čtvrtek 27. července 2017

Mechanický anděl - Cassandra Clare

Autor: Cassandra Clare
Rok vydání: 2015
Počet stran: 368
Nakladatelství: Yoli

"Zatímco Tessa zmateně přihlížela, jednoho ze služebníků zastavila upírka v bíle přepudrované paruce. Luskla panovačně prsty a služebník -  bledý chlapec v šedém kabátci a kalhotách - poslušně nahnul hlavu ke straně. Upírka uchopila kostnatými prsty tenké šídlo z podnosu a probodla chlapci hrdlo těsně pod čelistí. Sklenice na podnose se rozcinkaly, jak se mu roztřásla ruka, přesto podnos neodložil, ani když žena zvedla sklenku a přiložila ji k ráně na jeho krku, aby do ní zachytila tenký pramínek vytékající krve."

Když osiřelá šestnáctiletá Tessa Grayová přepluje oceán, aby v Anglii našla svého bratra Natea, píše se rok 1878. Netuší nic o tom, že londýnské podsvětí je ovládáno upíry, vlkodlaky a démony a že jedině lovci stínů, bojovníci předurčeni zbavit svět zla, se jim dokážou postavit. Záhy je unesena Temnými sestrami, členkami organizace, která si říká Klub Pandemonium, a zjišťuje, že sama patří mezi členy podsvětí. Dokonce ovládá vzácnou schopnost: umí se proměnit v jinou osobu. Magistr, mocný muž, který vede Klub, se nezastaví před ničím, jen aby získal Tessu i její schopnosti.
Bez přátel a jako lovná zvěř najde Tessa útočiště u lovců stínů v londýnském Institutu. brzy se ocitne mezi dvěma nejlepšími kamarády: Jamesem, jehož křehká krása skrývá smrtící tajemství, a Willem, jenž si uštěpačnými vtipy drží všechny od těla... všechny kromě Tessy. Pátrání po Nateovi je přivádí hlu hluboko do srdce temného spiknutí, které by mohlo zničit lovce stínů. Tessa si brzy uvědomí, že si bude muset vybrat mezi záchranou bratra a záchranou celého světa.

Cassandra Clare se narodila v roce 1973 americkým rodičům v Íránu a v dětství se s rodinou hodně stěhovala. než jí bylo deset, žila mimo jiné v Anglii, ve Francii a ve Švýcarsku. Po studiích se na čas usadila v Los Angeles a v New Yorku a pracovala jako reportérka pro různé časopisy, včetně bulvárních. Od roku 2006 se naplno věnuje psaní.
Je autorkou mezinárodně úspěšné série Nástroje smrti, jíž tematicky volně předchází série Pekelné stroje. Jejích knih se celosvětově prodalo více než 20 milionů výtisků a byly přeloženy do 35 jazyků. Cassandra žije v Amherstu ve státě Massachusetts s manželem a třemi kočkami.

Začnu tím, že Nástroje smrti je pro mě ta nejlepší, nejúžasnější série ze všech a díky tomu se Cassandra Clare pro mě stala tou nej autorkou.
A proto se divím, že se ke mě série Pekelných strojů dostala až nyní. Ovšem teď je ten správný čas, protože mi tato série zpříjemní čekání na druhý díl Temných lstí. :-)
První díl, Mechanického anděla, mám za sebou a můžu napsat, že to opět byla pecka! Zajímalo by mě, jestli by někdy autorka napsala něco, co by mě nebavilo.

I když mi ze začátku Tessa přišla v některých situacích pomalejší, tak přesto jsem si  k ní vybudovala určitý kladný vztah. Její činy byly s každou další a další stránkou lepší a normálnější. Když se ocitla v londýnském Institutu, tak pro mě, jako milovníka a fanouška Nástrojů, byly fáze ohledně vysvětlování všech funkcí lovců stínů trochu zdlouhavější, ale to jen pro to, že jsem s lovci sžita. Kdybych byla nováčkem, určitě bych hltala každé písmeno a slovo.

Když se konečně děj rozběhl a Tessa měla nejen za úkol zachránit svět, ale také se snažila zachránit Natea, svého bratra, konečně přišla na řadu pořádná akce a díky schopnostem Tessy to bylo o mnoho zábavnější a hlavně zajímavější.

"Dohody, dnes již deset let staré, představovaly zásadní historický okamžik pro nefilim i podsvěťany. Tyto dvě skupiny už se nepokoušejí navzájem zničit. Spojily se proti společnému nepříteli, démonům. Podpisu Dohod v Idrisu bylo přítomno padesát osob: deset dětí noci; deset lilithiných dětí, známých jako čarodějové; deset dětí Faerie; deset dětí měsíce; a deset s krví Razielovou."

Autorka, jak už je jejím zvykem, píše naprosto poutavě a čtivě, proto i když má kniha "nahuštěné" písmo, tak vám čtení nezabere mnoho času. Nejde jednoduše přestat.


To, co se mi líbilo nejvíc na Mechanickém andělovi není jen úžasná obálka, (všimněte si na obrázku výše, když si pohrajete se světlem a s nastíněním, jak perfektně vystupuje znak anděla uprostřed obálky), ale také příběh samotný.
Jako čtenář jsem se ocitla mezi Lovci stínů, světem, který je pro mě jeden z nejzajímavějších a nejpřitažlivějších, a i když zase všichni bojují ve jménu dobra proti zla, tak to není žádný "klišé" boj. Cassandra Clare umí vymyslet tak dokonalé prostředí, dějové linky a zvraty, že každý čtenář si musí její fantazii užívat na plné obrátky.

Nemůžu mluvit za celou sérii, ale první díl je skvělý, opět mě přesvědčil o kvalitách autorky a jsem zvědavá, jakým směrem se bude ubírat dál. A mimochodem, Herondale je opravdu kus chlapa!

Celkově bych to zhodnotila jako super kousek, který milovníkům lovců stínů, fantasy příběhů by neměl chybět ve sbírce. Autorka zde taky vytvořila velmi zajímavý milostný trojúhelník, takže si na své přijdou i ti, kteří rádi romantiku a já si na své přišla v podobě skvělého a vždy úžasně ironického Magnuse.

Spokojena, dávám příběhu plný počet bodů, a těším se, až bude na čas na další díl.

Děkuji obchodu MegaKnihy.cz za poslání recenzního výtisku a pokud si budete knihu chtít objednat, můžete přímo na těchto stránkách.

Mějte se krásně a díky za přečtení!
Daramegan

Žádné komentáře:

Okomentovat