak přišlo. Doplňovali se navzájem a rozuměli si i beze slov.
Když se ztratila první lidé, ještě neměli tušení, s kým mají tu čest. Poté se frekvence ztrácejících se lidí začínala stupňovat a oba byli nuceni okamžitě a tvrdě se zakousnout do případu, protože šlo o životy... Podezřelého měli, ale je to on?

Ze začátku jsem si čtení sice užívala, ale neviděla jsem v knize nic víc, než jen další dobrou detektivku, kde mě bude zajímat, jak rychle policisté vyšetří případ. Do poloviny příběhu jsem sice byla napnutá, ale nebyla jsem nijak nedočkavá nebo nervózní. Bylo zde i pár postav, které mi vysloveně pily krev a já se nemohla dočkat, až se jim něco zlého stane - jestli teda vůbec. Ale pořád nepřicházel žádný wow efekt, abych byla nadšená, jaká to kniha se mi dostala do rukou.

Za polovinou se stalo něco, co jsem už nečekala a Maminčina mazánka přečetla na jeden zátah (ještě, že mám hodné dítě, které chodí spát o půl sedmé večer a já nemusela přestat číst :-)). Protože ať se stalo, co se stalo, jestli si autorka dala redbull či něco jiného, kniha dostala úplně jiný spád a mě naprosto pohltila. Nevěřila jsem, jaké další informace jsem dostávala naservírované a byla jsem totálně odrovnaná. A ten konec? No, ty bláho!

"Srazil mě na zem a vylil mi na hlavu svůj drink. Byla jsem celá mokrá, třásla se a plakala, ale pořád byl velmi rozčilený. I šéf byl rozčilený. Oba na mě křičeli. Pak přišel další muž. Zdálo se, že ty dva zná, řekl, že to se mnou vyřídí."

Snad jediné, co se mi nelíbilo, tak byly jisté úryvky, které byly vrcholem zvrhlosti a hnusu. Bez toho bych se obešla, ale myslím si, že do příběhu patřily. Ovšem, nic pro mě. Nejsem žádná slabá povaha, ale čeho bylo moc, toho bylo příliš a někdy jsem se měla chuť zhnuseně obrátit od knihy.
A na druhou stranu, co se mi líbilo, jak autorka dokázala popsat chvilkové situace obětí sériového vraha, protože bych ji uvěřila asi všechno. Uměla jsem se vcítit do jejich pocitů, kterých popsáno nebylo mnoho, ale i ta trocha, spolu s dějem samotným, stačila, abych byla téměř sražena na kolena.

Celý příběh se mnou zamával, přes klidnější začátek se mnou zamával jako vlajkou na prvního máje a já nevěděla, zda se smát nebo brečet. Ten blázen, co to všechno provedl, je doufám jen fiktivní, smyšlená postava, která nikdy v životě nespatřila světlo světa. Protože už jen ta představa je naprosto příšerná a vlastně nepředstavitelná. Ovšem kdo ví... Jestli autorka opravdu čerpá ze svých zkušeností u policie, tak potěš koště...

Je to první díl ze série a já můžu zodpovědně říct, že druhý si nenechám ujít. Líbil se mi styl autorčina psaní, líbil se mi překlad a členění kapitol, které byly dost krátké a díky tomu ten děj ještě rychleji ubíhal.

Určitě doporučuji všem, kteří mají rádi detektivky, thrillery, psychologické thrillery a všechny tyto druhy četby. Pro mě osobně to byl třeba horor. Není to nic pro slabé povahy a věřím, že na toho, kdo za všechno může, jen tak nepřijdete. To rozuzlení bylo pro mě obrovské překvapení.

Děkuji nakladatelství Omega za zaslání recenzního výtisku a pokud si knihu chcete koupit, tak tady je odkaz.

Díky za přečtení a mějte se fajn!
Daramegan

Žádné komentáře:

Okomentovat